اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140102246071416397

نظارت بر پرستاران سالمند و کودک میسر شد

کد: 140102246071416397

https://bit.ly/3wdhb7w

، تهران , (اخبار رسمی): از دغدغه‌های والدین، برای فرزندان و سالمندانشان، استخدام یک پرستار خوب و قابل اعتماد است.استخدام پرستار به صورت خصوصی ممکن است همه نیاز شما را برآورده نکند؛ و حتی شما را با مشکلاتی مواجه کند. سامانه هوشمند خدمات پرستاری آسانیسم مسیر استخدام و نظارت بر پرستاران سالمند و کودک در منزل را هموار ساخت.

نظارت بر پرستاران سالمند و کودک میسر شد
پلتفرم آسانیسم

چگونه پرستار خوب را بیابیم؟

استخدام پرستار به صورت مستقیم و خصوصی می‌تواند مشکلاتی برای کودک یا سالمند، و چالش‌هایی برای خانواد آن‌ها به وجود آورد. زیرا موسسات و شرکت‌های سنتی، در ارائه خدمات خود و برخورد پرستار نظارت آنچانی ندارند. کمک گرفتن از شرکت‌ها و پلتفرم‌های معتبر و شناخته شده می‌تواند انتخاب بهتری برای استخدام پرستار سالمند و پرستار کودک در منزل باشد.

در این میان یکی از مراکزی که توانسته رضایت حداکثری بین دریافت کنندگان سرویس‌های پرستاری و پزشکی دریافت کند؛ پلتفرم خدمات پرستاری و پزشکی آسانیسم است. این پلتفرم توانسته است نظارت و اعتماد را بهبود دهد. شرح کامل خدمات پرستاری که توسط این پلتفرم ارائه می‌شود؛ به شکل زیر است.

پرستار سالمند امروزه سبک زندگی به سمتی می‌رود، که افراد مانند سابق، زمان آزاد برای مراقبت از عزیزان سالمندشان را ندارند. مشغله‌های کاری، تحصیل، برنامه روزانه و..  همگی از دلایلی هستند که آن‌ها را در مراقبت از عزیزانشان ناتوان می‌کند.

از طرفی فرستادن آن‌ها به خانه سالمندان، هم برای سالمند و هم برای خانواده ناخوشایند است. این شرایط افراد را ملزم به کمک گرفتن از مراقب سالمند در منزل می‌کند. این پلتفرم برای کمک به افرادی که چنین شرایطی دارند؛ خدماتی برای رفع مشکلاتشان ارائه داده است. برای دریافت انواع خدمات پرستاری از پلتفرم آسانیسم کافی است ثبت سفارش انجام داده یا با آن‌ها تماس بگیرید.

انواع خدمات پرستاری سالمند

هر سالمند با توجه به شرایطی که دارد باید خدمات مربوط به خود را دریافت کند. برای مثال سالمندی که توانایی راه رفتن دارد؛ نیاز‌هایی متفاوتی با سالمندان ناتوان در راه رفتن دارد. توجه داشته باشید؛ هزینه‌ها نیز با توجه به خدمت دریافت شده متفاوت خواهد بود. به طور کلی خدماتی که توسط پلتفرم آسانیسم در خصوص پرستاری از افراد سالمند ارائه می‌شود شامل:

پرستار سالمند خانم

در بعضی از موارد شاهد درخواست پرستار خانم جهت سالمند هستیم. این درخواست می‌تواند دلایل مختلف مثل راحت‌تر بودن سالمند خانم با پرستار خانم، ریشه در عقاید یا فرهنگ داشته باشد. آسانیسم برای آسایش حال این عزیزان، سرویس پرستار خانم را در نظر گرفته است. اما توجه داشته باشید؛ وظایف پرستار خانم و  آقا با هم هیچ تفاوتی ندارد و هر دو؛ خدمات را با توجه به نیاز‌های عزیزان شما ارائه می‌دهند.

پرستار سالمند ویلچری

سالمند ویلچری شرایط سخت‌تر و پیچیده تری نسبت به سالمندان دیگر دارد. ناتوانی در راه رفتن ممکن است بر اثر تصادف، ضربه، آسیب جسمی یا حتی وضعیت روانی او باشد که باعث چالش‌هایی در زندگی او نیز می‌شود. این چالش‌ها شامل مشکلات پوستی، کاهش ظرفیت دستگاه تنفسی، مشکلات اسکلتی،  هاضمه و... است.

پرستاری از سالمند پوشکی

گاهی سالمندان، توانایی در کنترل ادرار و مدفوع نداند و باید از پوشک استفاده کنند. از طرفی نیز  تعویض پوشک و نگهداری از این عزیزان نیاز به مهارت دارد که ممکن است اعضای خانواده از پس آن بر نیایند. کمک گرفتن از یک پرستار با اخلاق حرفه‌ای برای مراقبت و کمک در انجام امور شخصی، بهداشتی به این عزیزان باعث ارتقا سطح زندگی آن‌ها می‌شود.

پرستاری از سالمند بیمار

گاهی عزیزان سالخورده شما علاوه بر بعضی از ناتوانی‌های مربوط به سن و سالشان، دچار بیماری هستند و پرستار باید مراقبت ویژه‍‌تری را برایشان اعمال کند. او باید برنامه غذایی، مصرف دارو، و قرارهای ‌بین پزشک و بیمار را مدیریت کند.

پرستار سالمند در چه اموری به او کمک می‌کند؟
پرستار با توجه به نیاز سالمند و تقاضای خانواده ‌او وظایف متفاوتی را بر عهده دارد، نمونه‌ای از این وظایف شامل:

گفت و گو  با سالمند و انجام امور رفاهی برای پرکردن اوقات فراغت

سالمند نیز مانند هر فرد دیگری، نیاز به هم‌صحبتی و معاشرت دارد. از وظایف پرستار هم صحبتی با او درباره امور مختلف، بردن او به پارک و گردش و... است. او همچنین می‌تواند با سالمند در انجام کار‌های دلخواه مثل خواندن روزنامه، کتاب، فیلم و... همراه شود.

کمک کردن در انجام امور شخصی و بهداشتی

کمک به سالمند در پوشیدن لباس، حمایت در راه رفتن، حاضر کردن غذا، مرتب کردن رختواب و ... از وظایف دیگری است؛ که میتوان برای مراقب سالمند در منزل نام برد. او همچنین در انجام امور نظافتی مثل انجام استحمام، کمک در رفتن به توالت،سلمانی موها‌ و تعویض پوشک باید به سالمند کمک کند.

انجام امور خانه

انجام امور منزل معمولا به صورت توافقی انجام می‌شود و جزو وظایف اصلی مراقب نیست. اما در صورت پذیرفتن باید امور نظافتی منزل، پختن غذا، خرید و... را انجام دهد.

پرستار کودک

کودکی یکی از حساس‌ترین دوران زندگی هر فرد است. در این سنین، تربیت و آموزش از اهمیت زیادی برخوداراست و والدین باید به آن توجه بیش‌تری داشته باشند. اما بعضی از والدین به اندازه کافی برای این کار زمان ندارند و تحصیل یا کار حتی امکان مراقبت از آن‌ها را در طول روز سلب کرده است. استخدام یک پرستار کودک خوب به پدر و مادر این امکان را می‌دهد که بدون نگرانی از شرایط و احوالات فرزند به انجام امور روزانه خود بپردازند. پلتفرم توانمند آسانیسم برای ارائه این خدمت از پرستارانی که دوره‌های کودکیاری را گذرانده‌اند بهره گرفته است.

وظایف پرستار کودک 

پرستار باید برنامه مراقبت و شیوه برخورد را با توجه به خصوصیات رفتاری و نیاز‌ها و شرایط کودک تطبیق دهد. اما به طور کلی وظایف او شامل موارد زیر خواهد بود.

  • کمک در انجام تکالیف تنظیم زمان خواب پرکردن اوقات فراغت با انجام بازی‌های خلاقانه و آموزشی، کتاب خواندن و ... شستن لباس و کمک در تعویض لباس
  • تهیه شیر، خوراندن به نوزاد در زمان مقرر و شستن بطری  تهیه برنامه غذایی و مدیریت وعده‌های غذایی تعویض پوشک تنظیم زمان و تهیه دارو برای کودک بیمار استحمام و انجام امور نظافتی و بهداشتی توانایی آرام کردن کودک ناراحت و حل کردن اختلاف بین دو یا چند کودک
  • انجام کار‌های خانه در صورت توافق

انواع خدمات پرستاری در منزل پرستاری از کودک بیمار

وظایف پرستار کودک بیمار با توجه به شرایط کودک سخت‌تر و بیش‌تر است. زمانی که کودکان به بیماری مبتلا می‌شوند؛ بهانه گیر می‌شوند. پرستار باید بتواند با ترفند‌های متفاوت حواس او را پرت کند. علاوه بر آن تهیه دارو و مصرف آن در زمان مقرر ، مدیریت زمان مراجعه به پزشک، تنظیم خورد و خوراک متناسب با درمان از وظایف او است.

پرستاری از کودک دو قلو

زمانی که کودکی در خانواده متولد می‌شود؛ خانواده  را با چالش‌های زیادی روبه رو می‌کند. هنگامی که مادر درحال گذراندن دوره نقاهت پس از زایمان است باید از نوزاد نیز مراقبت کند. این شرایط در خانواده‌هایی که نوزاد دوقلو دارند سخت‌تر است و فعالیت و کار پدر و مادر را دوچندان می‌کند. کمک گرفتن از پرستار می‌تواند در نظم بخشیدن به امور و نگهداری از کودک بسیار موثر باشد.

پرستار کودک اوتیسم

منظور از اوتیسم یا خود درماندگی حالتی است که معمولا قبل از سه سالگی در کودکان ایجاد می‌شود. این اختلال رشدی و ذهنی در ارتباط و تعامل کودک با دیگران تاثیر گذار است. تمرکز روی یک موضوع خاص، عدم درک نشانه‌های اجتماعی، تاخیر در یادگیری صحبت کردن و ... همگی از نشانه‌های اوتیسم است. پدر و مادر پس از اینکه متوجه شدند کودک به این اختلال دچار است باید سعی کنند فضای خانه را آرام و به دور از هر نوع استرسی نگه دارند، به صورت مداوم مراقب فرزند خود باشند و سعی کنند در مصرف دارو‌هایش بی نظمی ایجاد نشود. کمک گرفتن از فرد با تجربه و آگاه در این زمینه می‌تواند در کیفیت زندگی کودک و والدین او موثر باشد.

پرستار کودک سندروم داون

کودکان مبتلا به سندروم داون معمولا سرعت رشد پایین‌تری نسبت به هم سن و سالان خود دارند. آن‌ها با نوعی ناتوانی ذهنی به دنیا می‌آیند و  مستعد ابتلا به یکسری مشکلات مثل مشکلات تنفسی و قلبی هستند. پرستار کودک مبتلا به سندروم داون باید بتواند به خوبی مشکلات و ناتوانی‌های این کودک را بشناسد و با دلسوزی و به طور آگاهانه با او برخورد کند. او باید با کشف استعداد‌ها و توانایی‌های کودک، امید به آینده را در او پروش داده و کیفیت زندگی او را ارتقا دهد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | سلامت و زیبایی