اطلاعات تماس
  • 021664*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139910174850115461

تعریف سواد در سال ۲۰۲۱ ؛ چه نرم افزارهایی باید آموخته شوند؟

کد: 139910174850115461

https://bit.ly/3qluxck

، (اخبار رسمی): تعریف سواد با گذر زمان و تغییر شرایط زندگی جوامع مختلف تغییر کرده است. وظیفه‌ی تعیین تعریفی جامع برای سواد به عهده‌ی سازمان یونسکو است که درصورت نیاز هر چند سال یک بار بنا به مقتضیات زمان تعریفی جدید به جوامع بشری ارائه می دهد.

تعریف سواد در سال ۲۰۲۱ ؛ چه نرم افزارهایی باید آموخته شوند؟
تعریف سواد در سال ۲۰۲۱ ؛ چه نرم افزارهایی باید آموخته شوند؟

تعریف سواد با گذر زمان و تغییر شرایط زندگی جوامع مختلف تغییر کرده است. وظیفه‌ی تعیین تعریفی جامع برای سواد به عهده‌ی سازمان یونسکو است که درصورت نیاز هر چند سال یک بار بنا به مقتضیات زمان تعریفی جدید به جوامع بشری ارائه می دهد. اما پس از گذشت زمان، باز هم کمبود هایی راجع به این سطح از سواد حس شد، پس تغییرات دیگری نیز در تعریف سواد به عمل آمد:

در دهه دوم قرن ۲۱، دوازده نوع سواد معرفی شد و آنها به لیست سواد های مورد نیاز اضافه شدند؛ این ۱۲ مورد شامل موارد زیر بود:

سواد عاطفی: این سواد به معنای توانایی برقراری ارتباط عاطفی صحیح با خانواده و دوستان است. حفظ احترام خود و دیگران از ملاک های اصلی این سواد محسوب میشود.

سواد  مالی:  آشنایی و استفاده از روش های پس انداز، برقراری تناسب صحیح بین دخل و خرج و مدیریت صحیح مالی شامل سواد مالی است. یکی از مهمترین  ابزارها برای مدیریت مالی، نرم افزارهای حسابداری می باشند.

سواد ارتباطی: روش صحیح برقراری ارتباط و استفاده از روش های درست آداب اجتماعی

سواد رسانه‌ای: تشخیص صحیح رسانه‌ی درست و غلط و انتخاب هوشمندانه‌ی رسانه‌ معتبر

سواد تربیتی: قدرت تربیت صحیح فرزندان و افراد نزدیک

سواد رایانه‌ای: آشنایی با مهارت های کاربردی رایانه و به خصوص نرم افزارهای مایکروسافت آفیس ICDL

‌سواد سلامتی: دانستن موارد  نکات اصلی تغذیه فردی و حفظ سلامتی فردی و اجتماعی اعم از روحی، جسمی و جنسی.

‌سواد نژادی و قومی: شناخت نژاد ها و اصالت اولیه، حقوق فردی در هر نژاد خاص و احترام به اصل برابری

سواد بوم شناسی: راه و روش های حفظ و نگهداری ازمحیط زیست

سواد تحلیلی:  شناخت، بررسی تحلیل های مختلف، اشراف بر بهترین زمان اظهار نظر، آن هم منطقی و بدون تعصب

سواد انرژی: توانایی مدیریت انرژی، مصرف بهینه از منابع انرژی و اصول صرفه جویی

سواد علمی: سواد دانشگاهی، توان بحث با استفاده از راهکار های علمی. بهترین راه برای افزایش سواد علمی، استفاده از پکیج های آموزشی و دانشگاهی برای هر رشته است.

موارد ذکر شده به شروط سواد اضافه شده و با سواد شدن یک شخص چند مرحله سخت گیرانه‌‌تر و ریز بینانه‌تر شد تا مسیر موفقیت به این شکل طی شود. اما کمبودی در این میان حس میشود؛ چه کمبودی؟

پیش بینی تغییرات سواد در آینده‌ای نزدیک؛ سواد ابزاری و کامپیوتری

محققان پیش‌بینی می‌کنند تغییرات آتی برای تعریف سواد مورد نیاز جامعه حول محور رایانه و کار با ابزار کامپیوتری بچرخد و سایر معیارهای سواد که در بالا به آنها اشاره شد، کمتر مورد تغییر قرار بگیرد. در نتیجه در آینده ای نزدیک کسی باسواد محسوب می شود که بتواند اطلاعات جامع و دقیقی راجع به اپلیکیشن های کاربردی داشته باشد، روش کار با آنها را آموزش دیده باشد و بتواند از آنها در راستای رفع نیاز خود استفاده کند.

در نتیجه به جرئت می توان گفت که در آینده‌ای نزدیک اشخاص با داشتن مهارت های رایانه ای و استفاده از نرم‌افزارهای کامپیوتری می توانند خود را آماده تغییرات سواد اجتماعی بکنند. به این ترتیب چند گام از سایرین پیش‌تر خواهند بود تا دروازه های موفقیت را زودتر از باقی افراد فتح کنند. در همین راستا وبسایت نوین پندار به عنوان قدیمی ترین مرجع دانلود و آموزش غیر حضوری نرم افزارها در ایران، این بستر را برای فن‌آموزان فراهم کرده است تا دسترسی کاملی به پکیج های آموزشی در هر رشته، کاربرد و سلیقه ای داشته باشند

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021664*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش