اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140002205124116397

سالمندان نیاز به مراقبت و نگهداری دارند

پرستار سالمند نیاز اصلی سالمندان ایران

کد: 140002205124116397

https://bit.ly/3f9YGqK

، تهران , (اخبار رسمی): جمعیت ایران به سرعت در حال پیر شدن است و این افراد سالمند نیاز به مراقبت و نگهداری دارند و باید به این نیاز بسیار اهمیت داد. باتوجه به این که درحال حاضر جمعیت سالمندان حدود 9.5 میلیون نفر است و تا سال 1430 این افراد به بیش از 30 میلیون افزایش پیدا می کنند، بایستی خدمات مورد نیار آنها را فراهم کرد.

پرستار سالمند نیاز اصلی سالمندان ایران
پرستار سالمند نیاز اصلی سالمندان ایران

با توجه به افزایش چشمگیر سالمندان در سال های اخیر، سالانه افراد بسیاری نیاز به خدمات پرستار سالمند داشته و می توان به جای انتقال این افراد به خانه سالمندان، در خانه خود فرد سالخورده یا در جایی آشنا که احساس خوشبختی و راحتی می‌کنند به زندگی شان ادامه دهند. پس همیشه راه حل، خانه سالمندان نیست.

این جمعیت به طوری در حال پیشرفت هستند که در حدود 30 سال آینده به 30 میلیون نفر افزایش خواهند یافت و بایستی خدماتی برای این اقشار آمده شود. کارهای بسیاری در سال های اخیر انجام شده ولی خدمات بسیار بیشتری نیاز می باشد.

اگر در خانواده یا اقوام سالمند دارید و در انجام کارهای روزمره نیاز به کمک دارد و شما نمیتوانید رسیدگی های لازم را انجام دهید، از چه طریقی میخواهید به آنها رسیدگی کنید؟ آیا خانه آنها نظم خوبی دارد؟ آیا آنها خوب غذا می‌خورند؟ خواهید دانست که زمان آن فرا رسیده است که عزیزانتان به کمک احتیاج دارند. این زمانی است که شما باید همه گزینه‌ها را ارزیابی کنید و استفاده از خدمات مراقبت و نگهداری از سالمند در منزل را جدی بگیرید.

شاید سالمندی را داشته که ناگهانی سقوط کرده و به زمین خورده یا دارای بیماری خاصی است، همین نگرانی شما را در رابطه با آنها افزایش می‌دهد. مخصوصاً اگر به دلیل مشغله‌های کاری و دغدغه‌های زندگی فرصت کافی برای مراقبت از این عزیزان را نداشته باشید. در این زمان خانواده متوجه می‌شود که به کمک احتیاج دارند و شروع به جستجوی راه حل‌های مختلف برای مراقبت از سالمندان می‌کنند. مراقبت از سالمندان نیاز به برنامه ریزی مراقبت طولانی مدت دارد.

بیماری همه گیر ویروس کرونا (COVID-19) باعث ایجاد ترس، به ویژه در افراد مسن شده است. مطمئنا شما هم نگران عزیزان سالمند خود هستید. تحقیقات نشان می دهد بزرگسالان 60 سال و بالاتر، به ویژه افرادی که بیماری های زمینه ای مثل بیماری قلبی، بیماری های ریوی، دیابت یا سرطان دارند، بیشتر از سایر گروه های سنی به ویروس کرونا مبتلا می شوند. در نتیجه مراقبت از سالمندان در دوران شیوع کرونا اهمیت زیادی دارد.

افراد سالمند بیش از دیگران به ارتباطات اجتماعی، کمک و داشتن فردی در کنار خود نیاز دارند. نگهداری از سالمند در منزل مخصوصا در این دوران می تواند بسیار سخت باشد، در این شرایط می توانید از پرستار سالمند کمک بگیرید. دلایل مختلفی نشان می دهد که سالخوردگان تا حدودی آسیب پذیرتر هستند. آنها دارای شرایط مزمن بیشتری نسبت به افراد جوان هستند. سیستم ایمنی پیر آنها، مبارزه با بیماری ها، عفونت ها و ویروس ها را دشوار می کند. افراد مسن معمولا کندتر و سخت تر درمان می شوند.

بیشتر ما نگران عزیزانی هستیم که پیرتر هستند و از ما دور زندگی می کنند. به دلیل اینکه تنها زندگی می کنند اغلب دچار اضطراب می شوند. با درآمد ثابت یا مستمری روبرو هستند. دیگر رانندگی نمی کنند و نمی توانند از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند. معاینات معمول بهداشتی آنها به تاخیر می افتد. همچنین می توانند دچار افسردگی شوند. نگرانی درباره وضعیت سلامتی سالمندان به علت وجود کرونا افزایش پیدا کرده است.

یک پرستار سالمند چه خدماتی را ارائه می‌کند؟

پرستار سالمند می‌تواند به عنوان یک مراقب، همدم سالمند یا پرستار سالمند بیمار نقش آفرینی کند. یک مراقب سالمند در منزل برای بزرگسال مسنی است که برای انجام کارهای ساده و امور روزمره خانه به کمک احتیاج دارند. همدم سالمند برای بزرگسالانی مسن سالمی که تنها هستند و فقط نیاز به یک همراه دارند، مناسب است. در ادامه به انواع خدمات پرستاری در منزل برای سالمند که یک مراقب می‌تواند ارائه دهد می‌پردازیم:

  • کمک به جابجایی سالمند
  • حمام
  • تعویض و شستشوی لباس
  • حفظ بهداشت سالمند
  • دارو دادن
  • تهیه غذا نظارت بر رژیم غذایی
  • خانه داری سبک
  • انجام سفارشات و خریدها
  • همراهی و همدم بودن برای سالمند
  • امکان ارائه خدمات موقت یا بلند مدت، آخر هفته‌ها، تعطیلات
  • ارزیابی ایمنی شخصی سالمند در منزل

برای انجام هر کدام از این خدمات می توانید با استارتاپ آسانیسم ارتباط بگیرید و خیالتان از این بابت راحت باشد که نیروهای مجرب و موسسات آسانیسم در بهترین حالت و کیفیت ارائه خدمت به عزیزان شما خواهند داد.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]