اطلاعات تماس
  • ۰۲۱۸۸۲*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139912054929716073

آشنایی با انواع چک ولو صنعتی در مدل‌های مختلف

چک ولو

کد: 139912054929716073

https://bit.ly/3qL7k3I

، (اخبار رسمی): انواع چک ولو در مدل های خطی، توپی، دیافراگمی، نوسانی، دیسکی، بالا رفتنی، قطع کننده و... تولید می شوند. که همگی تقریبا یک کار را انجام می دهند اما به صورت های مختلف و هرکدام شکل خاصی دارند که بسته به مکان نصب آن ها و میزان مایع عبوری طراحی شده اند.

چک ولو
چک ولو

شیر یک طرفه یا چک ولو به شیرهایی اطلاق می شود که اجازه عبور سیال را  تنها از یک سو می دهد و کارکرد شیر های یک طرفه یا چک ولوبه طور اتوماتیک است. با توجه به مدل شیر یک طرفه یا چک ولو که دارای دیسک ها و اتصال دیسک به بدنه متفاوت اند که به برسی آن در ادامه خواهیم پرداخت نحوه کارکرد یکسانی دارند و نحوه کارکرد شیر یک طرفه یا چک ولو به این گونه است که دیسک با بازویی به بدنه مهار شده است و این بازو تنها اجازه جایه جایی به دیسک را در یک جهت مشخص می دهد.

لذا زمانیکه فشار سیال به دیسک در جهت ورودی شیر یکطرفه یا چک ولو وارد شود بازو، دیسک را جابجا کرده و به سیال اجازه عبور داده می شود  و پس از ان در اثر نیروی سیال برگشتی و فنر موجود در بازوی شیر یک طرفه یا چک ولو و نیروی جاذبه دیسک به جای اولیه برگشته و مسیر شیر مجددا مسدود میشود. حال اگر فشار در جهتی غیر از جهت اصلی شیر وارد شود دیسک مسیر را مسدود کرده و احازه برگشت به سیال داده نخواهد شد.

انواع شیر یکطرفه یا چک ولو

1. شیر یکطرفه نوسانی یا چک ولو نوسانی

2. شیر یکطرفه نوسانی یا چک ولو نوسانی صفحه ای یا ویفری

3. شیر یکطرفه دیسکی یا چک ولو دیسکی

4. شیر یکطرفه با دیسک دو تکه یا چک ولو با دیسک دو تکه

5.شیر یک طرفه با دیسک وارونه یا چک ولو با دیسک وارونه

6. شیر یکطرفه دیافراگمی یا چک ولو دیافراگمی

7. شیر یکطرفه بالا رفتنی یا چک ولو بالا رفتنی

8. شیر یکطرفه قطع کننده یا چک ولو قطع کننده

مقایسه انواع چک ولو

بسته به طراحی چک ولو، آنها کمی متفاوت عمل خواهند کرد. متداول ترین نوع چک ولو، یک چک ولو درون خطی است که دارای یک فنر است ، با این حال، ما در مورد انواع مختلف در زیر بحث خواهیم کرد.

انواع چک ولو در مدل های خطی، توپی، دیافراگمی، نوسانی، دیسکی، بالا رفتنی، قطع کننده و... تولید می شوند. که همگی تقریبا یک کار را انجام می دهند اما به صورت های مختلف و هر کدام شکل خاصی دارند که بسته به مکان نصب آن ها و میزان مایع عبوری طراحی شده اند. همانطور که می بینید انواع چک ولو در مدل های زیادی تولید می شوند که مقایسه انواع آن با هم کار دشواری است.

کاربرد های مهم چک ولو چیست؟

1.هدف اصلی چک ولو در سیستم، جلوگیری از برگشت جریان مایعات است که می تواند به تجهیزات آسیب برساند و یا فیلتر ها را در بالادست آلوده کند.

2. برای جلوگیری از آلودگی ناشی از جریان معکوس

3.برای جلوگیری از سیفون زدن و برای نگه داشتن جریان خلأ

مزایای چک ولو: 

1) از برگشت جریان جلوگیری می کند

2) فشار را در سیستم حفظ می کند

3) به عنوان سیستم پشتیبان کار می کند

4) می تواند به صورت افقی و همچنین عمودی استفاده شود

معایب چک ولو:

1) نمی توان در سیستم های دارای جریان نا متناوب(تپش دار) از چک ولو استفاده کرد. تپش و ضربه مداوم برای چک ولو مخرب خواهد بود.

2) عنصر بسته شدن ممکن است بسته شود و باعث آسیب و سایش بیش از حد شود

3) در سیستم هایی که نیاز است استریل باشند نمی توان  از چک ولو استفاده کرد زیرا چک ولو به راحتی تمیز نمی شود و آلودگی ممکن است باعث ساییدگی بیش از حد دیسک شود.

قیمت چک ولو

چک ولو در ابعاد بسیار گسترده ای تولید می شود و جنس بدنه آن نیز بسته به کاربردش تغییر می کند پس طبیعی است قیمت چک ولو نیز رنج بسیار گسترده ای داشته باشد.

پترو کالوج عرضه کننده انواع چک ولو با کیفیت و مطمئن در سراسر کشور است، جهت دریافت آخرین قیمت و اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • ۰۲۱۸۸۲*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید