اطلاعات تماس
  • 021221***** - 021442*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139911294918815443

معرفی رشته معماری؛ دروس و بازار کار آن

کد: 139911294918815443

https://bit.ly/2NmJYTD

، (اخبار رسمی): رشته معماری از جمله رشته های پرطرفداری است که شامل هنر و مهندسی کنار هم می باشد. بازارکار و درآمد این رشته نسبت به بسیاری ازز رشته های دیگر بهتر بوده حداقل در آمد برای یک مهندس معمار 9میلیون تومان می باشد. در ادامه این مقاله به طور کامل در رابطه با بازار کار و دروس دانشگاهی و...آن توضیح می دهیم.

معرفی رشته معماری
معرفی رشته معماری

اگر جزء آن دسته از افراد هستید که هم به هنر علاقه دارند و هم به مهندسی باید به شما بگویم بهترین گزینه برای شما رشته معماری می باشد. زیر رشته های معماری که شامل انواع زیادی هم هستند عبارتند از عکاسی، نقشه کشی، ماکت سازی، کارهای گرافیکی، نقاشی و … است این رشته همچنین شامل هنر، روانشناسی اجتماعی، جامعه شناسی و فلسفه و جغرافیا و .... در این مقاله می خواهیم شما را با این رشته جذاب و پرطرفدار آشنا نمائیم.

روند کار در رشته معماری

به طور کلی برای ساخت هر سازه به دو نقشه نیاز می باشد که در مورد اول مهندس معمار نقشه اولیه را طراحی می کند که شامل پلان های مختلف ساختمان، برش و نمای ساختمان است. پس از اتمام آن را به مهندس عمران مربوطه تحویل داده که با استفاده از آن نقشه وی شامل جزئیات و نحوه اجرای اسکلت و اجزای سازه ای می باشد.

گرایش‌های رشته معماری برای ادامه تحصیل چه هستند؟

گرایش معماری-معماری، گرایش معماری منظر، گرایش معماری اسلامی، گرایش معماری داخلی، گرایش مدیریت پروژه، گرایش بازسازی پس از سانحه، گرایش انرژی معماری، گرایش تکنولوژی معماری، گرایش طراحی شهری، گرایش برنامه‌ریزی شهری

دروس دانشگاهی رشته معماری

مبانی‌ نظری‌ معماری‌-آشنایی‌ با معماری‌ جهان‌-برداشت‌ از بناهای‌ تاریخی‌-آشنایی‌ با معماری‌ معاصر-نقشه‌برداری‌-تنظیم‌ شرایط‌ محیطی‌-تأسیسات‌ الکتریکی‌ (نور و صدا)-تأسیسات‌ مکانیکی‌-مقاومت‌ مصالح‌ و سازه‌های‌ فلزی‌-سازه‌های‌ بتنی‌-ایستایی‌-متره‌ و برآورد-مدیریت‌ و تشکیلات‌ کارگاه‌-مصالح‌ ساختمانی‌-ساختمان‌-روستا-طرح‌ معماری‌

بازارکار رشته معماری چگونه است؟

فازغ التحصیلان این رشته می توانند به ساختمان سازی و نقشه کشی مشغول شوند. همچنین مهندس‌ معمار در کنار طراحی‌ بناها به‌ طراحی‌ و ساخت‌ ماکت‌ و طراحی‌ معماری‌ داخلی‌ هم میتواند مشغول باشد. در رابطه با حقوقی که مهندس معمار دریافت می کند باید گفت نسبت به خیلی از مشاغل بهتر است و اگر این افراد پروانه اشتغال به کار از سازمان نظام مهندسی داشته باشند بابت هر تاییدیه نقشه مبلغ مناسبی می گیرند. حقوق مهندس معمار بر اساس آخرین تحقیقات بطور میانگین بین 900000 تومان تا 3500000 تومان می باشد.

امیدواریم این مطلب برای شما عزیزان مفید بوده باشد. همچنین برای اطلاعات بیشتر و داشتن یک انتخاب رشته مناسب و مشاوره تحصیلی می توانید از گروه آموزشی پرتوی راهنمایی بگیرید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مشاوره انتخاب رشته رتبه شو

مرکز مشاوره تدریس خصوصی - مشاوره و انتخاب رشته کنکور

اطلاعات تماس
  • 021221***** - 021442*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش