اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139911114890613772

محبوب ترین فیلامنت‌ها برای پرینتر سه‌بعدی

کد: 139911114890613772

https://bit.ly/3j4UJFm

، تهران , (اخبار رسمی): فیلامنت‌ها مواد اولیه ساخت قطعه با پرینترهای سه بعدی هستند و انواع مختلفی از نظر جنس و کاربرد دارند. اما چند نوع محبوب تر در این میان وجود دارد.

محبوبترین فیلامنت ها برای پرینتر سه بعدی
محبوب ترین فیلامنت‌ها برای پرینتر سه‌بعدی

توجه داشته باشید، فیلامنت ABS با قرار گرفتن در برابر حرارت گازهای سمی و سرطان زا تولید میکند. بنابرین برای استفاده از آن حتما باید پرینتر شما دارای محفظه باشد یا در محیط با تهویه مناسب قرار گیرد.

محبوب ترین فیلامنت کدام است؟

دو مورد از پرکاربرد ترین و محبوبترین مواد جهت پرینت سه بعدی نمونه PLA , ABS است. اما چه تفاوت هایی بین این دو نمونه وجود دارد؟ آیا میتوان گفت یکی از آنها برتری نسبت به دیگری دارد؟ در زیر می توانید این دو متریال را بهتر بشناسید و درباره ی این که از کدام استفاده کنید تصمیم بگیرید. 

فیلامنت PLA

PLA یاPolylactic Acid (پلیلاکتید اسید) یک ماده ارزان و زیست تخریب پذیر، تولید شده از ذرت و رایج برای چاپ سه بعدی است که در تمامی پرینتر هایFDM استفاده می شود و بیشتر برای نمونه سازی سریع و کارهای پژوهشی و آموزشی کاربرد دارد. این نوع فیلامنت به دلیل تنوع رنگ برای ساخت قطعات تزیینی و ویترینی مناسب است. نمونه فیلامنت PLA دمای ذوب پایینی دارد بنابرین، اگر زیر نور خورشید باشد ممکن است تغییر شکل دهد. به همین دلیل می توانید بدون داشتن هیت بد یا صفحه داغ از فیلامنت PLA استفاد کنید. با وجود اینکه یکی از محبوب ترین فیلامنت ها نوع PLA است با این حال برای همه کارها مناسب نیست. این فیلامنت مقاومت چندانی در برابر ضربه ندارد.

فیلامنت ABS

ABS یا اکریلونیتریل بوتادین استارین ماندگاری بالایی در گذشت زمان و مقاومت زیادی در برابر ضربه دارد به همین دلیل برای قطعات کاربردی پیشنهاد می شود و محبوبیت خاصی بین افرادی که کار تخصصی انجام میدهند دارد. این نمونه فیلامنت مقاومت فیزیکی بالایی دارد و یک پلاستیک محکم و مقاوم در برابر ضربه است. به دلیل مشخصه های ABS از آن به طور گسترده در ساخت لوازم جانبی خودرو استفاده میکنند.

فیلامنت ABS برای انجام کارهای دقیق مناسب است و حتی بدون ساپورت نیز می تواند نمونه هایی با دقت بالا به ما بدهد. فیلامنت ABS همچنین به دلیل مقاومت بالا در برابر دما میتواند برای قطعاتی که در معرض ساییدگی هستند استفاده شود. در واقع abs نسبت به رقیب خود مقاومت بالایی در برابر فشار و دما از خود نشان میدهد. توجه داشته باشید، فیلامنت ABS وقتی در برابر حرارت قرار گیرد گازهای سمی از خود منتشر میکند که سرطان زا هستند.

بنابرین برای استفاده از آن حتما باید پرینتر شما دارای محفظه باشد که گازهای منتشر شده از فیلامنت آسیبی به شما نزند. در غیر این صورت لازم است در فضایی که تهویه مناسب داشته باشد از آن استفاده کنید.
در کانال تلگرامی ما می توانید فیلمی از تست قطعات پرینت شده با این دو نوع فیلامنت را ببینید. https://t.me/partinehshop

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

پارتینه

فروشگاه پارتینه بزرگ‌ترین مرجع فروش اینترنتی قطعات صنعتی کشور، با گستره‌ای از کالاهای متنوع در حوزه های برق و مکانیک برای دانشجویان و مهندسین و صنعت کاران و دانشگاه ها و کارگاه ها و کارخانه ها، برای کاربران خود «تجربه‌ی لذت‌بخش یک خرید اینترنتی» را تداعی می‌کند. «ارسال سریع»، «ضمانت بهترین قیمت» و «تضمین کیفیت کالا» سه اصل مهم است که پارتینه همواره سعی کرده به آن پایبند باشد و با رعایت این سه اصل، هرسال، حوزه‌های تازه‌ای را در فروش کالا و خدمات، به دایره‌ی فعالیت خود افزوده است. گستره‌ای به وسعت کل صنعت شامل برق و الکترونیک، ماشین سازی و اتوماسیون، رباتیک و آزمایشگاه ها، پرینتر های سه بعدی، دستگاه های ماشینکاری و تمام صنعت مهندسی برق و مکانیک کشور

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]