اطلاعات تماس
  • 0212*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139909084776015570

مهمترین خواصی که باید از برخی گیاهان بدانید

کد: 139909084776015570

https://bit.ly/39q5r6P

، (اخبار رسمی): برخی از گیاهان دارویی لازمه حضور در سبد غذایی هر خانواده ایست که شما میتوانید در این مطلب بخوانید

خواص برخی گیاهان دارویی
مهمترین خواصی که باید از برخی گیاهان بدانید

مهمترین خواص گیاهان دارویی

خواص گیاهان دارویی

اگر شما هم همانند بسیاری از افراد میدانید که گیاهان دارویی میتوانند مشکل گشا برای بسیاری از امراض و درمان بیماری ها باشند ، اما از اینکه کدام گیاه میتواند به اندازه کافی مفید واقع شود آگاه نیستید ، ما در این مقاله که از مقالات علمی و معتبر طب سنتی و دارو های گیاهی و همچنین تحقیقات محققان حوزه طب سنتی رویکا ، اطلاعاتی را برای شما جمع آوری نموده ایم تا بتوانیم نگرانی شما را در اینکه دقیقا کدام گیاه را در چه زمان میتوان استفاده کرد و در چه زمانی باید از مصرف اجتناب شود برطرف کنیم .

گیاهان دارویی به چه گیاهی میگویند

قبل از اینکه بخواهیم درباره گیاهان دارویی یا گیاهان درمانی صحبت کنیم ، ابتدا باید آنرا تعریف کنیم . داروهای گیاهی یا همان گیاهان درمانی که در کشور ما به گیاهان دارویی شهرت یافته است به همه نوع گیاهان با ساقه یا گل و میوه که بافت ساقه چوب نیست شاره میشود . این نوع گیاهان که عمدتا پس از تولید میوه از بین میروند و عمر نه چندان زیادی دارند ، دارای خاصیت های متنوعی هستند که بنابر تحقیقات محققان برای انواع امراض شناخته شده کاربرد وسیعی دارند . با همه این اوصاف رویکا و سایر مقالات علمی تاکید بر این دارند که تحت هیچ شرایطی نباید این درمان ها را بدون مشورت پزشک متخصص آشنا به گیاهان دارویی و به صورت خودسرانه انجام داد .

به نقل از جان فرونسین :

شما هیچ بیماری را پیدا نمیکنید که درمان آن در گیاهان موجود در طبیعت نباشد ، فقط کافیست تا علم بشر آنقدر پیشرفت کند تا بتواند تمام خواص گیاهان دارویی را بطور کامل کشف و ضبط کند .

گیاه دارویی بابونه

اولین دارو گیاهی که ما به شما معرفی می کنیم گیاه بابونه است . اما چرا این گیاه به عنوان اولین عضو از خانواده گیاهان دارویی معرفی شده است ؟ علت آن است که طیف وسیعی از درمان بیماری ها را با خود به همراه دارد و تقریبا در دسته بدون عارضه ترین گیاهان دارویی در زمین نام گرفته است .

 سیر

از دیگر فواید گیاهان دارویی خواص آنتی اکسیدان و آنتی باکتریال آنهاست که در سیر به وفور یافت میشود ، شما برای داشتن یک زندگی سالم و به یک آنتی بیوتیک طبیعی نیاز دارید که میتوانید آنرا در سیر بیابید . سیر دومین گیاه برتر از گیاهان دارویی است که به علت عدم آگاهی از خواص و فواید سیر در سفره های مردم کشورمان به ندرت یافت میشود . شاید یکی از دلایل عدم استفاده از آن ایجاد بوی بد در دهان است که باید گفت این داروی گیاهی آنقدر فواید دارد که بوی بد دهان در مقابل آن هیچ محلی از اعراب ندارد.

 زنجبیل

یکی دیگر از گیاهان دارویی که در جهان شهرت فراوانی دارد و به سبب خواص و فواید بسیار موجب گردیده که رتبه سوم از پر خاصیت ترین داروی گیاهی را به خود اختصاص دهد گیاه زنجبیل است .

خواص و کاربرد زنجبیل :

زنجبیل خواص مشابه سیر دارد و علاوه بر آن میتواند بطوری که میتوان از آن به عنوان یک میکروب و ویروس کش قوی بهره برد .
در بسیاری از کشور های دنیا از زنجبیل برای درمان درد سنگ کیسه صفرا بهره میبرند .
رفع و درمان سردرد ، گرفتگی های دوران قاعدگی ، خستگی و مشکلات گوارشی از زنجبیل استفاده میشود .
در میان فواید گیاهان دارویی ، دارو های زیادی برای درمان افزایش میل جنسی آقایان معرفی گردیده است که زنجبیل به جهت طبع گرم آن در میان آنهاست .
از زنجبیل میتوانید برای درمان سرفه در هنگام ابتلا به سرما خوردگی یا آنفولانزا نیز بهره برد .

روش مصرف آن :

مصرف به صورت چای و دم نوش زنجبیل از معروف ترین روش های مصرف آن است  بدین صورت که ریشه زنجبیل را به مقدار سه چهارم قاشق چای خوری تقریبا نیم گرم زنجبیل تازه خرد شده را در یک فنجان آب داغ به مدت ۵ دقیقه بجوشانید
گیاه دارویی زنجبیل را میتوان به عنوان ادویه در تهیه غذا ها استفاده نمود .

نکته درباره گیاه دارویی زنجبیل :

مصرف بیش از ۵ قاشق چای خوری زنجبیل در روز میتواند سبب تحریک انقباض رحم در خانم ها و به وجود آمدن مشکلات گوارشی شود .

 شیرین بیان

چهارمین گیاه از گیاهان دارویی اختصاص دارد به گیاه شیرین بیان ! این گیاه از قدیم ( تقریبا ۱۵۰۰ سال پیش ) برای درمان مشکلات گوارشی ، درد ها و برخی بیماری مورد استفاده قرار میگرفت که در قسمت خواص شیرین بیان به آن اشاره خواهیم کرد .

گیاه اکالیپتوس

هفتمین گیاه درمانی و دارویی که میخواهیم درباره آن بحث کنیم اکالیپتوس است . گیاه اکالیپتوس یک گیاه عجیب با دارا بودن سایر خواص گیاهان دارویی است که ویژگی های منحصر به فردی را در شناسنامه گیاهی خود به ثبت رسانده است .

خواص و کاربرد گیاه اکالیپتوس :

اگر به دنبال یک گیاه برای درمان تنگی نفس ، آسم ، گرفتگی های ریوی ، برونشیت و آنفولانزا بدون شک از گیاه دارویی اکالیپتوس غافل نشوید . این گیاه میتواند یکی از ۱۰ مورد از گیاهان دارویی مفید و موثر بر روی بهبود عملکرد ریه شود . گیاه اکالیپتوس در تنظیم سطح قند خون نیز موثر است .

روش مصرف اکالیپتوس :

روش اول مصرف اکالیپتوس استفاده از آن در چای های کیسه است که به عنوان چای اکالیپتوس در بازار موجود است .
میتوانید از عصاره این گیاه دارویی یا روغن اکالیپتوس به میزان ۲ قطره در یک لیوان آب جوش ریخته ، حوله را به دور سر بپیچید و بخور مجاری تنفسی خود را بخور دهید .
میتوانید برگ های تازه آنرا بشویید و در یک قابلمه با آب جوش بجوشانید و محیط را ضد عفونی کنید ( بهترین درمان برای سرما خوردگی و آنفولانزا ) .

نکته درباره گیاه دارویی اکالیپتوس  :

بخور دادن با اکالیپتوس عوارضی را در پی ندارد اما مصرف خوراکی آن توصیه نمیشود . در بسیاری از لوازم بهداشتی و درمان که جهت درمان گرفتگی بینی استفاده میشود از اکالیپتوس و کافور استفاده میشود .

در میان داروهای گیاهان دارویی این گیاهان   بیشترین خاصیت درمانی را دارا می باشند ، لذا به جهت کسب سلامتی بیشتر به هموطنان عزیز توصیه میگردد گیاهان فوق را چه به صورت گیاه یا میوه ، عصاره و روغن به مصارف خود در زندگی بیافزایند .

منبع : رویکا

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 0212*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | سلامت و زیبایی