اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140002185121116427

درباره کتاب طعم شناسی به زبان آدمیزاد

کتاب طعم شناسی به زبان آدمیزاد

کد: 140002185121116427

https://bit.ly/3nYXZ7K

، تهران , (اخبار رسمی): کتاب طعم شناسی به زبان آدمیزاد به بررسی آنچه که از آن به عنوان خلأ طعمی یاد می شود، می پردازد. همان حلقه گمشده ای که تاکنون لذتِ طعمی را از مخاطب دریغ کرده است.

کتاب طعم شناسی به زبان آدمیزاد
کتاب طعم شناسی

کتاب طعم شناسی به زبان آدمیزاد قصد دارد یک نوعی از ساختار شکنی را در مبحث طعم و مزه ایجاد کند. ساختاری که سال هاست به اشتباه شکل گرفته و مقوله ی طعم، زیر سایه حجمِ غذا و صرفاً سیر شدن، قرار گرفته است.

من رضا پورمحمودیان هستم، مولف کتاب طعم شناسی به زبان آدمیزاد و مدرس دوره های باریستا، میکسولوژی و طعم شناسی در این نوشته قصد دارم درباره این کتاب و انگیزه ام از نگارشِ آن با شما صحبت کنم.

انگیزه ی نگارش

من حدود 10 سال هست که درحال فعالیت در صنعت قهوه و کافی شاپ هستم و هر روزه تلاش داشتم تا دانش خودم رو ارتقا بدم.

در این راستا همواره به دنبال منابع مختلفی بودم و در دوره های آموزشی زیادی شرکت کردم و از هرکدام از این دوره ها نکاتی رو آموختم که در مسیرِ هدفم به کمکم آمده.

اما نکته ای که در این سال ها من را آزار داده، نبودِ منابع صحیح، دقیق و قابل استناد به زبان فارسی بوده و خلأ آن همیشه احساس می شده است.

من پس از حدود 4 سال تدریس در حوزه ی نوشیدنی سرد و گرم، بر آن شدم تا شروع به نگارش و تولیدِ علم کنم و برای این موضوع ماه ها مطالعه و پژوهش کردم، نیازِ علمی را یافتم و شروع به نگارش کردم.

البته در راهِ این پژوهش نیاز ها و حلقه های گمشده ی بسیاری را کشف کردم و لیستی از آن ها تهیه نموده و برای مهمترین دغدغه ی خود که همان طعم شناسی است شروع به نوشتن کردم.

کتاب طعم شناسی به زبان آدمیزاد حاصل ماه ها تلاش، مطالعه و پژوهش بنده است و تلاش کردم تا نگاه و تعریفی جدید از طعم ها در آن ارائه کنم.

این کتاب به چه نکاتی می پردازد؟

کتاب طعم شناسی به زبان آدمیزاد رویکردی مخاطب محور دارد، در حین مطرح کردنِ مباحث به شکلی کاملا تخصصی، سعی در ساده نویسی و قابل فهم بودنِ کتاب داشته ام.

در واقع در نگارشِ آن از هرگونه پیچیدگی و بیراهه رفتن پرهیز کرده ام. دلیلِ این امر، تلاش برای ایجادِ فضایی صمیمی و دوستانه، در عینِ مطرح کردن مباحثِ تخصصی است.

با این کتاب، طعم را بشناسید و خوشمزه تر میل کنید!

کتاب طعم شناسی به زبان آدمیزاد قصد دارد یک نوعی از ساختار شکنی را در مبحث طعم و مزه ایجاد کند.

ساختاری که سال هاست به اشتباه شکل گرفته و مقوله ی طعم، زیر سایه حجمِ غذا و صرفاً سیر شدن، قرار گرفته است.

ظلمی که این روزها به ذائقه ی مخاطبان صنعت غذا و نوشیدنی روا داشته می شود و هدفی جز پر کردنِ جیبِ سرمایه دارانِ بی دانش و کار نابلد ندارد!

ویژگی های این کتاب

من تمام تلاش خود را انجام داده ام تا کتابی مفید و با شخصیت را روانه بازار کنم و برای این امر، از تجربیات چندین ساله ی خودم استفاده نموده ام.

کتاب طعم شناسی به زبان آدمیزاد در 100 صفحه نگارش شده که خب می توانست با کمی پر حرفی و به حاشیه رفتن، بسیار قطور تر و با تعداد صفحات بیشتری باشد؛

اما من از اطاله کلام و پرحرفی دوری کردم تا حوصله مخاطب سر نرفته و در کلامی موجز و خلاصه، بیشترین بارِ علمی را دریافت کند.

آنچه در ادامه می خوانید، مطلبی است که پشتِ جلدِ این کتاب چاپ شده است:

کتاب طعم شناسی به زبان آدمیزاد به بررسی آنچه که از آن به عنوان خلأ طعمی یاد می شود، می پردازد.

همان حلقه ی گمشده ای که تاکنون لذتِ طعمی را از مخاطب دریغ کرده است. لذتِ طعمی همان بخش ناپیدای خوردن یا نوشیدن است که شاید فقط در لقمه یا جرعه ی ابتدایی آن را تجربه کنیم و در ادامه، خوردن یا نوشیدن، صرفاً از سرِ عادت و بدونِ آگاهی بوده است.

نویسنده ی این کتاب سعی دارد تا با قلمی روان و صمیمی به ارائه ی تعریفی شفاف و ساده از طعم ها و تفاوت آن ها با مزه ها بپردازد.

این کتاب بسیار روان و قابل فهم نگارش شده که این موضوع چیزی از ارزشِ علمی و محتوای تخصصیِ آن کم نکرده است که این امر ریشه در سال ها تجربه و پژوهشِ نویسنده در حوزه طعم شناسی دارد.

دغدغه ی نویسنده ی این کتاب بالا بردن دانش و آگاهی جامعه در حوزه ی طعم و مزه است.

او معتقد است، نبودِ منابع استاندارد در این حوزه باعثِ آشفتگیِ علمیِ این رشته و در نهایت سردرگمی دانشجویانِ آن شده است.

پس از مطالعه ی این کتاب، خوشمزه تر میل خواهید کرد!

همین حالا کتاب را سفارش دهید

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

رضا پورمحمودیان

من سید رضا پورمحمودیان متولد سال 1367 ، نویسنده کتاب “طعم شناسی به زبان آدمیزاد” و هم اکنون مدرس دوره های باریستا، میکسولوژی و طعم شناسی هستم

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نشریات و کتاب