اطلاعات تماس
  • 021221***** - 021442*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139911134894815443

همه چیز درباره انتخاب رشته تجربی

کد: 139911134894815443

https://bit.ly/3j8oMfI

، (اخبار رسمی): انتخاب رشته تجربی از جمله سوالاتی است که داوطلبان کنکور پس از اعلام نتایج می پرسند. برای داشتن یک انتخاب رشته خوب چه باید کرد؟ چه کسانی شامل سهمیه کنکور می شوند؟

همه چیز درباره انتخاب رشته تجربی
همه چیز درباره انتخاب رشته تجربی

چندین سال است که رشته تجربی جزء پرجمعیت ترین رشته ها در کنکور سراسری می باشد. پس از اعلام نتایج کنکور سراسری برای داوطلبانی که طی این یک سال برای رسیدن به رتبه مورد نظرشان تلاش کرده و به نتیجه دلخواه شان رسیده اند سوال پیش می آید که در زمان انتخاب رشته کنکور کدام رشته را انتخاب کنند و یا متناسب با رتبه ای که کسب کرده اند بهترین رشته ای که می توانند انتخاب کنند کدام است. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا به طور کامل به سوالات شما در رابطه با انتخاب رشته تجربی بپردازیم.

برگه راهنمای انتخاب رشته تجربی بخش هایی چون کارنامه انتخاب رشته تجربی، سهمیه در انتخاب رشته تجربی، رتبه قبولی کنکور تجربی، تاثیر  و در آخر انتخاب رشته دانشگاه آزاد تجربی است که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

کارنامه انتخاب رشته تجربی

پس از اعلام نتایج کنکور کارنامه نتایج کنکور شما در سایت سنجش قرار می گیرد که شامل بخش های سهمیه و معدل و وضعیت مجاز به انتخاب رشته می باشد. دانش آموز متناسب با درصدهای زده شده در هر درس زده و همچنین با توجه به وضعیت مجاز به انتخاب رشته می تواند رشته و دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب کند. کارنامه تجربی سه بخش اصلی دارد که در بخش اول استان بومی و سهمیه شما ذکر شده که تاثیر زیادی در رتبه نهایی شما دارد. در بخش دوم وضعیت مجاز برای انتخاب رشته در دوره های روزانه و شبانه و ... ذکر می شود. در نهایت در بخش سوم از کارنامه تجربی نمره و رتبه نهایی شما در هر زیر گروه را نشان می دهد.

سهمیه های انتخاب رشته تجربی

بیش از نیمی از داوطلبان کنکور شامل سهمیه مناطق می شوند که این سهمیه شامل سه دسته منطقه یک و دو و سه می باشد. در واقع سهمیه تاثیر هنگفتی در رتبه دانش آموز خواهد داشت. از جمله سهمیه های مهم در رتبه کنکور سهمیه ایثار گران و جانبازان می باشد. ممکن است سوال پیش آید سهمیه مناطق به چه افرادی تعلق می گیرد؟ در جواب باید بگوییم این سهمیه با داوطلبانی تعلق می گیرد که از سهمیه های خاص کنکور نمی توانند بهره مند شوند.

انتخاب رشته دانشگاه آزاد رشته تجربی

از سال 1392 کنکور سراسری و آزاد با یکدیگر ادغام شده و تمامی داوطلبان حق انتخاب رشته در دانشگاه آزاد را داشته و همین طور سهمیه بومی گزینی در انتخاب رشته دانشگاه آزاد بی تاثیر خواهد بود.

امیدواریم که این مقاله برای شما کنکوری های عزیز مفید بوده باشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مشاوره انتخاب رشته رتبه شو

مرکز مشاوره تدریس خصوصی - مشاوره و انتخاب رشته کنکور

اطلاعات تماس
  • 021221***** - 021442*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش