اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140002265136616437

بررسی انواع پارتیشن های اداری

انواع پارتیشن اداری، کاربردها، مزیت ها و معایب هر کدام

کد: 140002265136616437

https://bit.ly/33VAGCx

، لواسان , (اخبار رسمی): در این مقاله قصد معرفی و بررسی ویژگی های انواع پارتیشن های اداری و کاربرد هر کدام را داریم + مزایا و معایب هر کدام چیست ؟ در انتخاب دیوار پارتیشن باید به چه نکاتی دقت کنید ؟

انواع پارتیشن اداری و کاربرد آن ها + مزیت ها و معایب هر کدام
انواع پارتیشن اداری، کاربردها، مزیت ها و معایب هر کدام

بسیاری از شرکت ها و استارتاپ هایی که تازه شروع به کار می کنند در یک محیط و فضای کاری اشتراکی فعالیت خود را انجام می دهند که هزینه کمتری برای آن ها دارد محیط های مشترک سالن های بزرگی هستند که افراد زیادی در آن ها به صورت همزمان در یک و یا چند زمینه کار می کنند. یکی از مزیت هایی که کار کردن در این گونه محیط ها برای کارمندان دارد پویا تر شدن ان ها و افزایش همکاری تیمی است اما مشکلاتی نیز نظیر سر و صدای زیاد و عدم رعایت شدن حریم خصوصی وجود دارد مشکلاتی که این روز ها خود را بیش از پیش بروز می دهند. نصب انواع پارتیشن های اداری یکی از بهترین راه حل ها برای مقابله با این مشکلات است.

در ادامه این مقاله قصد بررسی ویژگی های هر پارتیشن در کنار مزایای و معایب آن ها برای یک مکان اداری را داریم. 

انواع پارتیشن اداری

پارتیشن های تک جداره

پارتیشن های تک جداره همانطور که از نامشان مشخص است تکجداره و یا یک لایه هستند که این دیواره می تواند از متریال های مختلفی ساخته شود اما پر کاربرد ترین آن ها شیشه ها و ام دی اف است. فرایند ساخت این دیوار های جدا کننده ساده و سریع است و به راحتی نصب می شوند  و معمولا به راحتی نیز جا به جا می شوند. از دیگر مزیت های آن ها می توان به قیمت ارزانشان اشاره کرد. مهم ترین نتیجه ای که نصب اینگونه پارتیشن ها به همراه خواهد داشت رعایت حریم خصوصی هر کارمند در یک محیط کاری مشترک است. 

دیوار های تک جداره از عبور موج های صدا تا حدی جلوگیری می کنند اما اگر نیاز را به گونه ای می بینید که هر کس باید در سکوت کامل کار کند باید از پارتیشن های دو جداره استفاده کنید. 

پارتیشن های دو جداره 

این نوع دیوار های جدا کننده نیز از دو جدار ساخته می شوند که رایج ترین متریالی که برای ساخت آن ها به کار برده می شود شامل شیشه و چوب است.  از مزیت هایی که این دیوار ها دارند رعایت کامل حریم خصوصی و ایجاد محیطی ساکت برای افزایش تمرکز کارمندان است. از سوی دیگر مقاومت آن ها در برابر ضربه و .. بسیار بیشتر است و می توانند فشار بیشتری را در شرایط زلزله تحمل کنند. نصب اینگونه پارتیشن ها نیز راحت است اما زمان نسبتا بیشتری را می برد. در کل اگر قصد دارید برای دفتر و اداره خود دیوار جدا کننده ای مناسب و در خور با طول عمر بالا نصب کنید حتما باید دو جداره را انتخاب کنید.

پارتیشن های شیشه ای

یکی از رایج ترین متریال هایی که برای ساخت انواع پارتیشن به کار برده می شود شیشه با ضخامت های مختلف است. یکی از مهم ترین دلایلی که سبب می شود بسیاری از طراحان دکوراسیون این نوع پارتیشن ها را برای یک اداره در نظر بگیرند ظاهر لوکسی است که دارند از سویی از آن جا شیشه جلوی نور را نمی گیرد سبب بهتر شدن شرایط نوری یک مکان می شود و در بزرگتر دیده شدن فضا موثر است. در صورت استفاده از شیشه های شفاف حریم خصوصی کارمندان ان گونه که باید رعایت نمی شود که این مورد باعث می شود بسیاری شیشه های مات را برای اجرا در نظر بگیرند. 

پارتیشن های ام دی اف

بسیاری از مدیران شرکت ها علاقه دارند که محیط کاری خود را به سبک کلاسیک طراحی کنند به همین خاطر انتخاب پارتیشن های ام دی اف یا چوبی برای طرح کلی آن ها بهتر است. ام دی اف در ضخامت ها تراکم های متنوعی ساخته می شود و می توان دیوار های جدا کننده ساخته شده با آن را هم به صورت تک و هم دو جداره تولید کرد. از مزیت های ام دی اف می توان به موارد زیر اشاره کرد. 

  • دامنهٔ وسیع دانسیته (چگالی = وزن مخصوص)، ضخامت و ابعاد ام‌دی‌اف قابل تولید
  • قابلیت ابزارخوری، ماشین‌کاری و سنباده‌ زنی
  • سطوح صاف و متراکم
  • قابلیت شکل‌پذیری و لبه‌های صاف
  • عدم وجود معایب چوب
  • پروفیل دانسیتهٔ یکنواخت و همگن
  • قابلیت انجام روسازی‌های مختلف همچون انواع روکشی‌های چوبی و غیرچوبی، رنگ‌آمیزی و غیره
  • پایداری ابعاد و مقاومت در برابر فشرده شدن

پارتیشن های متحرک ( پاراوان )

یکی از رایج ترین پارتیشن ها که در سالن های بزرگ و خصوصا سالن های ارایشی استفاده می شود پارتیشن های متحرک معروف به پاراوان هستند که بسیار سبک بوده و از متریال هایی نظیر چوب پارچه و پلاستیک ساخته می شوند. این دیوار های جدا کنند سبک وزن معمولا چرخدار هستند و به راحتی حرکت می کنند. بسیاری از شرکت های مدرن نیز به خاطر انعطاف بسیار بالای پارتیشن های متحرک سعی می کنند از این مدل دیوار ها در اداره خود استفاده کنند و هم حریم خصوصی هم داینامیک بودن فضا را ارتقا بخشند. 

راهنمای انتخاب پارتیشن

تا به اینجا با مدل های رایج پارتیشن های اداری و ویژگی های هر کدام آشنا شده اید و تا حدی می توانید خودتان در انتخاب مدل مناسب برای دفتر خود تصمیم لازم را بگیرید. اما به برخی نکات باید توجه کنید. سعی کنید روحیه جمعی کارمندان خود را در نظر بگیرید و دکوراسیون دفتر را باب سلیقه ان ها طراحی کنید تا بیشترین بازده را دریافت کنید از طرف دیگر لوازم اداری شامل میز و صندلی و مبلمان اداری را نیز در انتخاب خود در نظر بگیرید اگر کفپوشی که در دفتر شما به کار رفته است از نوع چوبی است پس بهتر است از دیوار های جدا کننده چوبی استفاده کنید و اگر کفپوش ها سنگی و سرامیکی هستند می توانید شیشه ای را در نظر بگیرید. 

رعایت کامل حریم خصوصی را نیز در نظر بگیرید چرا که بسیاری از افراد نمی توانند در یک محیط با سر و صدا کار خود را به بهترین نحو انجام دهند و بهتر است که سکوت کامل برای بازده حد اکثری آن ها فراهم باشد بنابرین همیشه برای یک اداره انتخاب پارتیشن دو جداره هوشمندانه تر است. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید