کد: 139911284918515723

بریتیش یا امریکن؟ بهترین لهجه آیلتس کدام است؟

کد: 139911284918515723

https://bit.ly/3pyyzgJ

، تهران , (اخبار رسمی): پاسخ‌های زیادی به این سوال داده شده اما همه آنها نظرات شخصی است و منبع رسمی ندارد؛ برگزارکنندگان آزمون می‌گویند اگرچه تمام طراحان آیلتس از کشورهای بریتانیایی هستند، اما آزمون به صورت بین‌المللی طراحی شده و قسمت شنیداری آن ترکیبی از لهجه‌های استرالیایی، کانادایی، نیوزلندی، آمریکایی و بریتانیایی است.

بریتیش یا امریکن؟ بهترین لهجه آیلتس کدام است؟
بریتیش یا امریکن؟ بهترین لهجه آیلتس کدام است؟

حتما شما زبان آموزان عزیز می‌دانید که زبان انگلیسی دارای دو لهجه بریتیش British و امریکن American است. و هر کدام از این لهجه‌ها دارای تلفظ مختلف، دیکته‌های مختلف و گرامر مختلف هستند. اگر شما هم در آغاز راه برای آمادگی در آزمون آیلتس هستید، حتما این سوال برایتان پیش می‌آید که آزمون آیلتس بریتیش است یا امریکن؟ کدام لهجه در آیلتس بهتر است؟ در این مطلب می‌خواهیم درمورد بهترین لهجه آیلتس صحبت کنیم و این که چه مواردی در آن تاثیرگذار است. با دانستن پاسخ صحیح این سوال می‌توانید راحت تر و هدفمندتر یادگیری خود را جهت دهید.

پاسخ‌های زیادی به این سوال داده شده که میتوان گفت تقریبا همه آنها نظرات شخصی است و هیچ منبع رسمی‌ندارد؛ ما قصد داریم در این بخش جواب سوال آیلتس بریتیش است یا امریکن؟ را از نظر کسانی که این آزمون را طراحی کرده اند بررسی کنیم؛ همراه ما باشد.

شایعات رایج در انتخاب لهجه آیلتس

احتمالا شما هم این شنیده اید که بهترین لهجه در آیلتس بریتیش است؛ زیرا آزمون آیلتس توسط شورای فرهنگی بریتانیا و دانشگاه کمبریج برگزار میشود! و اگر لهجه شما بریتیش باشد نمره بالاتری کسب خواهید کرد. اما باید بگوییم که این جمله شایعه ای بیش نیست و کاملا غلط است! هیچ منبع رسمی‌اعلام نکرده است که لهجه بریتیش نسبت به امریکن برتری دارد!

مراکز رسمی‌آیلتس در این باره چه می‌گویند؟

IDP Australia ، British Council و Cambridge همه در وب سایت رسمی‌آیلتس ielts.org بیان کرده اند که اگر چه تمامی‌طراحان آزمون آیلتس از کشور‌هایی هستند که دارای زمینه بریتیش هستند، اما آزمون آیلتس به صورت بین المللی طراحی شده و قسمت شنیداری (Listening) آن ترکیبی از لهجه‌های استرالیایی، کانادایی، نیوزلندی، آمریکایی و بریتانیایی می‌باشد تا برای همه شرکت کنندگان آژمون عادلانه باشد. پس مطمئن باشید که آیلتس هم American است و هم Britis.

در واقع موارد دیگری مانند تلفظ و درستی سخن هستند که بر روند اسپیکینگ آیلتس شما تاثیر گذارند. شما باید دیگر فاکتور‌ها را برای کسب امتیاز بالا در نظر بگیرید. به فاکتور‌های مهم زیر در فرایند آزمون دقت کنید:

  • تلفظ صحیح صداها
  • بیان درست استرس کلمات
  • بیان درست استرس جمله
  • وزن (rhythm) صحیح
  • زیر و بمی‌(intonation) صحیح صدا در جملات

آیا می‌توان از هر لهجه ای در قسمت Writing و Speaking استفاده کرد؟

بله، شما می‌توانید از هر لهجه ای که بیشتر به آن مسلط هستید در آیلتس استفاده کنید. اما یک نکته بسیار مهم در این بخش وجود دارد، و آن هم حفظ ثبات است؛ این یعنی اگر شما از ابتدا لهجه بریتیش استفاده کردید بهتر است که با همان لهجه ادمه دهید. اگر نمی‌دانید کلمه ای که دارید استفاده می کنید دارای چه تلفظی است و یا دو تلفظ دارد یا نه، حتما از یک دیکشنری مناسب همانند Oxford و یا لانگمن استفاده کنید.

امیدواریم این نوشته برای شما زبان آموزان عزیز مفید بوده باشد؛ اگر شماهم در حال آمادگی برای شرکت در آزمون آیلتس هستید، و می‌خواهید مهارت‌های چهاگانه زبان انگلیسی خود را افزایش دهید، پیشنهاد می‌کنیم نسبت به حضور در دوره‌های تدریس خصوصی آیلتس "استاد شانژاد" اقدام نمایید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

تدریس خصوصی زبان انگلیسی استاد شانژاد

برگزاری کلاس های تدریس خصوصی آیلتس و تافل و پی تی ای برای کسانی که قصد مهاجرت و یا ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارند.

منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش