اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139912054931112706

کالبدشکافی شبکه‌های اجتماعی توسط یک کالبدشناس شبکه های اجتماعی

کد: 139912054931112706

https://bit.ly/37GrVi5

، (اخبار رسمی): مدتی است کتابی از نیما شفیع‌زاده منتشر شده که حاصل چند سال تجربۀ حضور و فعالیت وی در شبکه‌های اجتماعی مختلف از جمله توییتر، اینستاگرام و لینکدین و نظایر آن و حاصل مطالعات و تحقیقات این فعال حوزه رسانه‌های اجتماعی درخصوص ویژگی‌ها، عملکردها و خصایص هر یک از این شبکه‌هاست. 

کالبدشکافی شبکه‌های اجتماعی توسط یک کالبدشناس شبکه های اجتماعی
کالبدشکافی شبکه‌های اجتماعی توسط یک کالبدشناس شبکه های اجتماعی

نیما شفیع زاده یک فعال شبکه‌های اجتماعی، البته نه صرفا به عنوان یک کنشگر محض، بلکه به عنوان کنشگری عملگرا و پژوهش محور است. کتابی که اخیرا توسط وی منتشر شده اگرچه اولین تجربه نویسندگی اوست، اما در طول پنج ماه به رشته تحریر در آمده و حتما می‌تواند برای علاقه مندان به فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و ارتقای مهارت‌های رفتاری آن‌ها در این حوزه موثر واقع شود. 

نویسنده درباره انگیزه و آغاز فکر نوشتن این کتاب می‌گوید: «موضوع درواقع از آنجا شروع شد که دوستم، علیرضا میهن‌نژاد، به من گفت که یکی از دوستانش انتشارات دارد و در کار نشر و چاپ است و اگر می‌خواهم با او صحبت کند تا کتاب چاپ کنم. علیرضا می‌دانست که من یک بلاگ دارم و فعالیت می‌کنم. تقریباً دو - سه سالی بود که در نیماتودی می‌نوشتم. آنجا بیشتر به‌صورت دلی بود و وقتی یک اتفاق می‌افتاد، شروع می‌کردم به نوشتن. اوایل از هر دری سخنی بود و بعد، یک مقدار سر و شکل گرفت و آمدم روی حوزۀ شبکه‌های اجتماعی تمرکز کردم و شروع به ‌نوشتن کردم. چون در زمینه‌های توییتر، اینستاگرام و لینکدین محتواهای مختلفی منتشر می‌کردم، این سه دسته‌بندی خیلی برای خودشان وزن گرفته بودند.»

وی درادامه، درباره چند و چون شکل گرفتن کتاب «کالبد شناسی شبکه‌های اجتماعی» چنین می‌گوید:  «روی‌هم‌رفته تجربۀ چاپ اولین کتابی که داشتم دو سال زمان برد. ضمن این که همیشه در دست گرفتن و خواند یک کتاب کاغذی کاملا متفاوت از مطالعات در فضاهای دیجیتال است. گاهی وقت‌ها خیلی از دوستانم، وقتی می‌پرسیدند در حوزۀ شبکۀ اجتماعی چه کار کنیم، لینک می‌دادم، ولی نمی‌خواندند. اما این کتاب که منتشر شد، خیلی‌ از آ‌ن‌ها لینک گرفتند که کتاب را بخرند. با خودم می‌گفتم این‌ها همان‌هایی هستن که لینک می‌گیرند ولی نمی‌خرند، اما شروع کردند به خریدن! این برایم تجربۀ خیلی عجیب بود. اینکه بلاگ‌پست رایگانی را که در اختیارت هست نمی‌خوانی، ولی کتابی را که ما مجموعه‌اش را گذاشته بودیم ۸۰هزار تومن، بخوانی. فهمیدم شاید آن ارج و قربی که کتاب دارد، شاید بلاگ نداشته باشد و شاید من لمس نکرده بودم که دارد؛ یعنی بلاگ‌پست‌های من که هرکدام حدود ۱۰۰هزار بار بازدیدکنندۀ یکتا داشته و شاید الان بعضی از آن‌ها در این سه‌ - چهار سال بیشتر از ۱۵۰هزار بازدید داشته، تأثیری که قرار بود بگذارد، نگذاشته است (یا شاید اندازۀ خودش گذاشته است). ولی وقتی در قالب کتاب منتشر شد، خیلی ارج و قرب آن برای آدم‌ها بالاتر بود و تجربۀ جدیدتری بود. بعد از اینکه کتاب چاپ شد، یک حجم فروش اتفاق افتاد، آن هم از جانب کسانی که مشخصاً لینک رایگان بلاگ‌پست را نمی‌خواندند، ولی می‌خواستند کتاب را بخرند.»

وی در ادامه می‌گوید: «در خصوص محتوای تولید شده توسط مخاطبان باید گفت که تقریباً بیش از ۲۰۰ توییت منتشر شد و براساس آماری که به دست آوردیم، بیش از ۴۰۰ هزار ایمپرشن دریافت کردیم و در لینکدین بیش از ۵۰ پست از آدم‌ها منتشر شد که تقریباً ۷۵هزار ایمپرشن در لینکدین دریافت کردیم و در اینستاگرام هم بیش از ۱۰۰ استوری و چند پست منتشر شد. در اینستاگرام مجموعاً ۵۰۰ هزار بازدید داشتیم.»

شاهین کلانتری، نویسنده و استراتژیست محتوا در مقدمۀ کتاب نوشته است: «در روزگاری که فضای وب فارسی به زباله‌دان تبدیل ‌شده و جز ترجمۀ چندبارۀ مطالب سطحی چیزی در آن یافت نمی‌شود، نبوغ و همت نیما شفیع‌زاده رشک‌برانگیز است. بعضی از افراد از قدرت و توانمندی منحصربه‌فردی برخوردارند. آن‌ها می‌توانند «خیال ما را راحت کنند.» نیما یکی از آن‌هاست و این حرف را با خواندن هر جلد از این مجموعه به‌وضوح حس می‌کنید.» 

وی اضافه می‌کند: «کتاب پیش رو سوخت جت است و شما فقط باید دکمۀ پرواز را بزنید. نگاهی ساده به کتاب‌های این مجموعه باعث می‌شود نفس راحتی بکشید و احساس بی‌نیازی کنید. حالا منبعی دارید برای یادگیری چگونگی حضور در شبکه‌های اجتماعی و فعالیت مؤثر در آن‌ها. شبکه‌های اجتماعی ثابت کرده‌اند که می‌توانند سرعت ما را برای رسیدن به بسیاری از دستاوردهای مالی، عملی، هنری و… چند برابر کنند. کتابی که در دست دارید همۀ دیدگاه‌ها، تکنیک‌ها و ترفندهای لازم برای درخشیدن در این شبکۀ‌های اجتماعی را در اختیارتان قرار می‌دهد تا بتوانید قصر باشکوه خودتان را در این شبکۀ اجتماعی بنا کنید.»

گفتنی است که علاقه مندان می‌توانند برای دریافت و سفارش مجموعه «کتاب کالبدشکافی شبکه‌های اجتماعی» به سایت نیماتودی مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

نیما شفیع‌زاده

من علاقۀ بسیاری به تولید محتوای کاربردی، ارزشمند و تأثیرگذار دارم. محتواهایی که بتوانند مخاطبان را شگفت‌زده و مشتاق کنند. حوزۀ مورد علاقۀ من برای تولید محتوا حوزۀ تکنولوژی، فناوری اطلاعات و بازاریابی محتوایی است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | نشریات و کتاب