اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140002255134516427

شش دلیل مهمی که دانه های قهوه سبز می توانند برای شما مفید باشد

کد: 140002255134516427

https://bit.ly/3uVieG6

، تهران , (اخبار رسمی): دانه های قهوه سبز به عنوان یک مکمل کاهش وزن محبوبیت زیادی کسب کرده است. گفته می شود عصاره آن فواید باورنکردنی دیگری هم دارد. اما آیا همه این ها فقط یک شایعه است یا دارای پشتوانه علمی پژوهشی است؟ آیا واقعا باید قهوه معمولی صبحانه تان را با عصاره قهوه سبز جایگزین کنید؟ بیایید تا باهم متوجه شویم!

دانه های قهوه سبز ؛ فواید و مضرات
همه چیز درباره قهوه سبز

فواید دانه های سبز قهوه برای سلامت شما چیست؟

برای کاهش وزن

مطالعات نشان می دهد که عصاره دانه های قهوه ی سبز (GCBE) می تواند انباشت چربی در بدن را کاهش داده و با چاق مبارزه کند.

در آزمایش موش های چاقی که رژیم غذایی پرچربی برای آنها در نظر گرفته شده بود، عصاره دانه های قهوه ی سبز افزایش وزن آنها را به طرز چشمگیری کاهش داده بود.

مطالعه دیگری نشان می دهد عصاره قهوه سبز به عنوان مکمل کاهش وزن می تواند امیدوار کننده باشد.

هرچند پژوهش های بیشتری باید صورت گیرد تا بتوان عصاره قهوه سبز را به عنوان ابزار کاهش وزن قدرتمند نامگذاری کرد اما این خود گامی نویدبخش است.

کمک به درمان دیابت

کلروژنیک اسید موجود در دانه های قهوه سبز نشان می دهد در قند خون نیز تاثیرگذار است.

در این مطالعه، داوطلبانی که عصاره قهوه سبز با دز 400 میلی گرمی دریافت کرده بودند، متوجه کاهش بسیار زیاد در سطح قند خون خود شدند.

مصرف روزانه 3 تا 4 فنجان قهوه بودن کافئین با کلروژنیک اسید زیاد، نشان داد که خطر ابتلا به دیابت نوع 2 تا 30 درصد کاهش می یابد.

کلروژنیک اسید همچنین باعث تحریک و ترشح انسولین در بدن می شود و اغلب از آن به عنوان  عامل بالقوه ضد دیابت یاد می شود.

تنظیم فشار خون

تزریق عصاره قهوه سبز در موش های مبتلا به فشار خون، سطح فشار خون آن ها را کاهش می دهد. نتایج مشابهی (کاهش سطح فشار خون) در انسان ها در هنگام تزریق عصاره قهوه سبز مشاهده گردید.

کلروژنیک اسید از تشکیل هورمون عامل ایجاد فشار خون یعنی همان کورتیزول فعال جلوگیری می کند.

فواید ضد پیری

دانه های قهوه سبز مملو از آنتی اکسیدان ها بوده و خواص ضد پیری دارند. کلروژنیک اسید موجود در این دانه ها باعث بهبود پوست و عملکرد ریز جریان در انسان می گردد.

با هضم این دانه ها خشکی پوست و تبخیر نامحسوس آب از اپیدرم از بین رفته و pH سطح پوست بهبود می یابد. اینها بخشی از خواص مهم دانه های قهوه سبز است. گرچه فوایدی دیگری نیز با خود دارد اما پیشینه پژوهشی آن کافی نیست.

با این حال به شما پیشنهاد می کنیم بابت خواص قهوه سبز که در ادامه به آنها اشاره می کنیم، از دکتر خود مشاوره بگیرید.

احتمال بهبود تمرکز و خلق و خو

قهوه سبز دارای مقداری کافئین است. برخی منابع می گویند که عموما کافئین می تواند سلامت روان را بهبود بخشیده و باعث بهتر شدن خلق و خو، تمرکز، حافظه و هوشیاری شود.

البته هنوز شواهد و پژوهشی موجود نیست که در مقایسه با قهوه معمولی نشان دهد قهوه سبز (که کافئین کمتری دارد)، می تواند تاثیرات مشابهی را داشته باشد.

همچنین، ممکن است هر شخصی در برابر کافئین واکنش متفاوتی از خود نشان دهد. اگر قبلا با کافئین مشکل پیدا کرده بودید، لطفا قبل از مصرف آن با پزشک خود مشاوره کنید.

یک مطالعه نشان می دهد که عصاره دانه های قهوه سبز می تواند سیستم عصبی بیماران مبتلا به آلزایمر را محافظت کند. با این حال، در این حوزه به تحقیقات بیشتری نیاز است.

احتمال افزایش سطح انرژی

این مورد باید مربوط به همان مقدار کم کافئین موجود در قهوه سبز مربوط باشد. گفته می شود کافئین سطح انرژی بدن و حتی عملکرد عضلانی را بهبود می بخشد.

اما ما هنوز نمی دانیم چقدر قهوه ی سبز می تواند در سطح انرژی بدن تاثیرگذار باشد.

در ادامه به چند دلیل اینکه چرا باید در برنامه روزمره خود دانه های قهوه ی سبز را شامل کنید، اشاره می کنیم و روند آن را توضیح می دهیم.

بیشتر بدانید: چگونه قهوه را با روش کمکس دم کنیم؟

چگونه قهوه سبز آماده کنیم

آماده کردن قهوه ی سبز بسیار ساده است. برای نتیجه بهتر از دانه های سبز بجای پودر قهوه استفاده کنید.

به اندازه 10 گرم (یک و نیم قاشق غذاخوری) دانه قهوه به قوری خود اضافه کنین و روی گاز بگذارید.

2 فنجان آب برای دم کردن به آن اضافه کنید.

حدود 10 دقیقه آن را نیم جوش کنید (ملایم بجوشد).

سپس آن را از صافی بگذرانید. با این کار دانه های قهوه را جدا می کنید. می توانید دانه ها را در نایلون ریخته، داخل یخچال قرار داده و طی یک هفته از آن استفاده کنید. سپس آن را دور بریزید.

از قهوه تان لذت ببرید!

ممکن است از کپسول های قهوه ی سبز هم استفاده نمایید. هر کپسول دارای 20 تا 50 میلی گرم کافئین است، البته با توجه به محصول هر شرکت، دز آن متغیر خواهد بود.

تا 400 میلی گرم کافئین می تواند برای بیشتر افراد مجاز باشد، اما مراقب باشید زیاده روی نمی کنید.

اگر از دانه های قهوه سبز استفاده می کنید، حتما بسته بندی آن را برای مقدار کافئین موجود بررسی کنید. دز مصرفی را نیز مد نظر قرار دهید.

آیا همه چیز را می دانیم؟ خب البته که نه. گرچه دانه های قهوه سبز می توانند انتخاب سالم تری باشند اما باید چند مورد مهم را نیز در نظر داشته باشید.

منبع: سایت شخصی رضا پورمحمودیان

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

رضا پورمحمودیان

من سید رضا پورمحمودیان متولد سال 1367 ، نویسنده کتاب “طعم شناسی به زبان آدمیزاد” و هم اکنون مدرس دوره های باریستا، میکسولوژی و طعم شناسی هستم

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | بهداشت و درمان