اطلاعات تماس
  • ۰۲۱۲۶۷*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139910284864215580

یوس

ویژگی‌های پانسیون‌های مطالعاتی و کارکرد آن

کد: 139910284864215580

https://bit.ly/3sUaLqq

، تهران , (اخبار رسمی): پانسیون مطالعاتی این روزها سر زبان‌ها افتاده و جزو خدمات ویژه‌ای به حساب می‌آید که آکادمی‌ها و موسسات کنکور ارائه می‌دهند. پانسیون مطالعاتی در واقع کتابخانه‌ای است که دانش‌آموزان به صورت تخصصی، فقط برای آمادگی کنکور در آن‌جا به مطالعه می‌پردازند.

پانسیون مطالعاتی
ویژگی‌های پانسیون‌های مطالعاتی و کارکرد آن

پانسیون مطالعاتی چیست و چه تفاوتی با سالن مطالعه دارد؟

پانسیون مطالعاتی این روزها سرزبان‌ها افتاده و جزو خدمات ویژه‌ای به حساب می‌آید که آکادمی‌ها و موسسات کنکور ارائه می‌دهند. پانسیون مطالعاتی در واقع کتابخانه‌ای است که دانش‌آموزان به صورت تخصصی، فقط برای آمادگی کنکور در آن‌جا به مطالعه می‌پردازند. اما فرق پانسیون مطالعاتی با کتابخانه‌های عمومی چیست؟

ویژگی‌های پانسیون مطالعاتی

هدف پانسیون مطالعاتی افزایش راندمان مطالعاتی دانش‌آموزان یا دانشجویان است، این فضا امکانات رفاهی و امنیتی خوبی دارد؛ به طور مثال صندلی‌هایی که در پانسیون مطالعاتی استفاده می‌شوند از جنس صندلی‌های ارگونومیک‌اند، راحت و بزرگ و انعطاف‌پذیرند، پایه‌های کنفرانسی و پشتی بلندی دارند و از پارچه‌های ضد تعریق در ساخت آن‌ها استفاده‌شده است تا فرد بتواند ساعت‌های طولانی بدون عارضه روی صندلی بنشیند.

همچنین جهت افزایش کارایی مطالعه دانش‌آموزان، اتاق پانسیون به لحاظ تهویه هوا و لوازم سرمایش و گرمایشی بسیار مجهز است تا در تمام فصول سال با وضعیت‌های جوی گوناگون، محیطی دلپذیر و مطبوع برای مطالعه دانش‌آموزان و کنکوری‌ها فراهم باشد و آن‌ها  همواره بتوانند با لباس‌های راحت، بدون مشکل مطالعه نمایند.

امنیت در پانسیون مطالعاتی دخترانه اهمیت بالایی دارد. این فضا باید امن باشد و در معرض دید نباشد تا دانش‌آموزان بتوانند، مانند منزل، با لباس‌های راحت  درس بخوانند. مطالعه با لباس‌های رسمی و حجاب برای ساعت‌های طولانی، آن‌هم حدود یک سال، بسیار طاقت‌فرساست و راندمان را کاهش می‌دهد.

از دیگر مزایای پانسیون حضور سرپرستان مجرب، بانشاط و مهربان است که در تمام ساعت‌های مطالعه دانش‌آموزان در پانسیون مطالعاتی (از ابتدای صبح تا انتهای شب) بر آن‌ها نظارت دارند. نظارت بر شروع و پایان به‌موقع  ساعت‌های مطالعه، اعلام زنگ‌های استراحت، نشستن به‌موقع داوطلبان، رعایت نظم و سکوت در ساعت‌های مطالعاتی، نظارت بر مطالعه دانش‌آموزان، توجه به نخوابیدن یا ازحال‌ نرفتن داوطلبان به دلایل مختلف ازجمله خستگی، افت قند، فشار و... از وظایف سرپرستان پانسیون مطالعاتی است.

این سرپرستان با دادن انرژی مثبت و روحیه به داوطلب، او را درگذر از موانع روحی همراهی می‌کنند.

فضاهای جانبی پانسیون مطالعاتی

از لحاظ محیطی فضای کلی پانسیون مطالعاتی باید بسیار تمیز و مرتب باشد و در طول روز دائما به نظافت آن رسیدگی شود تا داوطلبان عزیز همیشه از محیطی آراسته، تمیز، خوشبو و پرانرژی استفاده کنند. نظافت دائم سرویس‌های بهداشتی در طول روز و داشتن امکانات خوب بهداشتی، در جلب رضایت دانش‌آموزان و دانشجویان بسیار موثر است. اما این‌ها برای برخورداری از یک پانسیون مطالعاتی خوب کافی نیست، بلکه جهت رفاه حال دانش‌آموزان و داوطلبان کنکور، پانسیون باید فضاهای جانبی دیگری هم داشته باشد تا نیازها را کامل تامین کرده و مانع ایجاد هرگونه استرسی در این دوره مهم زندگی شود.

یکی از این فضاهای جانبی سالن غذاخوری به تعداد کل داوطلبان است، زیرا فضای بزرگ غذاخوری این امکان را به وجود می‌آورد تا تمام دانش‌آموزان و داوطلبان همیشه طبق برنامه تحصیلی‌شان مطالعه کنند و برنامه‌شان به دلیل نبود فضایی برای غذاخوری یا انتظار خالی شدن فضا جهت غذا خوردن به هم نخورده و اختلالی در مطالعه آن‌ها ایجاد نشود.

یکی دیگر از این فضاها بوفه برای تامین مایحتاج داوطلبان است، علاوه بر این فضایی برای گرم کردن غذا نیز از امکاناتی است که پانسیون‌ مطالعاتی باید داشته باشد. همچنین جانمایی پانسیون در  محله‌ها و کوچه‌های آرام و فاصله داشتن از مراکز پرسروصدا و پر رفت‌و‌آمد در افزایش تمرکز دانش‌آموزان و دانشجویان موثر است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • ۰۲۱۲۶۷*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش