اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139909164792215442

کاربرد آمونیوم کلراید جهت تولید انواع کودهای شیمیایی در صنعت کشاورزی

نشادر ایرانی و کاربردهای آن در صنعت کشاورزی

کد: 139909164792215442

https://bit.ly/3gCYNvB

، تهران , (اخبار رسمی): کلرید آمونیوم در کشاورزی کاربردهای زیادی دارد. اساسی و مهم‌ ترین کاربرد نشادر، استفاده از این ماده جهت تولید کود شیمیایی است. کود شیمیایی کلرید آمونیوم در کشاورزی به دلیل دارا بود نیتروژن فراوان، به حاصلخیزی خاک کمک بسیار زیادی می‌کند که این امر بازدهی محصولات کشاورزی را به طور چشمگیری زیاد می‌کند.

اولین تولید کننده نشادر ایرانی به صورت مکانیزه در ایران با خلوص 99.9
الوند شیمی نصر کارخانه تولید آمونیوم کلراید به روش پیوسته در سه گرید دارویی،باتری گرید و صنعتی

الوند شیمی نصر اولین تولید کننده نشادر ایرانی مورد استفاده در صنعت کشاورزی به صورت پیوسته در ایران از خلوص 99.5 تا 99.9

تعریف کلرید آمونیوم:

فرمول شیمیایی کلرید آمونیوم (به زبان انگلیسی Ammonium Chloride NH4Cl است. آمونیوم کلرید با اسامی دیگری همچون، نشادر و نمک آمونیاکی نیز شناخته می‌شود. این ماده به شکل بلوره (کریستـالی) و بدون رنگ و به شکل پودر نیز موجـود است که شکل پـودری آن به رنگ سـفید است.

استفاده کردن از کلرید آمونیوم در کشاورزی به دلیل دارا بودن نیتـروژن و یـون آمـونیوم است زیرا این ماده از نیتروژن غنی است و در تولید کودهای شیمیایی کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

روش تهیه کلرید آمونیوم:

برای تولید کلرید آمونیوم صنعتی روش‌های متعددی موجود است. البته این ماده در برخی از آتش‌فشان‌ها به صورت طبیعی  یافت می‌شود.

مواد اولیـه و پایـه این ماده اسید کلریدریک و آمونیاک است. از ترکیب این دو ماده واکنش شیمیایی اتفاق می‌افتد که در این فرایند دمـای زیادی نیز به وجود می‌آید. حاصل این فرایند شیمیایی، کلرید آمونیوم است.

برای تولید کلرید آمونیوم از روش‌های دیگری نیز استفاده می‌شود. در ادامه کاربرد کلرید آمونیوم در صنعت کشاورزی بررسی شده است.

کلرید آمونیوم در کشاورزی:

کلرید آمونیوم در کشاورزی کاربردهای بسیار زیادی دارد. اساسی و مهم‌ ترین کاربرد نشادر، استفاده از این ماده جهت تولید کود شیمیایی است.

نام تجاری کلرید آمونیوم نشادر است. کود شیمیایی کلرید آمونیوم در کشاورزی به دلیل دارا بود نیتروژن فراوان، به حاصلخیزی خاک کمک بسیار زیادی می‌کند که این امر بازدهی محصولات کشاورزی را به طور چشمگیری زیاد می‌کند.

در ادامه فرایند تولید کردن کلرید آمونیوم، فواید کلرید آمونیوم در صنعت کشاورزی و قیمت نشادر (کلرید آمونیوم)  بررسی شده است.

فواید کلرید آمونیوم در صنعت کشاورزی:

کلرید آمونیوم (یا آمونیوم کلرید) منبع غنی نیتروژن است و مصرف کلرید آمونیوم (نشادر) در صنعت کشاورزی دارای اهمیت بسیار زیادی است. از آنجایی که نیتروژن قابل جذب توسط ریشه‌های گیاهان در خاک ناچیز است استفاده از کلرید آمونیم در صنعت کشاورزی اهمیت بسیار زیادی پیدا می‌کند.

کشاورزان به دنبال بالا بردن بازدهی محصولات هستند که کود شیمیایی آمونیوم کلرید گزینه بسیار خوبی جهت بالا بردن حاصلخیزی خاک زمین‌های کشاورزی است. اگر این کود شیمیایی در زمان‌های مناسب و با توجه به نوع محصول مورد استفاده قرار گیرد، کمک شایانی به بازدهی بیشتر محصولات کشاورزی می‌شود.

کود شیمایی کلرید آمونیوم در کشاورزی دارای 25 درصد نیتروژن است.

برای مصارف کود شیمیایی کشاورزی شکل بلوری آن نسبت به پودری مناسب‌‌تر است. به دلیل اینکه شکل بلوری آن به ‌سادگی قابل استفاده در مزارع است این کود بیشتر در کاشت برنج کاربرد دارد و مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته برای دیگر محصولات کشاورزی نیز استفاده می‌شود.

کاربردهای کلرید آمونیوم در صنعت کشاورزی:

کلرید آمونیوم کاربردهای بسیار زیادی در صنایع کشاورزی دارد که به شرح زیر است:

بیشترین کاربرد آن، استفاده جهت تولید کود شیمیایی کشاورزی است که در اینجا بررسی شده است. عمده‌ترین کشورهای تولید کننده آن کشور هند و چین هستند که در حال حاضر کشور ایران به تولید این محصول در 3 گرید ( صنعتی، باتری گرید و دارویی ) با کیفیت بسیار بالا می‌‌پردازد.

قابل ذکر است مصرف کننده می‌تواند کلرید آمونیوم ایرانی را با ارائه نمونه و آنالیز از الوند شیمی نصر بصورت عمده و با ظرفیت بالا تهیه کند.

به غیر از کاربرد کلرید آمونیوم در کشاورزی، این ماده پر کاربرد در دیگر صنایع نیز کاربردهای بسیار زیادی دارد که می‌توان در وب سایت شرکت الوند شیمی نصر درباره تمامی کاربردهای این محصول مطالعه کرد. 

فروش نشادر ایرانی:

الوند شیمی نصر به تولید و فروش نشادر ایرانی مورد استفاده در صنعت کشاورزی می پردازذد

در حال حاضر الوند شیمی نصر به تامین و عرضه‌ی این ماده پرکاربرد به صورت عمده و با ظرفیت بالا می‌پردازد و آمادگی ارائه آنالیز کلرید آمونیوم و نمونه جهت تست در هر بچ کاری را دارد.

علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت کارخانه الوند شیمی نصر به آدرس www.alvandchem.com مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

الوند شیمی نصر

کارخانه الوند شیمی نصر به تولید کلرید آمونیوم از خلوص 99.5 تا 99.9 درصد در سه گرید دارویی،صنعتی و باتری گرید در کشور عزیزمان ایران می پردازد و آمادگی ارائه این محصول به صورت عمده و با ظرفیت بالا را دارد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی