اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140001295092816245

تولوئن در لاک ناخن خوب یا بد؟

مضرات استفاده از لاک ناخن

کد: 140001295092816245

https://bit.ly/3ahsIHt

، تهران , (اخبار رسمی): در لاک های ناخن مواد شیمیایی مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. این مواد شیمیایی می توانند پیگمنت های مختلفی باشند و یا حلال های گوناگونی که سبب بهبود خواص فیزیکی و شیمیایی لاک های ناخن شوند. در اینم مکقاله با انواع موادش یمیایی مورد استفاده در لاک ناخن و مضرات آن ها بیشتر آشنا خواهیم شد.

مضرات استفاده از لاک ناخن
تولوئن در شیمیایی تهران

لاک های ناخن از انواع حلال ها و پیگمنت ها تشکیل شده اند. یکی از مهمترین حلال های مورد استفاده تولوئن می باشد. تولوئن یکی از حلال های آروماتیک است که می تواند سبب بهبود کیفیت لاک های ناخن شود و تاثیر ویژه ای بر حلالیت پیگمنت ها و یکنواختی لاک های مورد استفاده دارد.

اما چرا تولوئن ممکن است خطرناک باشد؟

تولوئن ترکیبی آروماتیک است و جالب است بدانید که یک آلاینده ی مهم برای هوا به حساب می آید و در هنگام گزارشات منتشر شده برای سنجش آلودگی هوا یکی از آلاینده هایی که در این گزارشات منتشر می شود، تولوئن است. ترکیبات آروماتیک عمدتا می توانند برای سلامتی مضر باشند. 

پس آیا استفاده از لاک ناخن حاوی تولوئن مضر است؟

خب باید در درجه اول بدانید که مقدار موجود از این ترکیب در لاک های ناخن به قدری نیست که بتواند برای سلامتی مضر باشد. اما افرادی که به صورت پی در پی در مجاورت با این ترکب قرار می گیرند باید نکاتی را در این خصوص رعایت نمایند.

چه اثرات منفی ای از این ترکیب گزارش شده است؟

این ماده تاثیر ویژه ای بر سیستم عصبی مرکزی و باروری دارد. و مهم ترین اختلال آن می تواند بر سیستم عصبی باشد.

آیا مواد شیمیایی مضر دیگری در لاک های ناخن وجود دارد؟

بله، علاوه بر تولوئن مواد شیمیایی دیگری که به سلامتی آسیب برسانند مانند موارد زیر وجود دارد.

فرمالدهید: فرمالدئید برای تقویت بافت ناخن استفاده می شود و یک نگهدارنده ی مهم است که از رشد میکروارگانیسم ها و انواع باکتری ها در لاک ناخن جلوگیری می کند. این ماده نیز مضرات خاص خود را دارد که از آن جمله می توان به اثرات پوستی، سرطان های خون و ریه اشاره کرد.

دی بوتیل فتالات: این ماده یک پلاستیسایزر مهم است و سبب می شود که لاک ها ناخن همواره رقت مورد نیاز را حفظ نمایند و خشک نشوند. از اثرات منفی آن می توان به اثرات سو این ترکیب بر باروری اشاره کرد.

پس آیا دیگر از لاک ناخن استفاده نکنیم؟

همانطور که در بالا هم اشاره شد، استفاده از این ترکیبات برای افراد عادی که در مجاورت لاک های ناخن زیاد قرار ندارند  خطری در پی نخواهد داشت. اما افرادی که در آرایشگاه ها کار می کنند باید نکاتی را پیرامون ستفاده از لاک های ناخن رعایت نمایند.

نکات لازم هنگام استفاده از لاک ناخن:

توجه نمایید که محیط کاری شما حتما از تهویه ی مناسب برخوردار باشد. 

ترجیحا از لاک های با برند مناسب استفاده کنید

اگر لاک مورد استفاده حاوی این سه ماده ( تولوئن ، فتالات و فرمالدهید ) نباشد می تواند بهترین انتخاب برای سلامتتان باشد.

استفاده از ماسک در هنگام کار می تواند تا حدودی سلامتی شما را تضمین نماید.

جمع بندی

استفاده از حلال هایی مانند تولوئن در لاک ها می تواند منجر به بهبود کیفیت لاک های ناخن شود. با این که معایبی از استفاده از این مواد شیمیایی گزارش شده است اما با رعایت نکاتی می توان از مضرات آن جلوگیری نمود.

این مقاله توسط شیمیایی تهران فعال در خرید و فروش مواد شیمیایی گردآوری شده است. برای اطلاعات بیشتر به وبسایت این شرکت مراجعه نمایید

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شیمیایی تهران

شیمیایی تهران تامین کننده و وارد کننده انواع مواد شیمیایی. برای ثبت سفارش با ما در ارتباط باشید 02191006570

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سلامت و زیبایی