اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139910114841115728

نکاتی درباره انتخاب بهترین شیلنگ پنوماتیک

چگونه مناسب ترین شیلنگ پنوماتیک بادی را برای نیازهای خود انتخاب کنیم؟

کد: 139910114841115728

https://bit.ly/39t6wJf

، تهران , (اخبار رسمی): انتخاب بهترین مناسب ترین شیلنگ پنوماتیک از اهمیت بسیاری برخوردار است؛ درصورتی که به اشتباه شیلنگی را انتخاب کنید که مناسب سیستم پنوماتیک شما نباشد، دچار دردسر خواهید شد و هزینه‌های اضافی برای شما دربر خواهد داشت.

چگونه مناسب ترین شیلنگ پنوماتیک بادی را برای نیازهای خود انتخاب کنیم؟
چگونه مناسب ترین شیلنگ پنوماتیک بادی را برای نیازهای خود انتخاب کنیم؟

شلنگ پنوماتیک برای رساندن هوای تحت فشار به مکان مورد نیاز، مانند ابزارها، سوپاپ‌ها و محرک‌ها استفاده می‌شود. با نگاهی به آنچه در بازار امروز وجود دار، به سرعت خواهید دید که انواع مختلفی از شیلنگ‌های پنوماتیک وجود دارد. به همین دلیل، باید فاکتورهای مختلفی را در نظر بگیرید تا محصولی متناسب با وظیفه آن انتخاب کنید.

اولین چیزی که باید به آن نگاه کرد ساختار آن است. شیلنگ‌های مورد استفاده در سیستم‌های هوا می‌توانند از یک ماده یا دارای تقویت کننده‌های داخلی ساخته شوند که معمولاً با الیاف نساجی است تا مقاومت بیشتری داشته باشند. شیلنگ پنوماتیک معمولاً از یک لایه داخلی، یک یا چند لایه فیبر تقویت کننده و یک پوشش محافظ خارجی تشکیل شده است.

انتخاب شیلنگ شما عمدتا تحت تأثیر نوع منبع تغذیه هوا و کاربرد آن خواهد بود. اندازه شیلنگ تحت تأثیر نیاز جریان است. مشخصات لوله گذاری معمولاً از طریق قطر خارجی و ضخامت دیواره ارائه می‌شود، در حالی که مشخصات شیلنگ تمایل به استفاده از قطر داخلی دارد. انتخاب اندازه مناسب بسیار مهم است. قطر داخلی خیلی کوچک جریان هوا را محدود کرده و باعث از دست رفتن فشار، سرعت بیش از حد مایع و عدم کارایی می‌شود. از طرف دیگر، انتخاب قطر بیش از حد بزرگ، منجر به وزن، اندازه و هزینه‌های بالاتر از نیاز می‌شود.

یکی دیگر از عناصر مهم که باید به خاطر داشته باشید، حداکثر فشار کاری است. لوله‌ها توسط تولید کنندگان با اندازه گیری فشار ترکیدگی آن در 75 درجه فارنهایت و سپس تقسیم آن بر ضریب ایمنی 3: 1 یا 4: 1 درجه بندی می‌شوند.

انواع شیلنگ پنوماتیک

از مواد متنوعی برای ساخت شیلنگ‌های پنوماتیک مدرن استفاده می‌شود. در اینجا برخی از رایج ترین موارد برای کاربردهای پنوماتیک آورده شده است:

پلی اورتان

یکی از مواد محبوب برای انتخاب شیلنگ پلی اورتان است، زیرا کاملاً مقاوم، انعطاف پذیر و مقاوم در برابر سایش و انحراف است. همچنین برای کنترل تماس با روغن و سوخت به اندازه کافی قوی است. این ماده اغلب در تجهیزات خلاuum ، تنظیمات پزشکی و آزمایشگاهی، سیستم‌های تولید نیمه‌هادی و سیستم‌های پنوماتیک استفاده می‌شود.

نایلون

نایلون ماده ای است که برای شیلنگ پلی آمید استفاده می‌شود، زیرا نسبتاً سبک است اما از نظر ابعادی پایدار و سخت است. لوله‌های ساخته شده از نایلون اغلب در کاربردهایی انتخاب می‌شوند که تحمل فشارهای زیاد مهم است. همچنین قابلیت انعطاف پذیری بیشتری را دارد و باعث می‌شود بتوان آن را از طریق فضاهای تنگ، جذب کم آب و مقاومت زیاد در برابر خستگی خمشی هدایت کرد.

پلی اتیلن

از شیلنگ پلی اتیلن به طور منظم برای کنترل پنوماتیک و سایر کاربردهای فشار کم استفاده می‌شود. مقاومت خوبی در برابر طیف گسترده ای از حلالها و مواد شیمیایی دارد. در مقایسه با سایر مواد، انعطاف پذیر و نسبتاً مقرون به صرفه است. شیلنگ HDPE نیمه سخت در دسترس است ، که در برابر آسیب مقاومت بیشتری دارد و در مقایسه با شیلنگ پلی اتیلن معمولی فشار ترکیدگی بالاتری دارد.

هر مهندسی که مواد را مقایسه می‌کند، باید فواید و اشکال مختلفی را که هر یک از آنها به همراه دارد با دقت ارزیابی کند. مواد انتخاب شده باید با مایعاتی که از طریق مجرا عبور می‌کنند سازگار باشد. به عنوان مثال، در یک سیستم هوا ، بخارهای گرفته شده توسط کمپرسور یا روغن از روان کننده‌های هوا می‌توانند بر روی لایه داخلی تأثیر بگذارند. محیط بیرونی را نیز باید در نظر گرفت. شلنگ‌ها می‌توانند تحت تأثیر آلاینده‌های هوا، رطوبت، ازن، مواد شیمیایی و اشعه ماورا بنفش قرار بگیرند.

لرزش، انعطاف پذیری، پیچاندن، بارگذاری کششی و جانبی می‌تواند بر روی شیلنگ تأثیر بگذارد و منجر به فرسودگی یا خرابی زودرس شود. این محصول باید در برابر سایش بیش از حد، گرفتگی یا خم شدن محافظت شود. هرگونه شلنگی که علائم فرسودگی یا آسیب دیدگی را دارد، باید فوراً تعویض شود.

دما روی مواد شیلنگ نیز تأثیر می‌گذارد، به همین دلیل آنها باید فقط در محدوده دما تعیین شده توسط سازنده، کار کنند. دمای بالا روی فشار کار تأثیر می‌گذارد، خصوصاً وقتی که ماده به حداکثر دما می‌رسد.

شیلنگ می‌تواند اکسترود شود و امکان ذخیره سازی روی حلقه‌ها را فراهم می‌کند. همچنین می‌توان آن را به سیم پیچ‌های فنری مانند درآورد. شیلنگ فنری پنوماتیک، اجازه می‌دهد تا شیلنگ گسترش یابد، سپس جمع شود تا بتوان آن را ذخیره کرد.

مشاورین فروشگاه تهرانی مارکت به شما کمک می‌کنند تا بهترین شیلنگ پنوماتیک را انتخاب کنید.

                                                                                                                                                                     با ما تماس بگیرید

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

tehranimarket

تهرانی مارکت قریب به پنج سال است که فعالیت خود را در زمینه فروش تجهیزات پزشکی ، تجهیزات صنعتی ، انواع شیلنگ ، انواع اتصالات پنوماتیک و هیدرولیک ، انواع کانال های فلکسیبل آغاز نموده. همواره بهترین محصولات ، از به نام ترین برندهای داخلی و خارجی را مطابق با مصرف شرکت های ایرانی انتخاب و اراﺋه می نماید . شهرت و اعتبار تهرانی مارکت از همان سال های نخست فعالیت به علت تاکید بر کیفیت در انجام امور و احترام به خواسته های مشتریان و جلب رضایت آنان روبه پیشرفت میباشد .

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید