اطلاعات تماس
  • 0211111*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140002175119012490

گفتگو با راما نامی خواننده و موسیقی دان جوان ایرانی

انقلابی در موسیقی به پا خواهم کرد

کد: 140002175119012490

https://bit.ly/3f1HaoD

، (اخبار رسمی): راما نامی تصمیم دارد انقلابی جدید و نو در صنعت موسیقی به وجود آورد.

انقلابی در موسیقی به پا خواهم کرد
انقلابی در موسیقی به پا خواهم کرد

چهار روز از زمستان سال ۶۴ گذشته بود که در یکی از خانواده‌های اصیل و هنرمند در تهران نوزاد پسری متولد شد. او را «راما» نامیدند. حدود دوازده سال داشت که به موسیقی علاقه نشان داد و به فراگیری آن پرداخت. در کنار اساتید بزرگ موسیقی کشور قصه زندگی حرفه ای راما نامی در حوزه موسیقی شروع شد. وی در همان دوران علاقه بسیاری به نویسندکی و ترانه سرایی هم داشت و از همان زمان به صورت کاملا حرفه ای شروع به نوشتن ترانه و رمان کرد. او در حال حاضر چند فیلم نامه سینمایی نوشته و در حال ساخت آنهاست.

راما نامی تصمیم دارد در حوزه سینما فعالیت‌های چشم گیر و به سزایی داشته باشد و بر این باور است که دید او نسبت به سینما بسیار متفاوت و خاص است. همچنین او با تکیه بر توانایی‌های خود تصمیم دارد سه پروژه‌ی سینمایی را که خود نویسنده‌های فیلم نامه‌هایش بوده است، کارگردانی و تهیه کند.

راما در موسیقی حوزه‌های مختلفی را تجربه کرد و امروز بعد از گذشت ۲۲سال آموزش و فعالیت حرفه ای به عنوان موسیقی دان، مدعی است انقلابی در حوزه موسیقی به پا کرده است.

او به تازگی قرار است یکی از سه آلبوم خود را منتشر کند. در این آلبوم اساتید بزرگ موسیقی کشور از جمله میلاد عدل تنظیم کننده و آهنگساز رضا یزدانی حضور دارد و همچنین کاوه یغمایی، آرمان مهربان رهبر ارکستر کاوه آفاق، رضا سورتیجی، اشکان دباغ، امیر دانایی، فرزاد رضایی، استاد علیرضا آذر یکی از چهره‌های فاخر ادبیات کشور، مهندس گلناز سادات میرترابی، رضا عبدی، شادروان استاد حسین منزوی، استاد حسین دلجویی حضور دارند.

به همین مناسبت گفتگویی را با استاد راما نامی انجام دادیم که در ادامه از نظرتان می‌گذرد.

به عنوان سوال اول بفرمایید، بیشتر در کدام حوزه‌های موسیقی فعالیت کرده اید؟

من از سال ۱۳۷۸ فعالیتم را در موسیقی شروع کردم و پس از سالها فعالیت در حوزه‌های آهنگسازی، تنظیم، ملودی و... هنوز فعالیت می‌کنم. البته خوانندگی را هم به شکل حرفه ای دنبال می‌کنم و در سبک‌های پاپ، راک، پاپ کلاسیک، پانکراک و کلاسیک فعالیت دارم.

علاوه بر این در حوزه موسیقی الکترونیک فعالیت‌های بسیاری انجام داده ام که استاد شادروان محمد نوری و تورج شعبان خانی در این راستا به بنده بسیار کمک کردند تا من به علم خود بیفزانم. در این سه آلبومی که آماده پخش هستند با کمک دوستانم میلاد عدل عزیز، رضا سورتیجی، کاوه یغمایی و آرمان مهربان سعی کردم سبکی نوین و مختص به خودم را خلق کنم که در این کار بسیار سخت و دشوار بود.

تلفیق تمامی سازها در کنار هم و موسیقی در سطح بین الملل به وجود بیاورم با لحن و تحریر‌های مختص به خودم. چون دوست نداشتم سبک تکراری را ادامه دهم. چون خاص بودن و به وجود آوردن اتفاقات جدید برای بنده بسیار حائز اهمیت است.

 وقتی درباره سوابق شما مطالعه می‌کردم متوجه شدم شما علاوه بر تولید ۳ آلبوم موسیقی در حوزه‌های دیگر هنری و فرهنگی نیز فعالیت دارید. در مورد فعالیت‌های دیگر خود هم توضیح دهید؟

متشکرم. بله من در حوزه فیلم سازی و سینما هم فعالیت دارم و تا کنون ۳ فیلم نامه، ۲ فیلم سینمایی و ۱ سریال نوشته ام. قصد دارم به زودی وارد حوزه کارگردانی هم بشوم.

به مجموعه فعالیت‌های هنری خود هم می‌توانم کتاب شعرم را هم اضافه کنم چرا که در حال حاضر یک جلد کتاب نوشته ام که در مرحله اخذ مجوز از وزارت ارشاد است و تصمیم دارم پس از ساخت هر سه فیلم در حوزه تهیه کنندگی سینما هم فعالیت کنم چون من عاشقانه هنر را دوست دارم و میخواهم برای مردم عزیز کشورم اتفاقات خوبی را رقم بزنم.

در چه ژانری می‌خواهید فیلم بسازید؟

درام، اجتماعی، طنزِ تلخ و فضای گانگستری پلیسی.

برگردیم به فعالیت‌های موسیقی شما. چطور شد که ساز‌های کوبه ای را انتخاب کردید؟ و ساز تخصصی شما کدام است؟

به این علت من ساز‌های کوبه ای را انتخاب کردم چون نقش به سزایی در موسیقی دارد و به جرات می‌توان گفت تکمیل کننده تمام آهنگ‌هاست و شور و هیجان به اثر می‌بخشد؛ مثل گیتار باس. ساز تخصصی من پرکاشن، درام و هنگ درام است.

 می‌گویند در مورد فعالیت‌های هنری داشتن استاد خوب و همکاران با تجربه اثر زیادی در شکوفایی استعداد هنری دارد. در مورد شما چنین اتفاقی افتاده است؟

بله. من در بیش از دو دهه فعالیت هنری ام با اساتید به نامی در حوزه موسیقی کار کرده ام و از آنها آموخته ام و تجربه همکاری و فعالیت با چهره‌های شاخصی را در کارنامه ام دارم.

می‌توانید چند نفر را نام ببرید؟

تعدادشان زیاد است اما تا جایی که به خاطر دارم همکاری با شاعرانی چون: استاد علیرضا آذر، مهندس گلناز سادات میرترابی، استاد حسین دلجویی، شادروان حسین منزوی، رضا عبدی، مصطفی اوصانلو، تا خوانندگانی چون زنده یاد ناصر عبداللهی، زنده یاد محمد نوری، زنده یاد تورج شعبان خانی را تجربه کرده ام.

با آقایان استاد رحیم شب خیز و شهروز شب خیز، میلاد عدل، کاوه یغمایی، اشکان دبّاغ، امیر دانایی، آرمان مهربان، رضا سورتیجی فعالیت داشته ام.

 در موسیقی جهانی به کدام گروه‌ها علاقه مند هستید ؟

کَمِل Camel، التون جان Elton john، کریستی بِرگChris de Burgh، نیکِل بِک Nickelback را می پسندم.

شما معتقد هستید که بعد از سال‌ها فعالیت توانستید در موسیقی ایران انقلابی به راه بیندازید. به عنوان یک موسیقی دان بفرمایید این انقلاب موسیقیایی چه ویژگی‌هایی دارد؟ و در صورتی که سبک شما ادامه پیدا کند قرار است برای موسیقی ایران چه اتفاقی بیفتد؟

اجازه دهید قبل از پاسخ تان یک توضیحی درباره ویژگی خودم بدهم، اینکه من از سبک‌های تکراری و تقلید و علم قدیمی سینه به سینه بسیار دوری می‌کنم.

ویژگی سبک من هم بر این اساس است، به عبارتی، نه راک نه پاپ نه کلاسیک و نه الکترونیک است؛ من با همکاری دوستانم و بزرگان موسیقی که در کنارم هستند و حمایت شان را دارم، توانستم با گردهمایی و در کنار هم قرار دادن تمامی ساز‌های موسیقی حس و حال نوینی را به وجود آورم و تحریر‌های پاپ، کلاسیک و راک را باهم در خواندن خود هم لحاظ کنم.

تلفیق سبک‌ها در کنار هم بسیار کار سخت و دشواری است. بخصوص در خواندن. من در این سه آلبوم سبک و تحریر خودم را دارم و سعی کردم کاری تکراری انجام ندهم که اگر موزیک من در کشورهای دیگر هم شنیده شد با این که شعر‌هایم به زبان فارسی است، بتوانم مخاطب‌های تمام اقلیم‌ها را جذب خود کنم.

اگر این سبک و موسیقی ادامه پیدا کند کار بسیار اشتباهی است؛ زیرا معتقدم که هر هنرمند باید به روز باشد و سبک خودش را پیدا کند و ادامه سبک دیگران ضربه بزرگی به موسیقی کشور می‌زند. من همین جا، جا دارد از تمامی همکارانم در عرصه موسیقی تشکر کنم و خواهشی که از آنها دارم با قدرت به راهشان ادامه دهند و سعی کنند در موسیقی بین الملل هم فعالیت کنند و امیدوارم همیشه موفق و سربلند باشند.

چقدر فکر می کنید این فعالیت متفاوتی که در حوزه موسیقی شروع کرده اید و نام انقلاب موسیقی را برای آن برگزیده اید ادامه پیدا خواهد کرد؟

من در حال حاضر با یک تیم بسیار قوی و حرفه ای فعالیت می‌کنم. چند نفر از همکارانم را به شما معرفی کرده ام. افرادی مانند: میلاد عدل عزیز که نوازنده خارق العاده گیتار الکترونیک و اگوستیک است و یک آهنگساز و تنظیم کننده بسیار حرفه ای است که اغلب اثر‌های خوبی را در قطعات (ترک‌های) رضا یزدانی عزیز داشته است و با من به عنوان تنظیم کننده و نوازنده سلو همکاری دارد.

با آرمان مهربان هم که یک رهبر ارکستر و تنظیم کننده و آهنگساز حرفه ای است همکاری دارم. او در حوزه بین الملل فعالیت‌های چشم گیری دارد و اثرهای بسیار فاخری را در آلبوم کاوه آفاق عزیز خلق کرده است و همچنین دوست و برادر عزیزم که همیشه به بنده لطف داشته کاوه یغمایی عزیز است که ایشان هم نیاز به تعریف ندارند چون هم خود ایشان و خانواده محترمشان جزئی از افتخارات هنر موسیقی کشور هستند و حاصل کار ما در حال تبدیل شدن به سه آلبوم موسیقی است.

درباره آلبوم جدیدتان توضیح دهید. نام آن چیست؟ قرار است از چه زمانی وارد بازار شود؟ شامل چند قطعه است؟

اسامی آلبوم‌ها فعلاً انتخاب نشده ولی هر آلبوم ۱۲ قطعه (ترک) دارد. زمان انتشار آلبوم بستگی به تصمیم و برنامه ریزی تهیه کننده بنده است.

کسانی که شما را نمی‌شناسند ممکن است ندانند علاوه بر مجموعه فعالیت‌هایی که در این مصاحبه درباره آنها صخبت کردیم، شما یک برنامه گفتگو محور تخصصی با اهالی موسیقی و هنر دارید. راجع به این برنامه بفرمایید ؟

این برنامه هم کمک به همکارانم و جمعی از نمایندگان موسیقی آماده می‌شود. این برنامه هر چهارشنبه ساعت ۱۰ شب پخش می‌شود و در آن با حضور صاحب نظران حوزه موسیقی و هنر به مصاحبت می‌نشینیم و درباره سبک‌های مختلف موسیقی جهان به نقد و تحلیل موسیقی می‌پردازیم. یکی از اهداف مان در این برنامه معرفی انواع سازها در سراسر دنیاست.

معرفی بهترین کاور آلبوم‌های سال، معرفی بهترین موسیقی فیلم، نقد و بررسی درمورد سبک‌های مختلف موسیقی ایران و جهان. ما تلاش می‌کنیم هنرمندهای مختلف و جوانان جویای نام را هم شناسایی و هم معرفی کنیم.

در این تاک شوی موسیقی من هم به عنوان مجری و تهیه کننده حضور دارم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 0211111*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

موسیقی