اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140002195123416437

با انواع کاغذ دیواری آشنا شوید

کد: 140002195123416437

https://bit.ly/3olH2Vn

، لواسان , (اخبار رسمی): در این مقاله با انواع کاغذ دیواری و ویژگی ها و مزایای هر کدام در کنار کاربردی که دارند آشنا خواهید شد و می توانید هر کدام که مناسب کاربری شما هست را انتخاب کنید

انواع کاغذ دیواری + ویژگی ها و کاربرد ها
با انواع کاغذ دیواری آشنا شوید

یکی از رایج ترین انتخاب هایی که مردم برای تغییر ظاهر خانه و واحد های تجاری و اداری خود دارند کاغذ دیواری است که در سال های اخیر بسیار متقاضی داشته و از ان جا که بی نهایت طرح دارد تمام سلیقه ها را هم شامل می شود . کاغذ های دیواری مدل ها و انواع مختلفی دارند و برای اینکه خرید بهتری داشته باشید باید تمام ان ها را بشناسید و بدانید که کدام یک برای مکانی مناسب است و سپس  سفارش خود را انجام دهید. در ادامه این بخش به معرفی ان ها خواهیم پرداخت.

انواع مدل های کاغذ های دیواری مناسب خانه و دفتر اداری

کاغذی 

این نوع کاغذ قیمتی بسیار ارزان دارد و نازک است از این رو تنها توصیه می شود از آن در مکان های اجاره ای استفاده کنید و با جا به جایی به راحتی آن را بکنید. برند های مختلف ایرانی و خارجی این محصولات را تولید می کنند و شما می توانید حتی بدون اینکه به نصاب حرفه ای بگویید آن ها را بچسبانید. 

پشت چسب دار 

نوع دیگری است که کیفیت های مختلفی دارد و برای آن هایی که می خواهند خودشان برای واحدشان کاغذ را نصب کنند مناسب است به این صورت که رول ها پشتشان چسب خاصی وجود دارد و با برداشتن یک لایه به راحتی روی دیوار خواهند چسبید فرایند نصب سریع است و در کل هزینه کمی خواهند داشت. 

کاغذ دیواری های پی وی سی 

یکی از بهترین و مقاوم ترین گزینه ها برای کسانی است که می خواهند کاغذ  دیواری با طول عمر بالا را خریداری کنند این محصولات یک لایه وینیل یا پی وی سی دارند که از خط و خش افتادن روی کاغذ جلوگیری می کند و مقاومت آن را در برابر همه چیز بیشتر می کند از سویی تمیز کردن و پاک کردن اکثر جنس های کاغذ بسیار دشوار و گاها غیر ممکن است اما این محصولات را می توان به روش های مختلف تمیزکرد و با مواد شوینده متنوع لکه گیری کرد. 

برند های المانی ترکیه ای ایرانی و...اقدام به تولید این محصولات می کنند و شما می توانید به راحتی از بین تنوع بالای محصول یک مدل را انتخاب کنید . فرایند نصب را خود می توانید انجام دهید اکما بهتر است ان را به یک فرد با تجربه و حرفه ای بسپارید. 

پارچه ای 

نوعی دیگر از کاغذ از است که در آن الیاف پارچه ای دیده می شود و به همین خاطر از درصد مقاومت بالایی برخوردار است. این کاغذ ها جلوه ای لوکس تر دارند و قیمتی بالاتر از سایرین  دارند نصب آن ها به شیوه های مختلف انجام می شود و حتما باید توسط یک فرد مجرب انجام شود. 

نانویی 

اگرچه کمتر از سایر جنس ها استفاده می شوند اما مزیت های زیادی دارند این کاغذ ها که با الیاف تست شده نانویی ساخته می شوند معمولا قیمت بالایی دارند و فرایند اجرای آن ها توسط تیمی حرفه ای انجام می شود از برخی مزیت های این نوع کاغذ دیواری می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • ضد کثیفی و گرد و غبار است
  • پاره نمی شود
  • ضد آب
  • ضد حریق
  • مقاومت بالا در برابر نور آفتاب
  • عایق صدا و گرما

کاغذ دیواری های سه بعدی 

همانطور که از نامشان پیداست این محصولات دارای طرح خاصی هستند که 3 بعدی جلوه می کند و همین ویژگی منحصر به فرد ان ها را برای اجرا در پروژه های مدرن ایده ال می سازد. اکثر کاغذ هایی که برای اتاق پسرانه دخترانه و نوجوانان ساخته می شود 3 بعدی هستند. متریالی که در تولید آنها به کار برده می شود می تواند پارچه ای پی وی سی و ...باشد. 

انتخاب درست کاغذ دیواری

در انتخاب انواع کاغذ دیواری شما در ابتدا باید نوع محیط را در نظر بگیرید و سپس با سلیقه خود مدل را انتخاب کنید. اگر در خانه ای به صورت اجاره ای مانده اید و می خواهید تغییری در دکور آن به صورت موقت ایجاد کنید بهتر است از مدل های پشت چسب دار استفاده کنید که سریع نصب می شوند و کندن آن ها نیز راحت است. اما اگر صاحب ملک مشکلی با تغییر دائمی دکور مکان ندارد و توافقات لازم بین شما و ایشان انجام شده است می توانید از کاغذ های پی وی سی و یا پارچه ای نیز استفاده کنید. 

سعی کنید برای پذیرایی از طرح های روشن استفاده کنید و روشنایی در فضا را حفظ کنید. مبل ها و پرده های خود را حتما در نظر بگیرید و سعی کنید کاغذی نصب کنید که از نظر رنگ و الگو با فرش مبل و پرده های خانه شما ست می شود. در صورتی که خانه شما کفپوش چوبی دارد پیشنهاد می کنیم از کاغذ های پی وی سی طرح چوب استفاده کنید تا فضایی کلاسیک و آرامش بخش را ایجاد کنید. 

برای آشپرخانه باید مدل هایی را انتخاب کنید که با کابینت ها و کفپوش شما ست شود از سوی دیگر باید جنسی را بر گزینید که می تواند در برابر رطوبت و چربی مقاومت کند. این مورد در مورد کاغذ دیواری سرویس بهداشتی و حمام نیز صدق می کند بنابرین توصیه می کنیم از کاغذ های PVC برای تزیین سرویس بهداشتی استفاده کنید که هم در برابر رطوبت مقاومند وهم تمیز کردن ان ها بسیار ساده است. 

برای اتاق خواب بزرگسال بهتر است طرحی سازگار و یا حتی یکسان با طرح پذیرایی نصب کنید طرحی که با سرویس خواب و فرشی که در اتاق قرار می دهید به خوبی ست شود. در مورد اتاق خواب کودک و نوجوان بهتر است طرح های کلاسیک را کنار گزاشته و طرحی را انتخاب کنید که با روحیات آن ها سازگار است مثلا اگر برای اتاق پسر خود می خواهید کاغذ دیواری نصب کنید بهتر است از ترکیب رنگی ابی و قرمز بیشتر استفاده کنید و طرح هایی مانند بت من و سوپر من را خریداری کنید از سوی دیگر برای دختر خود ترکیب رنگی صورتی انتخاب بهتری است. طرح های پر طرفدار دخترانه نیز شامل : سیندرلا -  فروزن -  سفید برفی و...می شود. 

اگر قصد خرید کاغذ دیواری برای دفتر و یک محیط اداری دارید باید روحیه ای که می خواهید در فضای کار حکمفرما باشد را در نظر بگیرید از آن جا که داشتن یک محیط کاری پویا سبب بیشتر شدن بازده کارمندان می شود بسیاری سعی می کنند کاغذ های ساده اما روشن را انتخاب کنند. ست کردن کاغذ ها با میز و صندلی و مبلمانی که در اداره قرار داده اید نیز بسیار مهم است. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

دکوراسیون و منزل