اطلاعات تماس
  • 071323*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139909194798415637

آشنایی با بیت کوین

کد: 139909194798415637

https://bit.ly/37bpEvK

، تبریز , (اخبار رسمی): بیت کوین نخستین ارز دیجیتال است که به شما امکان انتقال پول به هر نقطه از دنیا یا خرید کالا و خدمات را می دهد.

آشنایی با بیت کوین
اخبار بیت کوین در آی تی ارز

بیت کوین در شبکه ای بزرگ به نام بلاک چین فعالیت می کند. بلاک چین شبکه ای گسترده برای توزیع داده ها است که امکان دخل و تصرف در داده های آن وجود ندارد و کاربران بسیاری در آن فعالیت می کنند.

ارزهای دیجیتال نوعی رمز رایانه ای هستند که با محاسبات پیچیده ریاضی و توسط رایانه ها تولید می شوند. این فرایند تولید ، با مصرف برق بسیار زیادی همراه است.

پیدایش bitcoin

دامنه اینترنتی به نشانی bitcoin.org در ۱۸ اوت سال ۲۰۰۸ ثبت گردید. در ۳۱ اکتبر ۲۰۰۸، یک مقاله به نام ” بیت کوین: سیستم پولی همتا به همتا” در فهرست ایمیل رمز نگاری شده منتشر شد. شخصی به نام ساتوشی ناکاموتو این ایمیل را نوشته بود. در نهایت در ژانویه سال ۲۰۰۹، بیت کوین در قالب یک نرم افزار متن باز طراحی و به صورت عمومی منتشر شد. ناکاموتو اولین بلوک زنجیره بیت کوین که به بلوک آفرینش معروف است را استخراج نمود. اینگونه بود که اولین شبکه بیت کوین به وجود آمد. تا کنون هیچ اطلاعاتی در مورد هویت ناکاموتو به دست نیامده است. برخی معتقدند که ساتوشی ناکاموتو نام گروهی است که بیت کوین را تولید کرده اند.

بیشتر ارز های دیجیتالی در سکوت تولید می شوند. ناکاموتو احتمالا دلایل محکمی برای مخفی نگه داشتن هویت خود داشته است. یکی از این دلایل احتمالی در خطر بودن جان ناکاموتو به عنوان اولین سازنده ارز دیجیتال یعنی bitcoin است. این نوآوری توانایی کمرنگ کردن نقش بانک های بزرگ و موسسه های مالی را دارد و طبیعتا دشمنان زیادی می تواند داشته باشد. همچنین بیت کوین یک ارز غیرمتمرکز است که تحت کنترل هچ کس نیست. در صورت مشخص بودن هویت ناکاموتو، عقاید و نظراتش می توانست تاثیرات زیادی بر روند توسعه شبکه داشته باشد. این موضوع با غیر متمرکز بودن این ارز در تضاد است.

Bitcoin از نظر حقوقی هنوز از سوی بسیاری از دولت ها پذیرفته نشده است. تاکنون هیچ دولتی حتی ژاپن بیت کوین را به عنوان پول رسمی به رسمیت نشناخته است. دولت هایی چون ایالات متحده امریکا، آلمان و چین بیت کوین را به عنوان کالایی پذیرفته اند که می تواند به عنوان ابزار پرداخت از آن استفاده شود.

راه های کسب بیت کوین

بیت کوین ها معمولا از طریق ماینینگ استخراج می شوند که همان فرآیند پردازش تراکنش های بیت کوین است. برای استخراج بیت کوین داشتن رایانه ها و سخت افزارهای قدرتمند از ملزومات است. راه های دیگری مانند خرید بیت کوین از صرافی های رمزارز برای به دست آوردن بیت کوین وجود دارد. از طرفی می توان به عنوان وجه پرداختی در ازای فروش کالا یا خدمات بیت کوین بگیرید. همچنین بعضی از سایت های بخت آزمایی به جای پول به کاربران خود بیت کوین می دهند.

ذخیره سازی ارز دیجیتال

یکی از قابلیت های اصلی bitcoin، این است که در حالت آفلاین هم در یک سخت افزار امن ذخیره می شود که به آن ذخیره سرد گفته می شود. در این حالت امکان سرقت بیت کوین ها و رمزارز ها وجود ندارد. در مقابل ذخیره سرد، ذخیره گرم وجود دارد. در ذخیره سازی گرم، داده ها روی سطح اینترنت ذخیره می شوند که در این حالت امکان دزدیده شدن آن نیز وجود دارد.

بیت کوین در سال ۲۰۱۸ با رسیدن قیمتش به ۱۳ هزار دلار به شهرت رسید. این رمزارز با پشت سر گذاشتن موانع قانونی و واسطه ها در امور مالی، امکان تراکنش ها در سطح بین المللی را مقدر ساخت. بعد از بیت کوین رمزارز های متفاوت زیادی چون اتریوم، لایت کوین و… تولید شدند که ویژگی های مشابه آن دارند اما بیت کوین همچنان پادشاه ارز های دیجیتال است.

همچنین میتوانید آخرین اخبار بیت کوین را از سایتهای آی تی ارز و ارز دیجیتال دنبال کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

صرافی آی تی ارز

آی تی ارز مرجع تخصصی آموزش ارزهای دیجیتال است . تیم اصلی آی تی ارز با داشتن بیش از ۷ سال سابقه در حوزه پولهای الکترونیکی سعی بر این دارد که اخبار بیت کوین ، تحلیل تکنیکال و فاندامنتال و پیش بینی های مربوط به قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را در اختیار شما عزیزان قرار دهد. در آی تی ارز ، همواره تلاش بر این است که راهکارهای کسب درآمد از ارز های دیجیتال همانند استخراج ، تحلیل های بازار ، مفاهیم پایه و تخصصی و خرید و فروش به صورت ساده و روان به کاربران آموزش داده شود. امیدواریم که بتوانیم گامی بزرگ در جهت اعتلای سطح علم هم میهنان گرامی برداشته باشیم.

اطلاعات تماس
  • 071323*****
[نمایش اطلاعات]