اطلاعات تماس
  • 071323*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139909174792915637

آشنایی با صرافی های ارز دیجیتال

کد: 139909174792915637

https://bit.ly/3mVyHWJ

، تبریز , (اخبار رسمی): صرافی ارز دیجیتال (Cryptocurrency Exchange) یک محیط مجازی برای خرید و فروش و معامله ارز های دیجیتال است. این صرافی ها پلتفرم های آنلاینی هستند که رایج ترین روش برای خرید و فروش بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال به حساب می آیند.

آشنایی با صرافی های ارز دیجیتال
صرافی ارز دیجیتال آی تی ارز

ریسک معامله در صرافی های خارجی بسیار بالاست. همچنین حساب بسیاری از کاربران ایرانی در صرافی های ارز دیجیتال به دلیل نداشتن آگاهی از قوانین و تحریم های بین المللی بلوکه شده است.

صرافی های ارز دیجیتال از نظر خدمات و عملکرد با یکدیگر متفاوت هستند. صرافی های ارز دیجیتال در بیشتر موارد واسطه ای برای خریداران و فروشندگان هستند. عملکرد آنها به این گونه است که سفارشات خرید و فروش بین کاربران را انجام می دهد و از هر معامله انجام شده کمیسیون دریافت می کند. این نوع صرافی ها برای ارزهای پشتیبانی شده در سایتشان، کیف پول قرار می دهند تا کاربر بتواند ارزهای دیجیتال مختلف را به صرافی وارد یا آن را برای معاملات بعدی ذخیره کند.

نوع دیگر صرافی ارز دیجیتال وجود دارد که کاربران با مالکان سایت خرید و فروش می‌کنند. این صرافی ها اغلب محلی هستند و به کاربران کشور یا منطقه خاصی سرویس می دهند.

انواع صرافی ارز دیجیتال

صرافی های ارز دیجیتال به دو نوع متمرکز و غیر متمرکز تقسیم می شوند.

صرافی ارز دیجیتال متمرکز

در صرافی های متمرکز یک شخص معاملات را کنترل می کند و آنها را تایید می کند. این شخص مورد اعتماد تمام افرادی است که در آن صرافی فعالیت دارند. این شخص تمام تراکنش ها و اطلاعات ترید شما را مشاهده و سپس تایید و مدیریت می کند. این صرافی ها دارای مزایا و معایبی هستند.

از مزایای صرافی های دیجیتال متمرکز می توان به استفاده آسان و بی دردسر، نقدینگی بالا و اعتماد به صرافی می توان نام برد. یکی از معایب این صرافی ها این است که نیاز به احراز هویت دارند و در صورت هک شدن صرافی، دارایی شما از بین می رود. همچنین معاملات و اطلاعات شما توسط شرکت توسعه دهنده صرافی کنترل می شود.

البته صرافی های بزرگی مانند بایننس هیچکدام از این معایب را ندارند و شما می توانید با اطمینان خاطر از آنها استفاده کنید.

صرافی ارز دیجیتال غیرمتمرکز

صرافی های غیر متمرکز کاملا عکس صرافی های متمرکز هستند. این صرافی ها توسط هیچ فرد یا ارگانی اداره نمی شوند و هیچ شخصی بر معاملات و تراکنش ها مدیریت نمی کند. در این صرافی ها کاربر مستقیما با کاربر ارتباط دارد که به اصطلاح به آن "P2P" می گویند. در این صرافی زمانی که کاربر قصد فروش کوین های خود را داشته باشد، نیازی به ارسال آنها به حساب صرافی نیست. کاربر می تواند از درون کیف پول خود آنها را به فروش برساند. اینگونه امنیت کیف پول نیز کمی بالا می رود. با وجود تحریم هایی که برای کشور ایران وجود دارد، این صرافی ها بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند و کاربران ایرانی دیگر نگرانی بلوکه شدن حساب هایشان را ندارند.

از مزایای صرافی های دیجیتال غیرمتمرکز این است که دیگر نیاز به احراز هویت نیست. کاربران می توانند مستقیما با یکدیگر معامله انجام دهند. همچنین ملزوم به ارائه اطلاعات بیشتر به صرافی نیستید و صرافی شما را کنترل نخواهد کرد. اشکال این صرافی ها در این است که رابط کاربری سختی دارند و کاربران مبتدی قادر به کار کردن با این صرافی ها نیستند.

صرافی های دیجیتال به طور جداگانه از هم فعالیت می کنند. قیمت ارز دیجیتال در صرافی ها با توجه به عرضه و تقاضا و خرید و فروش های انجام شده در آن صرافی با یکدیگر متفاوت است. البته این تفاوت قیمت در صرافی ها بسیار ناچیز است. اگر در صرافی یک اختلاف قیمت بالا وجود داشته باشد، کاربران برای کسب سود به آن هجوم می برند. این اتفاق باعث به تعادل رسیدن قیمت در آن صرافی می شود. لازم به ذکر است که هرچه صرافی بزرگتر باشد، قیمت واقعی تری نسبت به قیمت جهانی دارد.

صرافی ارز دیجیتال در ایران

همانطور که صرافی های آنلاین خارجی زیادی وجود دارند، در ایران نیز تعدادی صرافی در حال فعالیت هستند. ریسک معامله در صرافی های خارجی بسیار بالاست. همچنین حساب بسیاری از کاربران ایرانی در صرافی های ارز دیجیتال به دلیل نداشتن آگاهی از قوانین و تحریم های بین المللی بلوکه شده است. به همین علت بسیاری از کاربران ایرانی به سمت صرافی های ایرانی روی آورده اند.

بعضی از صرافی های ایرانی :

همچنین برای آموزش و خواندن آخرین اخبار ارز های دیجیتال میتوانید به سایت های زیر مراجعه کنید :

مهمترین نکته برای فعالیت در ارز های دیجیتال آموزش دیدن است .

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

صرافی آی تی ارز

آی تی ارز مرجع تخصصی آموزش ارزهای دیجیتال است . تیم اصلی آی تی ارز با داشتن بیش از ۷ سال سابقه در حوزه پولهای الکترونیکی سعی بر این دارد که اخبار بیت کوین ، تحلیل تکنیکال و فاندامنتال و پیش بینی های مربوط به قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را در اختیار شما عزیزان قرار دهد. در آی تی ارز ، همواره تلاش بر این است که راهکارهای کسب درآمد از ارز های دیجیتال همانند استخراج ، تحلیل های بازار ، مفاهیم پایه و تخصصی و خرید و فروش به صورت ساده و روان به کاربران آموزش داده شود. امیدواریم که بتوانیم گامی بزرگ در جهت اعتلای سطح علم هم میهنان گرامی برداشته باشیم.

اطلاعات تماس
  • 071323*****
[نمایش اطلاعات]