اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139909114781715605

عملکرد و اجزای مینی چیلر و مهمترین تفاوت آن با داکت اسپیلت

انتخاب و خرید انواع مینی چیلر

کد: 139909114781715605

https://bit.ly/3mvSpZ8

، کرج , (اخبار رسمی): در زمینه هزینه های بهره برداری که عمدتا شامل هزینه برق مصرفی + هزینه تعمیرات دوره ای و شارژ گاز مبرد است نیز تفاوت چندانی بین هزینه مصرف برق و دیگر هزینه های بهره برداری داکت اسپلیت و مینی چیلر نیست.

انتخاب و خرید انواع مینی چیلر (تفاوت داکت اسپیلت و مینی چیلر) | RADCO
مینی چیلرهای شرکت رادکو RADCO

در سیستم مینی چیلر و فن کوئل هر کسی در هر اتاقی باشد می تواند دمای اتاق خود را تنظیم کند واین باعث خواهد شد افراد مسن داخل خانه دچار مشکل نشوند.

دستگاه مینی چیلر در واقع چیلر کوچکی است که برای واحدهای مسکونی، تجاری و اداری کوچک کاربرد دارد. در ادامه ضمن معرفی انواع دستگاه مینی چیلر با طرز کار، اجزا و مزایای انواع دستگاههای مینی چیلر و همچنین بهترین روش انتخاب و خرید انواع دستگاههای تهویه مطبوع با مناسب ترین قیمت آشنا خواهیم شد.

همانطور کهدربالا گفتیم مینی چیلر، همان کوچک شده چیلر و طرز کار آن مشابه چیلر است. مینی چیلر در ساختمانهایی که می خواهیم سرمایش و گرمایش مستقل داشته باشند کاربرد دارند و مشکلات مربوط به موتورخانه مرکزی را از بین می برد.

دستگاه مینی چیلر، کم صداتر از چیلر بوده و غالبا ظرفیت آن کمتر از 10 تن تبرید است. معمولا ظرفیت مینی چیلرها بین 2 تا 10 تن تبرید (ظرفیت چیلرها بین 10 تا 1000 تن تبرید است) است.

خرید مناسب ترین سیستم تهویه مطبوع  مناسب برج های مسکونی و تجاری:

عملکرد و اجزای مینی چیلر:

مینی چیلرها معمولاً چیلر های هواخنک با ابعاد و ظرفیت کوچکتر هستند که عملکرد آنها به این صورت است: گاز مبرد توسط کمپرسور مینی چیلر های هوایی فشرده می گردد. گاز متراکم شده با فشار و دمای بالا وارد کندانسور شده و توسط آب یا هوای محیط خنک شده و به صورت مایع در می آید و این مایع مبرد با عبور از شیر انبساط (Expansion Valve) یا لوله موئین که کار آن شکستن فشار مایع است، در دمایی پائین قرار می گیرد تا بتواند پس از ورود به کویل اواپراتور گرمای آب داخل اواپراتور را جذب نماید.

به دلیل فشار کمتر اواپراتور نسبت به کندانسور، مایع مبرد تبخیر میشود که گرمای مورد نیاز این عمل تبخیر از آب جریانیافته سیستم تهویه مطبوع درون اواپراتور تامین میشود، در نتیجه آب سیستم تبرید درون اواپراتور سرد می گردد و سپس توسط سیستم پمپ های سیرکولاتور به کویل آب سرد فن کویل ها و هواسازها جهت ایجاد هوای خنک در محل مورد نظر منتقل میشود. پس از این فرآیند مجددا با مکش کمپرسور گاز ناشی از تبخیر، به سمت کمپرسور حرکت نموده و این سیکل ادامه مییابد.

از مزایای استفاده از مینی چیلر ها میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دو فصل بودن سیستم مینی چیلر
  • استقلال کامل هزینه تهویه مطبوع واحدها از یکدیگر
  • عدم و جود سر و صدای حرکت باد بدلیل حذف کانال در مینی چیلر
  • استهلاک، لرزش و صدای کمتر و همچنین طول عمر بالا به دلیل تعداد کم قطعات متحرک
  • قابلیت قرارگیری در فضای آزاد مثل سطح پشت بام یا تراس
  • عدم نیاز به فضای نصب زیاد بدلیل ابعاد و وزن بسیار پایین
  • ضریب اطمینان بالا، قابلیت تامین تناژ پایین، مصرف پایین برق
  • تعمیر و نگهداری آسان و هزینه نگهداری بسیار پایین
  • قابلیت کارکرد در مناطق خشک و حاره ای
  • عدم نیاز به برج خنک کننده در سیستم مینی چیلر
  • عدم یخ زدگی به دلیل استفاده از اواپراتور صفحه ای از جنس استنلس استیل
  • استقلال دمای اتاق ها از یکدیگر
  • عدم انتقال صدای اتاق ها به یکدیگر

مقایسه مینی چیلر با داکت اسپلیت:

با توجه به سوالات مکرر سازندگان واحدهای مسکونی در خصوص مقایسه هزینه تهیه و اجرا و بهره برداری داکت اسپلیت با مینی چیلر و فن کویل های آن برای هر واحد مسکونی، طبق محاسبه و برآورد و تجربه کارشناسان فروش شرکت رادکو، انجام صحیح برآورد و مقایسه این هزینه ها به عوامل متعددی مانند برند انتخابی، متراژ زیر بنای واحد، محل و چگونگی اجرا و … بستگی دارد.

1- هزینه برق مصرفی و تعمیرات دوره ای :

در زمینه هزینههای بهرهبرداری که عمدتا شامل هزینه برق مصرفی+هزینه تعمیرات دورهای و شارژ گاز مبرد است نیز تفاوت چندانی بین هزینه مصرف برق و دیگر هزینه های بهرهبرداری داکت اسپلیت و مینی چیلر نیست.

2-مقایسه از نظر کنترل مستقل دمای هر فضا:

به لحاظ کنترل فضا در ساختمان بدلیل اینکه همه فضاها و سالن در داکت اسپلیت به یک یونیت داخلی (اواپراتور) متصل می شوند نمیتوانیم برای هر فضا و یا اتاق بطور مجزا دما را بر روی دمای دلخواه تنظیم نماییم. بنابراین دمای تمام قسمت هایی که به یک داکت متصل می شوند یکسان خواهد بود و با هم روشن و خاموش می شوند و فقط می توان با قرار دادن یک دمپر بر روی کانال ورود هوا به اتاق مسیر عبور هوا را باز و بسته کرد. ولی در سیستم مینی چیلر و فن کوئل هر کسی در هر اتاقی باشد می تواند دمای اتاق خود را تنظیم کند واین باعث خواهد شد افراد مسن داخل خانه دچار مشکل نشوند.

3-مقایسه مینی چیلر و داکت اسپلیت به لحاظ هزینه کانال کشی و لوله کشی:

هزینه داکت استفاده شده برای داکت اسپلیت به مراتب بالاتر از لوله کشی (لوله های 5 لایه و یا لوله سبز)  بین مینی چیلر و فن کوئل خواهد بود. و به لحاظ پاکسازی و بازسازی در سیستم مینی چیلر و فن کوئل بدلیل عدم استفاده از کانال بسیار راحتر خواهد بود.

4-تفاوت داکت اسپلیت و مینی چیلر به لحاظ سطح صدا :

از آنجایی که داکت اسپلیت دارای یک یونیت داخلی با فن بزرگتری نسبت به فن کوئل چیلر می باشد اگر بدرستی طراحی نشود باعث سروصدای زیادی و ایجاد مزاحمت برای ساکنین واحد مسکونی در شب و هنگام استراحت خواهد شد .

5-تفاوت داکت اسپلیت و مینی چیلر به لحاظ محدودیت در لوله کشی:

با توجه به اینکه اواپراتور داکت اسپلیت یا همان یونیت داخلی با لوله مسی برای انتقال گاز مبرد از یونیت خارجی به آن جهت جلوگیری از افت راندمان محدودیت طول دارد، بنابراین برای نزدیک بودن هر دو یونیت میبایست یونیت خارجی در تراس نصب نمود این در حالی است که مبرد انتقالی در سیستم مینی چیلر و فن کوئل آب است و محدودیت طول برای لوله آب وجود نداشته و می توانیم مینی چیلر را برای جلوگیری از اشغال فضا و دور بودن از دید و نمای ساختمان در پشت بام قرار دهیم.

6-تفاوت در نیاز به هوای تازه:

در ساختمان هایی که نیاز به هوای تازه وجود دارد باید از هواساز (فن کوئل کانالی) که از یک طرف با هوای تازه و کانالهای هوا و کانال برگشت جریان هوا در تماس می باشد همراه با مینی چیلر استفاده نمود.

نتیجه گیری:

بطور کلی میتوان گفت برای اماکن عمومی و سالن و ادارات فلت که نیاز به هوا با دمای یکسان دارند از داکت اسپلیت استفاده گردد ولی برای ساختمانهای مسکونی با اتاقهای مجزا میتوان دمای هر اتاق را بر روی دمای دلخواه تنظیم نمود و بهتر است از مینی چیلر بکار گرفته شود.

با توجه به اطلاعات فنی، کیفیت ممتاز و قیمت های مناسب ارائه شده انواع مینی چیلر در شرکت رادکو، صمیمانه امیدواریم شما کاربر گرامی ضمن مطالعه مشخصات فنی کامل ارائه شده، با اطمینان خاطر از گارانتی اصلی+تحویل سریع محصولات، رادکو را جهت خرید محصول مورد نیاز خود (از یک محصول تا خرید عمده برای شرکت ها و پروژه های ساختمانی) در سراسر کشور و حتی در کشورهای همسایه و منطقه خاورمیانه انتخاب فرمائید.

فروش انواع مینی چیلر و داکت اسپلیت شرکت رادکو:

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع سیستم ها، شناخت خصوصیات، مزایا و معایب هر یک، انتخاب مناسب ترین سیستم برای ساختمان های مسکونی  و اداری خود و نیز استعلام قیمت فن کویل ها و سایر دستگاه ها با مهندسان شرکت رادکو تماس بگیرید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

رادکو RADCO

شـرکت مهندسـی و بازرگانی راهبرد انرژی درفک (رادکو) با شـماره ثبت36573 جهت ارائه خدمات مهندســـــــی و بازرگانی در پروژه های نفت و گاز و تاسیسات صنعتی و ساختمان تأسیس گردیده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید