اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140003255179316245

حلال های مورد استفاده در صنعت رنگ و بررسی بازار آن در ایران

بررسی کاربرد های تیل استات و متیل استات در صنعت رنگ

کد: 140003255179316245

https://bit.ly/35kAGgr

، تهران , (اخبار رسمی): حلال های مورد استفاده در صنعت رنگ سازی طیف وسیعی دارند که هر کدام بنا به ویژگی هایی که دارند مورد استفاده قرار می گیرند. برای آشنایی بیشتر با این حلال ها با ادامه ی مطلب با ما همراه باشید

بررسی کاربرد های تیل استات و متیل استات در صنعت رنگ
برای خرید انواع مواد شیمیایی با بازرگانی شیمیایی تهران در ارتباط باشید

از جمله حلال های پرکاربرد در صنعت رنگ سازی می توان به مواردی همچون: تولوئن، زایلن، متیل استات، اتیل استات، متانول و... اشاره نمود.

هر کدام از این حلال های می توانند سبب بهبود بافت ،  بهبود ویسکوزیته، بهبود رقت محصول نهایی شوند. 

سرعت خشک شدن رنگ ها نیز تا حدود زیادی به حلال مورد استفاده در این صنعت بستگی دارد. 

رنگدادنه ها نیز باید در مناسب ترین حلال حل شوند تا بافتی یکنواخت برای محصول نهایی رقم بزنند. 

در ادامه به شرح ر حلال بیشتر می پردازیم:

تولوئن

تولوئن هیدروکربن معطر است که از یک حلقه بنزن متصل شده به یک گروه متیل تشکیل شده است . تولوئن مایعی شفاف و بی رنگ با بوی مشخص است. تولوئن به طور طبیعی در روغن خام و در درخت تولو وجود دارد بنابراین با نام تولول نیز شناخته می شود. تولوئن به عنوان یک حلال ، سریع خشک شده و مناسب برای رقیق شدن رنگ ها ، لعاب ها ، لاک ها و رزین های آلکیدی می باشد - اگرچه به دلیل قدرت آن محدودیت هایی برای استفاده ار این ترکیب وجود دارد. به عنوان مثال این ماده معمولاً به عنوان رقیق کننده برای رنگهای خاص و پوشش ها استفاده می شود زیرا می تواند برای بسیاری از پوشش های معمولی بسیار مقاوم باشد.

متیل استات

متیل استات ، همچنین به عنوان MeOAc ، اسید استیک متیل استر یا متیل اتانوات شناخته می شود ، یک استر کربوکسیلات با فرمول CH₃COOCH₃ است. این ماده مایعی قابل اشتعال است و بویی آشنا دارد زیرا در برخی چسب ها و پاک کننده های لاک ناخن به وفور استفاده می شود.

متیل استات یک حلال فعال با سرعت تبخیر بالا ، بوی ملایم و سریع است که می تواند با طیف گسترده ای از رزین های پوشش و جوهر مورد استفاده قرار گیرد.در مقایسه با سایر حلال های تبخیر سریع ، متیل استات ویسکوزیته محلول را تا حدی بالاتر از استون یا MEK می برد. اما در مقایسه با اتیل استات ویسکوزیته ی کمتری به محصول می بخشد.

اتیل استات

اتیل استات یک ترکیب آلی با فرمول CH 3 − COO − CH 2 − CH 3 است که به C 4H 8O 2 ساده شده است. این مایع بی رنگ دارای بوی شیرین مشخصی است و در چسب ها ، پاک کننده های لاک ناخن و در فرآیند کافئین سازی نیز استفاده می شود.  اتیل استات در درجه اول به عنوان حلال برای نیترات سلولز ، رنگها ، لاک ها ، لاک ها و ... استفاده می شود. همچنین در ساخت فیلم های عکاسی ، ریون ، چرم مصنوعی ، عطرها و طعم دهنده ها استفاده می شود.

متیل اتیل کتون

بوتانون ، همچنین به عنوان متیل اتیل کتون شناخته می شود ، یک ترکیب آلی با فرمول CH₃CCH₂CH₃ است. این کتون مایع بی رنگ دارای بوی تند و شیرینی است که بویی همانند بوی استون دارد.این ماده در طبیعت نیز به مقدار اندک تولید می شود.

استفاده اولیه از متیل اتیل کتون به عنوان یک حلال است. متیل اتیل کتون همچنین در ساخت رنگ ، برای تمیز کردن قطعات الکترونیکی ، به عنوان یک ماده طعم دهنده در مواد غذایی و تمیز کردن ابزارهای جراحی استفاده می شود زیرا می تواند باکتری ها را به طور موثر از بین ببرد. 

آیا این مواد در ایران نیز تولید می شوند؟

بله بسیاری از این ترکیبات در ایران نیز تولید می شوند. ایران به دلیل دارا بودن پتروشیمی های مختلف می تواند طیف وسیعی از حلال ها مانند اتانول آمین ها، تولوئن، زایلن و... را تولید نماید. روند تولید این محصولات در ایران روند صعودی خواهد بود. با این حال به دلیل تحریم ها صادرات این مواد با مشکل روبه رو شده است که امید است به زودی این مشکل برطرف گردد.

این حلال ها را از کجا بخریم؟

شیمیایی تهران وارد کننده ی انواع مواد شیمیایی است که می تواند شما را در ارائه ی بهترین محصولات شیمیایی همراهی نماید. برای خرید انواع مواد شیمیایی به وبسایت شیمیایی تهران مراجعه نمایید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شیمیایی تهران

شیمیایی تهران تامین کننده و وارد کننده انواع مواد شیمیایی. برای ثبت سفارش با ما در ارتباط باشید 02191006570

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید