اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140001285091214937

افزایش نرخ کرایه تاکسی ها از اردیبهشت

کد: 140001285091214937

https://bit.ly/2P1ritu

، مشهد , (اخبار رسمی): بر اساس قوانین هر ساله شهرداری ها، سال 1400 هم نرخ کرایه تاکسی ها با افزایش رو به رو خواهد بود. در این صورت نرخ تاکسی ها 25 تا 35 درصد افزایش خواهد داشت.

افزایش نرخ کرایه تاکسی ها با شروع اردیبهشت
افزایش نرخ کرایه تاکسی ها از اردیبهشت

 بر اساس قوانین هر ساله شهرداری ها، سال 1400 هم نرخ کرایه تاکسی ها با افزایش رو به رو خواهد بود. با وبلاگ گردشگری های هتل همراه ما باشید:

مرتضی ضمنی در خصوص تغییر نرخ کرایه تاکسی ها بیان کرد: باتوجه به روند هر سال که در ماه های بهمن و اسفند درخواست افزایش نرخ کرایه تاکسی ها پیشنهاد می شود، امسال هم این فرآیند با توجه به قانون شهرداری ها و بر اساس پیشنهاد واحدهای کارشناسی سازمان تاکسیرانی طی لایحه ای به شورای اسلامی در هر شهر ارسال شده و شورای اسلامی نیز بررسی کرده و با دریافت تایید از فرمانداری مربوطه، کرایه قانونی و مصوب شده را اعلام می کند.

افزایش ۲۵ تا ۳۵ درصدی نرخ کرایه تاکسی در کشور

آقای ضمنی در ادامه افزود: با اطلاع از رقم پیشنهادی سایر شهر ها جهت افزایش کرایه تاکسی، میانگین رقم پیشنهادی در کل کشور، بین 25 تا 35 درصد است که در برخی از شهر ها مورد بررسی قرار گرفته و در دیگر شهر نیز بررسی خواهد شد و در نهایت با تمام شدن مراحل قانونی و نیز تصویب شدن توسط آن ها نتیجه به شهر داری ها ارسال خواهد شد. همچنین نرخ تصویب شده در قالب برچسبی در داخل همه تاکسی ها وجود خواهد داشت.

وی در خصوص این افزایش که اکنون در بعضی شهر ها اجرایی شده است و در باقی شهر ها تا اردیبهشت ماه ممکن است با افزایش روبه رو باشد، بیان کرد: از آن جایی که تاکسیرانی ها هیچ گونه یارانه دولتی دریافت نمی کنند و سایر مخارج خودرو به عهده خود راننده است، با سایر وسایل حمل و نقل متفاوت می باشند. با این صورت رانند باید هزینه فایده معقولی را دریافت کند.

همچنین ادامه داد: هزینه سفر باید توسط شهرداری ها محاسبه شده و حقوقی همچون ابلاغیه های وزارت کار برای هر کدام از راننده ها لحاظ شود. این کار در نهایت باعث می شود که درصد کرایه تاکسی ها افزایش پیدا کند.

مرتضی ضمنی نیز در سخنان خود نیز اشاره ای به افزایش نرخ تاکسیرانی ها در سال کرد و افزود: هیچ ممنوعیتی در خصوص اینکه فقط در سال یک بار افزایش نرخ داشته باشیم، وجود ندارد و در صورتی که اگر این فرآیند افزایش با توجه به قانون پیش بینی شده و مراحل آن هم طی شود، می تواند به بیش از یک بار در سال نیز هم افزایش داشته باشد.

تخلف برخی از رانند ها با افزایش نرخ مصوب شده

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور در پایان سخنان خود اشاره ای به تخلف برخی از راننده ها در خصوص افزایش نرخ مصوب شده کرد و افزود: شهروندان عزیز می توانند در صورت مشاهده تخلفی این چنینی با شهر داری های شهر خودشان ارتباط برقرار کرده و شکایت خود را اعلام کنند، تا این موارد توسط شهرداری ها پیگیری و برخورد های لازم نیز با آن ها انجام شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

hihotel

سامانه "HiHotel" با توجه به شناخت کامل(کیفی و کمی) از هتل های مشهد اقدام به گارانتی معتبرترین هتل و هتل آپارتمان های مشهد از جمله هتل آپارتمان آرین و آلتون و هتل یک ستاره پرستاره که همگی از بهترین های اماکن اقامتی مشهد مقدس محسوب می شوند نموده است. های هتل در ایام خاص مانند عید نوروز، تعطیلات اعیاد و مناسبتها و در روزهای تابستان هتل های معتبر دیگری نیز گارانتی می کند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه