اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139909104779315347

چهار گام اساسی برای نوشتن یک پلن فروش خوب و موفق

کد: 139909104779315347

https://bit.ly/3q9QGea

، اصفهان , (اخبار رسمی): برای اینکه این طرح فروش را بنویسید نیاز نیست یک گزارش یا برنامه ۵۰ صفحه ای تهیه کنید! در چند صفحه کوتاه می توانید برای شغل کوچک خود یک برنامه فروش کوتاه و دقیق بنویسید.

چهار گام اساسی برای نوشتن یک پلن فروش خوب و موفق
چهار گام اساسی برای نوشتن یک پلن فروش خوب و موفق

مرحله اول: اهداف خود را مشخص کنید
به عنوان اولین گام برای نوشتن یک پلن فروش موفق باید در مورد اهداف خود فکر کنید. با تصمیم گیری دقیق و تعیین اهداف مورد نظر خود این مرحله را آغاز کنید. اهداف شما می ‌توانند جزو اهداف درآمدی باشند یا اهداف جزئی برای فروش بیشتر و حتی جزو اهداف کلی تر برای رشد کسب و کار باشند.

تعیین کنید که آیا می خواهید وارد بازار جدیدی بشوید یا حتی اگر تصمیم دارید تیم خود را توسعه دهید باز هم در این قسمت آن ها را یادداشت کنید. بسیاری از شرکت ‌ها تصمیم می ‌گیرند که در آینده محصولات و خدمات جدیدتری را راه اندازی کنند. به این ترتیب برای داشتن پلن فروش باید اهداف را حتی جزئیات کلی بنویسید. سعی کنید هر چیزی را که به ذهنتان خطور می‌کند یادداشت کنید. پس از پایان کار، تمام اهدافی را که مشخص کرده اید با تیم خود به اشتراک بگذارید و نظریات یا پیشنهادات آنها را بپرسید. برای نوشتن یک پلن فروش خوب، بسیار اهمیت دارد که تمام نظریات مختلف جمع ‌آوری شود.

مرحله دوم: محدوده عملکردی را تعیین کنید

در گام دوم برای تهیه پلن فروش، پس از اینکه اهداف کوتاه مدت و بلند مدت خود را مشخص کردید، زمان آن رسیده است که محدوده عملکرد خود را نیز تعیین کنید. مشخص کنید که محصولات و خدمات شما در چه حوزه‌ ای است و در چه مناطقی انجام می گیرد. اگر می خواهید به بازارهای جدید دسترسی پیدا کنید باید این حوزه را توسعه دهید.

نکته ‌ای که در این قسمت برای نوشتن پلن فروش نیاز است اینکه تحقیقات خود را از بازار باید کامل کنید. به طور مثال برای یک خدمت یا محصول خاص شما، چقدر تقاضا در بازار وجود دارد و گزینه های رقابتی شما چه چیزهایی هستند. حتی می‌توانید مشاغل مشابه با فعالیت خود را پیدا کنید و نحوه عملکرد آن‌ ها را بررسی نمایید. زمانی که با تیم کاری خود در این باره گفتگو می کنید، فرصت کافی برای ایده های جدید خواهید داشت و پلن فروش شما به یک پلن حرفه ای و پیشرفته تبدیل می شود.

مرحله سوم: منابع را مشخص کنید و آنها را تامین نمایید

سومین گام در تهیه پلن فروش پس از تعیین اهداف و تحقیق بازار، مشخص کردن منابع و روش ‌های تعیین آنها است. برای اینکه به اهداف نوشته شده دست پیدا کنید باید به تهیه منابعی فکر کنید که برای شما ساده تر است.

به طور مثال برای بخش فروش و گسترش پشتیبانی، نیاز دارید که کارمندان تمام وقت یا نیمه وقت استخدام کنید. آیا می توانید این کار را انجام دهید یا نیاز دارید مالی بیشتری برای حقوق آنها تامین کنید؟ از طرف دیگر شاید نیاز باشد که از کارشناسان فروش یا مدیران فروش و بازاریابی که تجربه کافی در این زمینه را دارند مشاوره بگیرید؛ بنابراین هزینه ای را هم برای مشاوره کسب و کار نیاز دارید. به طور کلی مشخص کنید که برای رسیدن به هر کدام از اهداف به چقدر سرمایه اولیه نیاز دارید.

در این مرحله باید به تجهیزات ابزارها و سیستم ها هم فکر کنید. در یک پلن فروش، مخصوصاً برای توسعه، نیاز به سرمایه‌گذاری برای سیستم ‌های مدیریت ارتباط با مشتری دارید. این سیستم ها را باید از شرکت ‌های فناوری خریداری کنید، بنابراین کسی که می‌خواهد کسب و کار خود را توسعه بدهد باید سرمایه لازم را برای این برنامه نرم ‌افزاری اختصاص دهند.

برای تهیه پلن فروش موفق حتماً نیاز است که نیروی با تجربه و متخصص را برای تیم بازاریابی و پشتیبانی مشتری و خدمات مشاوره فروش به کار بگیرید.

مرحله چهارم: شاخص های اصلی عملکردی خود را مشخص کنید

به عنوان چهارمین گام در تهیه پلن فروش موفق، نیاز دارید که شاخص‌های یا معیارهای اصلی را برای سنجش عملکرد خود مشخص کنید. این کار به شما کمک می کند دقیقاً بدانید که آیا برنامه فروش شما درست عمل می کند یا خیر. تعیین معیارهای رشد عملکرد یک شرکت یا بخش فروش در تدوین استراتژیهای آینده مفید خواهد بود.

برای شرکت هایی که پلن فروش را برای شروع کسب و کار خود تهیه می کنند صرفاً در نظر گرفتن سه تا پنج شاخص کلیدی کافی است. پس از اینکه در این شاخص‌ها رشد پیدا کردند به مرور زمان می ‌توانند معیارهای دیگری را به آنها اضافه کنند؛ این یعنی یک برنامه توسعه فروش موفق.
برگزاری جلسات منظم با تیم فروش و تبادل نظریات و پیشنهادات بسیار کمک می‌ کند که شاخص ‌های عملکردی یک شرکت در جهت مثبت و تاثیرگذاری بهتر، تغییر داده شوند. این جلسات می ‌تواند جنبه تعاملی یا آموزشی داشته باشد و به عنوان گام مهم در تهیه پلن فروش محسوب میشود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

احسان پیروز

مشاور و مدرس فروش b2b

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

تجارت و بازار | علم و آموزش