اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139909224803215321

نحوه تشخیص کولر گازی تقلبی از اصلی

کد: 139909224803215321

https://bit.ly/3qMVOW9

، تهران , (اخبار رسمی): در زمان خرید کولر گازی باید بتوانید کولر گازی های تقلبی را شناسایی کنید تا از خسارت خود جلوگیری بعمل آورید

نحوه تشخیص کولر گازی تقلبی از اصلی
برای خرید کولر گازی اصل باید بتوانید قدرت تشخیص آنها را داشته باشید

یکی از نگرانی های افراد هنگام خرید کولر گازی و اسپلیت تشخیص کولر گازی تقلبی از اصل می‌ باشد.

یکی از نگرانی های افراد هنگام خرید کولر گازی و اسپلیت تشخیص کولر گازی تقلبی از اصل می‌ باشد. چراکه این روزها فروشندگان سود جو کولرهای گازی تقلبی را به عنوان دستگاه با اصل و با همان قیمت به عنوان کالای اصل به خریداران عرضه می کنند. اما جای نگرانی نیست در این مطلب به طور کامل نحوه تشخیص کولر گازی تقلبی از اصل را بررسی می کنیم.

لوازم تشخیص کولر گازی تقلبی از اصل چیست؟

از آنجایی که کولرهای تقلبی که عموما با نام کولر گازی بانه ای شناخته می شوند کیفیت اسپلیت های اصل را ندارد و با قیمت گزاف و هم سطح دستگاه های اصل به فروش می رسند لذا لازم است افراد با آگاهی کامل خرید نموده و کالای بی کیفیت با هزینه بالا خریداری نکنند.

کولرهای گازی تقلبی از مرزهای غربی کشور وارد شده و به هیچ عنوان کیفیت کولرهای اصل را نداشته و قابل مقایسه با دستگاه های اورجینال نمی باشند و به این ترتیب کالایی با طول عمر بالا و به صرفه نخواهید خرید.

عموما کولرهای گازی تقلبی فاقد گارانتی معتبر و واقعی می‌باشند. همچنین برای آنها خدمات پس از فروش ارائه نمی‌گردد یعنی پس از تحویل و نصب کولر گازی این دستگاه ها و دریافت وجهه، در صورت خرابی و نقص فنی دیگر کسی پاسخگو نخواهد بود. بنابراین با توجه به موارد ذکر شده لازم است هنگام خرید به تشخیص کولر گازی تقلبی از اصل بپردازید.

روش تبدیل کولر گازی تقلبی به اصل برای برخی برندهای مطرح

در ادامه برخی روش های فریب مشتری را روی چند برند مطرح ارائه می نماییم:

  • کولر گازی ال جی

در شرایط فعلی در ایران کولر گازی مونتاژ کشور کره موجود نمی باشد و تقریبا تمامی کولرهای گازی ال جی موجود در بازار مونتاژ کشورها تایلند، چین و ترکیه می باشند و دارای برچسب این کشورها هستند. در حالی که بسیاری از کولرهای ال جی تقلبی دارای برچسب "made in korea" می باشند.

  • کولر گازی گری

کولر گازی گری با وجود داشتن هویت آمریکایی در کشور چین مونتاژ می شود و دارای برچسب "made in china" است در حالی که کولرهای گازی تقلبی با برچسب "Made In U.S.A" یا پرچم آمریکا عرضه می‌شوند.

  • عرضه کولر گازی بی کیفیت به جای کولر گازی اصل

در بیشتر تقلب های مشاهده شده در بازار، برخی فروشندگان علاوه بر تغییر برچسب برند کولرهای گازی ارزان قیمت و بی کیفیت و تبدیل آن به برندهای مطرح، برچسب ظرفیت دستگاه را نیز تغییر داده و برچسبی که نشان دهنده ظرفیت بیشتر است روی دستگاه می‌چسبانند.

برای نمونه کولرهای کازی برند جنرال گلد و ایوولی با ظرفیت 24000 را که قیمت پایین تری نسبت به ال جی، گری و اجنرال دارند را با برچسب یکی از این برندها و باظرفیت 30000 به مشتری عرضه می کنند. به این ترتیب از دو جهت سود می برند.

اول اینکه کولر گازی ارزان قیمت را به یک دستگاه برند و گران قیمت تبدیل کرده اند و دوم آنکه ظرفیت دستگاه را افزایش داده اند. حال فرض کنید تمامی تقلب ها روی یک دستگاه اعمال شود:

برای نمونه تغییر برند، تغییر نوع موتور از T1 و T3، تغییر ظرفیت، تبدیل بدون اینورتر به اینورتر و ... می توانند سود زیادی به جیب زده و در کنار آن برای جلب توجه بیشتر مشتری خدماتی نظیر نصب رایگان و ارسال رایگان نیز ارائه می نمایند. مشتری هم فکر می کند خرید به صرفه و پر سودی داشته است، فریب خورده و دستگاهی تقلبی را به قیمت نو خریداری می نمایند. و باید هزینه بیشتری در آینده برای سرویس و تعویض قطعات دستگاه تقلبی پرداخت نماید.

راه های تشخیص کولر گازی تقلبی از اصل

تشخیص کولر گازی تقلبی از اصل طی چند مرحله امکان پذیر است:

1.ابتدا مدل کولر گازی را از فروشنده پرسیده و در اینترنت جستجو کنید.

2.سپس از طریق وزن کندانسور (یونیت خارجی) تا حدودی می توان از ظرفیت واقعی دستگاه آگاه شد. در ادامه تناسب وزن و ظرفیت کولرهای گازی معرفی شده است :

  • ظرفیت ۹۰۰۰: وزن یونیت خارجی ۲۰ تا ۲۵ کیلوگرم ظرفیت ۱۲۰۰۰: وزن یونیت خارجی ۲۵ تا ۳۳ کیلوگرم ظرفیت ۱۸۰۰۰: وزن یونیت خارجی ۳۸ تا ۴۵ کیلوگرم ظرفیت ۲۴۰۰۰: وزن یونیت خارجی ۴۸ تا ۵۵ کیلوگرم ظرفیت ۳۰۰۰۰: وزن یونیت خارجی ۶۰ تا ۶۵ کیلوگرم (کولرگازی اصلی اجنرال حدود ۷۵ کیلوگرم وزن دارد) ظرفیت ۳۶۰۰۰: وزن یونیت خارجی ۷۵ تا ۱۰۰ کیلوگرم

3. می توانید از فروشنده بخواهید بردالکتریکی پنل خارجی کولر گازی را به شما نشان دهد. این برد در بخش کمپرسور و کندانسور دستگاه قرار دارد. در صورت اصل بودن برد الکتریکی دستگاه بزرگ و با کیفیت می باشد و در صورت تقلبی بودن برد دستگاه ساده و کوچک خواهد بود.

4. از گاز مبرد بکار رفته در دستگاه اطمینان حاصل نمایید.

5. از اصالت کمپرسو و DC دستگاه مطمئن شوید.

6. برخی فروشندگان کولر های گازی معمولی را به جای اینورتر معرفی می کنند لازم است بدانید کولرهای گازی اینورتر دارای بدنه شکیل و زیبایی بوده و به هیچ عنوان دارای ظاهر ساده و معمولی نیستند.

7.از فروشنده بخواهید شرکتی را به عنوان ارائه کننده خدمات پس از فروش به شما معرفی نماید. در صورتی که فروشنده از انجام این کار ممانعت کرده و یا فروشگاه نامعتبری را معرفی نماید باید به اصالت کولر گازی شک کنید.

لازم به ذکر است اگر تمایل به خرید کولر گازی اصل دارید و می خواهید خریدی لذت بخش داشته باشید، می توانید به نشانی اینترنتی https://bit.ly/3qP7DuL با خیالی آسوده خرید خود را از فروشگاه بادبزن انجام نمایید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فروشگاه بادبزن

فروشگاه کولر گازی و اسپلیت بادبزن نمایندگی رسمی فروش برندهای معتبر انواع سیستم های تهویه مرکزی و خانگی از جمله کولر گازی و اسپلیت ، داکت اسپلیت ، سیستم های تصفیه هوا ، vrv و متخصص در نصب و راه اندازی بهترین و باکیفیت ترین نمونه سیستم های تهویه می باشد. ارائه خدمات پس از فروش همچون نصب و راه اندازی، شارژ کولر گازی و تعمیر کولر گازی از دیگر خدماتی است که به شما عزیزان عرضه و ارائه می نماییم.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تجارت و بازار