اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139805113909112706

آموزش استفاده از توییتر برای خبرنگارهای ایرانی

راهنمای آموزشی استفاده از توییتر برای خبرنگارها منتشر شد!

کد: 139805113909112706

http://bit.ly/31Kl9Td

، (اخبار رسمی): در گذر زمان شاهد گسترش فوق‌العادۀ توییتر بین مردم و خبرنگارها بوده‌ایم، تا‌ جایی‌که از سال ۲۰۱۰ به بعد دیگر داشتن حساب کاربری برای خبرنگارها از نان شب هم واجب‌تر شده بود. برای اینکه بتوانند جدیدترین وقایع را مخابره کنند و مردم هم از جدیدترین اخبار باخبر باشند.

راهنمای آموزشی استفاده از توییتر برای خبرنگارها منتشر شد!
راهنمای آموزشی استفاده از توییتر برای خبرنگارها منتشر شد!

هدف از این نوشته کمک به خبرنگارهای فارسی‌زبانی است که قصد دارند از توییتر به‌عنوان یک شبکۀ اجتماعی استفاده کنند

از سال ۲۰۰۶ که توییتر راه‌اندازی شد تا سال ۲۰۰۹، داشتن حساب کاربری توییتر برای خبرنگارها آن‌قدر موضوع ضروری و مهمی نبود. در گذر زمان استفاده از توییتر بین مردم و خبرنگارها گسترش یافت، تا‌ جایی‌که از سال ۲۰۱۰ به بعد دیگر داشتن حساب کاربری برای خبرنگارها از نان شب هم واجب‌تر شده بود. برای اینکه بتوانند جدیدترین وقایع را مخابره کنند و مردم هم از جدیدترین اخبار باخبر باشند.

با اینکه کارکردن با توییتر در ظاهر ساده به نظر می‌رسد، ولی پیچیدگی‌های خاص خودش را دارد؛ اینکه خبرنگار چطور باید از توییتر استفاده کند: برای پرسونال برندینگ خود؟ برای انتشار اخبار؟ برای برقراری ارتباط با مخاطبان یا فقط برای خوش‌گذرانی؟ با توجه‌ به استقبال از توییتر بین خبرنگارها و کاربران ایرانی، در ادامه این مطلب، روش‌ها و تکنیک‌های کاربردی برای استفادۀ بهتر از توییتر برای خبرنگارها ارائه شده است.

طبق گزارش مرکز تحقیقات Pew Research Center در سال ۲۰۱۸، بیش از نیمی از آمریکایی‌ها اخبار را از شبکه‌های اجتماعی دنبال می‌کنند. فیس‌بوک در این زمینه پیش‌تاز است. حدود ۴۴درصد از کل جمعیت آمریکا اخبار را در فیس‌بوک می‌خوانند یا می‌بینند. یکی از چالش‌های اصلی که خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها با آن روبه‌رو هستند این است که چطور خواننده‌ها را از موتورهای جستجو و شبکه‌های اجتماعی به سایت‌های خبری معتبر برگردانند. رسانه‌ها باید دست به کار بشوند و اخبار را در کانال‌های ترجیحی مخاطبان خود منتشر کنند.

گزارش Adweek در سال ۲۰۱۲ نشان داد نزدیک ۶۰درصد از خبرنگارهای کل دنیا از توییتر استفاده می‌کردند. آن‌ها بزرگ‌ترین و فعال‌ترین گروه شناخته‌‌شده در پلتفرم‌های شبکۀ ‌اجتماعی را تشکیل می‌دهند. توییتر، در استراتژی‌های ارتباطی با رسانه‌های گسترده‌تر، نقش مهمی را در ارتباط‌گرفتن با خبرنگارها بازی می‌کند.

طبق گزارش سال ۲۰۱۶ وضعیت رسانه که در مجلۀ اینترنتی Cision منتشر شد، ۲۱٫۶درصد از شرکت‌‌کننده‌ها عقیده داشتند که ارزش توییتر در صنعت خبرنگاری رو به افزایش است و تقریباً ۴۰درصد هم اعلام کردند که توییتر معتبرترین شبکۀ اجتماعی برای دنبال‌کردن اخبار است.

با وجود اینکه نزدیک به ۲۵ تا ۳۰ هزار ایرانی فعال در توییتر وجود دارد، محدودیتی مبنی بر تعداد دقیق آن‌ها که با چه هدفی از این شبکۀ اجتماعی استفاده می‌کنند وجود ندارد. با توجه‌ به اینکه پیگیری اخبار در شبکه‌های اجتماعی و به‌خصوص توییتر در حال افزایش است و میزان استفاده از توییتر هم از سال ۱۳۸۸ روز‌به‌روز بیشتر شده می‌شود، حدس زده می‌شود بعضی از ایرانی‌های حاضر در توییتر، با هدف پیگیری اخبار در این شبکۀ اجتماعی فعالیت می‌کنند.

در این نوشته سعی شده است چند نکتۀ کلیدی را دربارۀ فعالیت در توییتر، براساس تجربۀ خبرنگارهای خارجی و مصاحبه‌‌هایی که با خبرنگارهای داخلی انجام شده است ارائه شود. هدف از این نوشته کمک به خبرنگارهای فارسی‌زبانی است که قصد دارند از توییتر به‌عنوان یک شبکۀ اجتماعی استفاده کنند.

علاقه‌مندان به کسب اطلاعات بیشتر و مطالعه مقالات مرتبط از جمله خبرنگارها چطور می‌توانند از توییتر بهتر استفاده کنند؟ می‌توانند به بلاگ نیما شفیع‌زاده مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

نیما شفیع‌زاده

من علاقۀ بسیاری به تولید محتوای کاربردی، ارزشمند و تأثیرگذار دارم. محتواهایی که بتوانند مخاطبان را شگفت‌زده و مشتاق کنند. حوزۀ مورد علاقۀ من برای تولید محتوا حوزۀ تکنولوژی، فناوری اطلاعات و بازاریابی محتوایی است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | رسانه‌ها