اطلاعات تماس
  • ۰۲۱۸۸۸*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140002215127116450

چهار روش عمل جراحی شقاق مقعدی مزمن و مزایای لیزر

کد: 140002215127116450

https://bit.ly/3y4Z16Y

، (اخبار رسمی): وقتی شقاق مزمن به مرحله ای رسیده باشد که دیگر دارو و روشهای خانگی موثر نباشند، می بایست توسط یکی از روش های عمل جراحی شقاق که شامل لیزر، اسفنکتروتومی، دیلاتاسیون و فیشرکتومی می باشند، درمان شود.

 عمل جراحی لیزر شقاق
عمل جراحی شقاق

وقتی شقاق مزمن به مرحله ای رسیده باشد که دیگر دارو و روشهای خانگی موثر نباشند، می بایست توسط یکی از روش های عمل جراحی شقاق که شامل لیزر، اسفنکتروتومی، دیلاتاسیون و فیشرکتومی می باشند، درمان شود.

اما به خاطر خطرات احتمالی مثل عفونت و بی اختیاری در کنترل مدفوع باید با پزشک خود مشورت کرده تا بهترین روش انتخاب شود. ما نیز در این صفحه به بررسی مزایای و معایب هر یک از روش ها میپردازیم.
 
شقاق به عنوان یکی از شایع ترین و دردناک ترین بیماری های مقعدی شناخته می شود و درد و سوزش غیرقابل تحمل مقعد که گاهاً با خونریزی نیز همراه میشود، تنها بخشی از مشکلاتی است که بیماران مبتلا به شقاق مجبور به تحمل آن هستند. این بیماری ترک، زخم یا شکاف نسبتاً عمیقی است که به عضله مقعد آسیب وارد می کند. این زخم ملتهب و به شدت دردناک است. علت شقاق وارد شدن فشار به مقعد در اثر عوامل مختلفی همچون یبوست و اسهال مزمن است.

درمان شقاق با لیزر به عنوان یک روش درمانی مدرن و موثر چند سالی است که برای درمان بسیاری از بیماری ها از جمله شقاق آغاز شده است. شنیدن نام عمل جراحی برای تمامی بیماران با ترس همراه است. اینکه قرار است بدن زیر تیغ جراح برود و شکافته شود ترس های فراوانی را برای بیمار به همراه دارد که در کنار درد و ناراحتی خود بیماری، شرایط را آزاردهنده تر می کند.

بیماری شقاق موضوعی است که ممکن است برای تمامی افراد در هر سنی به وجود بیاید. بیشتر افراد این بیماری را به دلایل ترس و خجالت پنهان می کنند و حتی از بیان آن نزد پزشک خودداری می نمایند. علت دیگری که افراد در زمان ابتلا به شقاق به پزشک مراجعه نمی کنند ترس از عمل جراحی است.

شقاق از بیماری هایی است که اگر تحت درمان قرار نگیرد وارد مراحل پیشرفته تری می شود. برخلاف تصور بسیاری از افراد این بیماری هرگز به خودی خود درمان نمی شود و برای درمان قطعی آن به روش های درمانی تهاجمی از جمله انجام عمل جراحی نیاز است، که امروزه روش درمان با لیزر هم به آن اضافه شده است.

در این روش شما به آرامی دراز می کشید و پس از آنکه تحت بی حسی موضعی قرار گرفتید پزشک محل دقیق ایجاد شقاق را در مقعد شما شناسایی می کند سپس برای چند ثانیه به وسیله تاباندن اشعه ی لیزر بافت های آسیب دیده را ترمیم می نماید.

شما در حین انجام این روش درمانی به هیچ وجه احساس سوزش و درد نخواهید داشت و هیچ گونه خونریزی هم رخ نمی دهد.

در این روش پزشک با استفاده از قدرت اشعه لیزر و بدون اینکه برشی روی سطح پوست ایجاد کند، زخم یا ترک شقاق را ترمیم می کند. به صورتی که حتی بعد از انجام لیزر هم نیازی به استراحت در منزل نباشد.

۲) اسفنکتروتومی
عمل جراحی شقاق به روش سنتی

اسفنکتروتومی روش قدیمی و سنتی برای جراحی شقاق است که به دلیل عوارض متعددی که بعد از انجام آن ایجاد میشود، چند سالی است که منسوخ شده است.

برای انجام این جراحی بیمار باید حداقل دو شب را در بیمارستان بستری باشد. جراحی تحت بیهوشی انجام میشود و در طی آن بخشی از بافت عضله مقعد به منظور رفع اسپاسم عضله حذف میشود. این جراحی بسته به تشخیص پزشک به دو روش باز و بسته انجام میگیرد.

این جراحی به شدت حساس بوده و وارد شدن هر آسیبی به عضله مقعدی می تواند بی اختیاری در کنترل گاز روده و مدفوع را به صورت موقت یا دائمی به همراه داشته باشد.

۳) دیلاتاسیون
دیلاتاسیون روشی است که پزشک سعی می کند، با ایجاد کشش به رفع اسپاسم عضله کمک کند. برای انجام این درمان عضله مقعد بی حس میشود، سپس پزشک با دست عضلات مقعد را شل میکند تا مدفوع راحت تر از مقعد خارج شود. با این کار از فشار داخل عضله کاسته شده و گردش خون در آن افزایش می یابد.

۴) فیشرکتومی
در فیشرکتومی پوست اطراف زخم مقعد یا همان شقاق حذف میشود تا به این ترتیب زخم سریعتر ترمیم شود. در برخی موارد برای اثرگذاری بیشتر همراه با فیشرکتومی، بوتاکس نیز به زخم تزریق میشود.

کلینیک نوین

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • ۰۲۱۸۸۸*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان