همه چیز درباره آزمون آیلتس UKVI

کد: 139911194904815723

https://bit.ly/3dahyGL

، تهران , (اخبار رسمی): آزمون آیلتس را می‌توان به 4 دسته آزمون آیلتس جنرال، آیلتس آکادمیک، آیلتس لایف اسکیلز و آزمون آیلتس UKVI تقسیم نمود؛ آزمون آیلتس UKVI در واقع همان آزمون آیلتس است؛ با این تفاوت که باید حتما در مراکزی انجام شود که تحت نظارت اداره مهاجرت انگلیس باشد؛ آزمون آیلتس UKVI انواع مختلفی دارد.

همه چیز درباره آزمون آیلتس UKVI
همه چیز درباره آزمون آیلتس UKVI

همانطور که می دانید آزمون آیلتس یکی از معتبرترین آزمون های زبان انگلیسی در جهان بوده که توسط اکثر کشورها و دانشگاه ها قابل قبول می باشد؛ آیلتس یا همان نظام بین‌المللی ارزشیابی زبان انگلیسی " The International English Language Testing System " برای سنجش مهارت زبان انگلیسی کسانی که خواستار تحصیل، کار و یا مهاجرت در یکی از کشورهای انگلیسی زبان مثل استرالیا، کانادا، نیوزیلند و انگلستان هستند طراحی شده است. با در دست داشتن نمره قابل قبول در این آزمون می توان نسبت به مهاجرت تحصیلی و شغلی اقدام نمود. این آزمون را میتوان به 4 دسته  آزمون آیلتس جنرال ، آیلتس آکادمیک ، آیلتس لایف اسکیلز و آزمون آیلتس UKVI تقسیم نمود. که خوشبختانه دوره‌ های آماده‌سازی همه این آزمون‌ها در موسسه آموزشی شانژاد بصورت کلاسهای خصوصی و نیمه خصوصی در حال برگزاری است.

آزمون آیلتس جنرال (برای آن دسته از متقاضیانی است که قصد مهاجرت به یکی از کشورهای انگلیسی زبان یا تحصیل در مقاطع پایین‌تر از کارشناسی دارند)

آیلتس آکادمیک (برای آن دسته از متقاضیانی است که قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی و بالاتر دارند)؛

آیلتس لایف اسکیلز (برای متقاضیان دریافت ویزای Family Member برای انگلستان می‌باشد) 

در این مطلب سعی خواهیم داشت شما را با آزمون آیلتس UKVI  (  United Kingdom Visas and Immigration ) آشنا نماییم

آزمون آیلتس UKVI چیست؟

آزمون آیلتس UKVI یک آزمون امن برای دولت بریتانیا است که متقاضیان مهاجرت یا تحصیل در این کشور باید در آن شرکت کنند. در اصل آزمون UKVI مدرکی برای اثبات توانایی‌های زبان انگلیسی متقاضیان مهاجرت و ویزای  کشور انگلستان است. قوانین این آزمون را نیز سازمان ویزا و مهاجرت کشور انگلستان تعیین می‌کند. آزمون آیلتس UKVI در واقع همان آزمون آیلتس است؛ با این تفاوت که باید حتما در مراکزی انجام شود که تحت نظارت اداره مهاجرت انگلیس باشد و میزان نظارت بیشتری انجام می‌شود. 

چه کسانی باید در آزمون UKVI شرکت کنند؟

اگر در یکی از گروههای زیر هستید باید در  آزمون  IELTS UKVI شرکت نمایید:

  • میخواهید در دانشگاه های انگلستان ادامه تحصیل بدهید.
  • در کشور انگلستان مجوز و ویزای کاری بگیرید.
  • مهاجرت خانوادگی داشته باشید.
  • اقوام و یا خانواده تان در آنجا زندگی کنند و قصد ملحق شدن به آنها را داشته باشید.
  • اقامت دائم یا شهروندی انگلستان را بگیرید.

انواع آزمون IELTS  UKVI

آزمون آیلتس UKVI انواع مختلفی دارد که بسته به هدف شما و روش مهاجرتی که در نظر دارید باید انتخاب نمایید:

IELTS for UKVI (Academic)

این نوع آیلتس برای افرادی مناسب هست که قصد دارند درکشور انگلستان ادامه تحصیل بدند. همینطور اگر قصد دارید مجوز کار در انگلیس دریافت کنید هم باید آزمون آکادمیک را شرکت کنید.

IELTS for UKVI (General Training)

این مدل آزمون برای افرادی مناسب هست که مایلند به انگلستان مهاجرت کنند و یا دانش آموزانی که قبل از دوره دانشگاه قصد تحصیل دارند این نوع آیلتس را باید امتحان بدهند.

IELTS Life Skills A

اگر یک فامیلی در انگلستان دارید و می خواهید برای محلق شدن به خانواده خود به آنجا سفر کنید این نوع آزمون را باید بدهید. در این آزمون سطح Speaking و Listening خود را به اداره مهاجرت باید اثبات کنید.

IELTS Life Skills A2

این آزمون هم برای اثبات دارید سطح Speaking و Listening میباشد با این تفاوت که برای کسانی است که میخواهند به همسر یا شریک زندگی خود ملحق شوند.

IELTS Life Skills B1

در این نوع ویزا هم مجددا سطح Speaking و Listening شما مورد ارزیابی قرار میگیرد. این آزمون افرادی است که قصد اقامت دائم و یا شهروندی در انگلستان را دارند.

نحوه‌ ثبت نام آزمون IELTS UKVI

نحوه‌ی ثبت نام آزمون آیلتس UKVI مشابه ثبت نام آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال است. زمانی‌که ثبت‌ نام را به صورت اینترنتی انجام دادید زمان آزمون تئوری آن 12 روز قبل از آزمون برای شما پیامک می‌شود. تنها تفاوت این آزمون در این است که تنها امکان ثبت‌نام در موسسات موردتایید اداره مهاجرت انکلستان وجود دارد. 

در حال حاضر موسسه ایرسافام مورد تایید دولت انگلستان و مجری آزمون آیلتس UKVI در ایران است.

برگزاری آزمون آیلتس  UKVI

خوشبختانه در ایران نیز آزمون آیلتس برگزار می‌شود. در گذشته داوطلبان مجبور بودند برای انجام آزمون به کشورهای دیگر مراجعه کنند. اما خوشبختانه با شروع مجدد فعالیت کنسول‌گری انگلستان در ایران، برگزاری این آزمون نیز دوباره از سر گرفته شد. در شکل کارنامه تغییرات جزئی پدید آمده است اما در نوع برگزاری امتحان تغییرات خاصی دیده نمی‌شود.

آزمون به دو صورت کاغذی و کامپیوتری برگزار می‌شود و کل آزمون تحت نظارت دوربین میباشد. آزمون معمولا در دو روز انجام می‌شود؛ در یک روز سه مهارت Writing، Listening و Reading مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و روز دیگر که از طرف موسسه اعلام می‌شود، توسط یک ممتحن آزمون Speaking انجام می‌شود. اما در برخی مواقع نیز کل امتحان در یک روز انجام می‌شود.

نمره موردنیاز آزمون آیلتس UKVI برای انواع ویزا

برای انواع مختلف ویزا نمره‌های مختلفی باید از این آژمون کسب نمایید:

1) ویزای جنرال Tier 1

ویزای Tier 1 ویزای عمومی است و در سطح C1 است و حداقل نمره‌ی قابل قبول برای آن 7 است.

2) ویزای استعدادهای خاص Tier 1

ویزای Tier 1 Exceptional talent برای استعدادهای خاص صادر می‌شود و دارای سطح B1 است و نمره‌ی 4 آزمون آیلتس UKVI را نیاز دارد.

3) ویزای کارآفرینی Tier 1

ویزای Tier 1 Entrepreneur برای افرادی است که قصد کارآفرینی دارند و با سطح B1 نیاز به نمره‌ی 4 آزمون IELTS UKVI دارد.

4) ویزای عمومی Tier 2

ویزای Tier 2 General نیز از نوع عمومی و دارای سطح A1 است و نیاز به نمره‌ی 4 دارد.

5) ویزای ورزشکاری Tier 2

ویزای Tier 2 Sportsperson Visa نیز برای ورزشکاران است و دارای سطح A1 است که نیاز به نمره‌ی 4 دارد.

6) ویزای دانش آموزی Tier 4

ویزای Tier 4 student visa برای دانش‌آموزان قبل از دانشگاه است و با سطح B1 نمره‌ی قبولی در آن 4 است.

7) ویزای خانواده یک فرد مقیم

ویزای Family of a settled person برای کسانی که نمره‌ی آزمون IELTS UKVI را اخذ کرده‌اند، است و نیاز است تا خانواده‌ی آن‌ها IELTS Life Skill را در سطح A1 کسب کنند.

امیدوارم این مطلب مورد توجه شما زبان آموزان عزیز قرار گرفته باشد؛ در صورتی که قصد شرکت در آزمون آیلتس UKVI را دارید، پیشنهاد میکنیم جهت شرکت در دوره های آمادگی آزمون و تدریس خصوصی آیلتس استاد شانژاد ، اقدام نمایید

با آرزوی موفقیت برای شما داوطلبان گرامی "گروه آموزشی شانژاد"

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

تدریس خصوصی زبان انگلیسی استاد شانژاد

برگزاری کلاس های تدریس خصوصی آیلتس و تافل و پی تی ای برای کسانی که قصد مهاجرت و یا ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارند.

منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش