اطلاعات تماس
  • ۰۲۱۲۶۷*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139909064772415580

یوس

آزمون یوس چیست؟

کد: 139909064772415580

https://bit.ly/37oA2Pv

، تهران , (اخبار رسمی): آزمون یوس ؛یک آزمون ورودی برای دانشجویان خارجی که مایل به تحصیل در دانشگاه های ترکیه هستند طراحی شده

آزمون یوس چیست؟
آزمون یوس چیست؟

یوس چیست؟

آزمون یوس ؛یک آزمون ورودی برای دانشجویان خارجی که مایل به تحصیل در دانشگاه های ترکیه هستند طراحی شده است.(یعنی هرکسی از هر کشوری به غیر از شهروندان ترکیه ای ،جهت ادامه تحصیل در ترکیه بعد از مقطع دیپلم در این آزمون شرکت می کنند.) این آزمون به دانش آموزان امکان می دهد در ترکیه مانند رشته های پزشکی ، حقوق ، روانشناسی ، داروسازی ، مهندسی مکانیک ، معماری و موارد دیگر تحصیل کنند.

در سال 1981 ، وزارت تحصیلات عالی ترکیه شرط کرد که دانشجویان خارجی که مایل به ثبت نام در دانشگاههای این کشور هستند باید در امتحانی با نام YÖS شرکت کنند تا بتوانند تحت نظارت وزارت ترک وارد دانشگاههای ترکیه شوند که اولین دوره در آن در سال 1981 انجام شده است. تحصیلات عالیه و تحت نظارت ادامه داشت وزارتخانه تا سال 2010 همانطور که در سال 2011 ، وزارت تحصیلات عالی ترکیه تصمیم گرفت نظارت این آزمون را به دانشگاههای ترکیه منتقل کند تا هر دانشگاه امتحان یوس خود را ترتیب دهد و تعداد آنها را تعیین کند. سوالات و زمان با توجه به خواست خود دانشگاه باشد.

این آزمون مربوط به کسانی نیست که می خواهند برای کارشناسی ارشد و دکترا اقدام کنند ، فقط برای دانشجویانی است که مایل به تحصیل دوره کارشناسی در ترکیه هستند.

۱.دانش آموزان نظام جدید:

متقاضیان باید دانش آموز سال آخر دبیرستان یعنی سال دوازدهم باشند یا مدرک دیپلم سال دوازدهم را گرفته باشند.

۲.دانش آموزان نظام قدیم:

همراه داشتن مدرک دیپلم و مدرک پیش دانشگاهی الزامی می باشد.یعنی فارغ التحصیل پیش دانشگاهی باشند.

چند سوال در آزمون یوس وجود دارد؟

یک آزمون چند گزینه ای است. این آزمون شامل ۸۰ سوال است که ۴۵ سوال هوش، ۳۵ سوال ریاضی و هندسه می باشد. هر دانشگاه به صورت جداگانه این آزمون را برگزار می کند، به همین دلیل تعداد و شکل سوالات ممکن است متفاوت باشد.

زبان آزمون یوس چیست؟

امتحانات معمولاً به بسیاری از زبانها مانند ترکی ، انگلیسی ، عربی و روسی برگزار می شود.اما برخی دانشگاه ها زبان فارسی هم دارند.

یوس کجا و چه زمانی برگزار می شود؟

در ترکیه ، هر دانشگاه امتحان یوس خود را در کشورها و شهرهای تعریف شده توسط خودش برگزار می کند. دانشگاهها برنامه یوس و تاریخ امتحان را در وب سایتهای خود اعلام می کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • ۰۲۱۲۶۷*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش