اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140205297442915442
در دسترس نیست

سوالات متداول در مورد آمونیوم کلراید در گریدهای مختلف

هرآنچه باید در مورد آمونیوم کلراید بدانیم؟

کد: 140205297442915442

، تهران , (اخبار رسمی): آمونیوم کلراید چیست؟ کلرید آمونیوم که در بازار نشادر نیز نامیده می شود یک ترکیب معدنی است که به صورت کریستال های سفید رنگ محلول در آب وجود دارد. محلول این نمک معدنی دارای خاصیت اسیدی ضعیف است. فرم معدنی این ترکیب از سوختن ذغال و متراکم کردن گازهای خروجی آن به دست می آید.

هرآنچه باید در مورد آمونیوم کلراید بدانیم؟
کارخانه تولیدی الوند شیمی نصر تولیدکننده انواع مشتقات آمونیاکی

نشادر در گالوانیزه. نشادر در صنایع چرم سازی. نشادر در صنایع آرایشی. نشادر در تولید ام دی اف و نئوپان. نشادر در کود کشاورزی. نشادر در خوراک دام و طیور. نشادر در داروسازی. نشادر در باتری.کاربرد دارد

آمونیوم کلراید چیست؟

کلرید آمونیوم که در بازار نشادر نیز نامیده می شود یک ترکیب معدنی است که به صورت کریستال های سفید رنگ محلول در آب وجود دارد. محلول این نمک معدنی دارای خاصیت اسیدی ضعیف است.

فرم معدنی این ترکیب از سوختن ذغال و متراکم کردن گازهای خروجی آن به دست می آید. این ترکیب یکی از موادی است که در اطراف کوه های آتشفشانی یافت می شود. کلرید آمونیوم در اثر واکنش میان هیدروکلریک اسید و آمونیاک تولید می شود.

در صنعت، اسید کلریدریک یا گاز هیدروژن کلرید و آمونیاک با یکدیگر واکنش داده و محلول آبی کلرید آمونیوم حاصل می شود. در نهایت، کریستال های این ماده در اثر تشکیل رسوب از محلول جدا می شوند.

آیا آمونیوم کلرید برای انسان ها مضر است؟

این ماده می تواند باعث بروز آلرژی شبه آسم شود. حملات آن نیز به صورت تنگی نفس، سرفه و خس خس سینه است. همچنین این ماده می تواند بر کلیه ها اثرات منفی بگذارد.

آیا آمونیوم کلرید خوراکی ایمن است؟

غلظت های مجاز مورد استفاده از این ماده در صنایع غذایی بی خطر است.

آیا آمونیوم کلرید با فلزات واکنش می دهد؟

بله، این ماده با اکسیدهای فلزات واکنش می دهد و کلریدهای فلزی را می سازد.

آیا آمونیوم کلرید قابل احتراق است؟

خیر این ماده قابل اشتعال نیست.

ترکیب آمونیوم کلرید و سفید کننده باعث بروز چه واکنشی می شود؟

ترکیب این مواد با یکدیگر باعث تولید گاز سمی به نام کلرامین می شود که علائمی مانند سرفه و حالت تهوع را ایجاد می کند.

کاربرد نشادر چیست ؟

اگر می خواهید بدانید کاربرد نشادر چیست باید از آن به عنوان تامین کننده نیتروژن در کودها و به عنوان الکترولیت در سلول های خشک اشاره کرد و همچنین به طور گسترده به عنوان یک ماده تشکیل دهنده گالوانیزه، قلع کاری و شار لحیم کاری برای حذف پوشش های اکسیدی از فلزات و در نتیجه بهبود چسبندگی لحیم ها استفاده می شود.

آیا کلرید آمونیوم برای پوست بی خطر است؟

با وجود این واقعیت که آمونیوم کلراید به طور کلی بی خطر در نظر گرفته می شود ، می تواند پوست شما را تحریک کند. اگر پوست خشک یا حساسی دارید، استفاده از محصولات مراقبت از پوست بدون آمونیاک برای مردان بسیار مهم است.

کلرید آمونیوم در چه محصولاتی استفاده می شود؟

کلرید آمونیوم را می توان در شامپو، رنگ مو و سفید کننده، شوینده و پاک کننده بدن، پاک کننده صورت، نرم کننده، مواد شوینده ظرفشویی دستی و همچنین در روغن و نمک حمام یافت.

یکی از کاربردهای مهم آمونیوم کلراید ایرانی به عنوان الکترولیت در باتری های سلول خشک است که در آنجا از آن استفاده می شود زیرا یک ترکیب یونی است

دستورالعمل ها استفاده از آمونیوم کلراید (نشادر):

پس از خرید نشادر صنعتی ، یکسری نکات را به هنگام استفاده از این ماده شیمیایی باید مد نظر قرار داد. از دستورالعمل های مهم هنگام استفاده از آمونیوم کلراید، این است که پیش از استفاده از این مواد شیمیایی حتماً از دستکش، ماسک مناسب، عینک های آزمایشگاهی و لباس مناسب و اصولی استفاده شود.

همچنین باید بدانید که بخارات حاصل از این نوع ماده شیمیایی، هرگز نباید تنفس شوند؛ بنابراین حتماً در زمان استفاده از این نوع ماده، از ماسک سه لایه و فیلتر دار باید استفاده شود.

تماس نشادر با چشم:

اگر آمونیوم کلراید به چشم یا پوست برخورد کند، سوزش شدید ایجاد می نماید. در این زمان حتما باید با با مقدار آب فراوان محل تماس یافته را مورد شستشو قرار داد و به پزشک مراجعه کرد.

در صورت بلعیده شدن این ماده حتما باید با نوشیدن آب فراوان، این ماده را از طریق تهوع و استفراغ دفع نمود.

نکات ضروری در نگهداری از آمونیوم کلراید:

جهت نگهداری از آمونیوم کلراید (نشادر) پس از خرید از کارخانه تولیدی الوند شیمی نصر، حتما باید این ماده را در جای خشک و خنک و درون ظرفی در بسته و یا داخل کیسه های دوجداره جهت جلوگیری از نفوذ رطوبت نگهداری نمود.

پس از خرید آمونیوم کلراید، حتماً باید این نوع ماده در فضایی قرار بگیرد که تهویه مناسب داشته باشد و عاری از گرد و غبار باشد. فروش نشادر خوراکی باید با ایمنی کامل انجام شود.

نکته قابل توجه در حمل و نگهداری آمونیوم کلراید:

* آمونیوم کلراید به شدت جاذب رطوبت است و باید به دور از هر گونه رطوبت باشد.*

کاربرد آمونیوم کلراید در صنعت ساختمان (ساخت و ساز) چیست ؟؟

در تامین مصالح ساخت و ساز از این ماده استفاده می شود. در بسته بندی مواد غذایی، به صورت کریستال بی رنگ مورد استفاده قرار می گیرد؛ به این خاطر که رطوبت محیط را جذب می کند.

در سوخت و مشتقات سوخت نیز آمونیوم کلراید کاربرد دارد.

در لوازم عکاسی و محصولات تصفیه آب هم از این محصول استفاده می شود.

همچنین فروش نشادر خوراکی برای تولید داروهای ضد سرفه مثل دیفن هیدرامین و اکسپکتورانت، آمونیوم کلراید جزو مهمترین ماده ها می باشد.

به این خاطر که با دارا بودن  خاصیت خلط آوری، موجب کاهش سرفه می شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

الوند شیمی نصر

کارخانه الوند شیمی نصر به تولید کلرید آمونیوم از خلوص 99.5 تا 99.9 درصد در سه گرید دارویی،صنعتی و باتری گرید در کشور عزیزمان ایران می پردازد و آمادگی ارائه این محصول به صورت عمده و با ظرفیت بالا را دارد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید