اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140002225130415505

مهمترین کارهایی که در مورد اسپلیت باید بدانید

کد: 140002225130415505

https://bit.ly/3xZyEiR

، تهران , (اخبار رسمی): اکثر خانه ها در هوای گرم از کولر گازی استفاده می کنند. برای بعضی ها، کولر گازی ممکن است دکوری باشد، اما برای بسیاری، ضروری است. این ۱۰ مورد مهم کولر گازی باید مشتری را بیشتر در مورد سیستم کولر گازی آشنا کند و بهتر بتواند از آن مراقبت کند و از آن استفاده کند.

۱۰ مورد مهم که یک مشتری باید در مورد کولر گازی بداند
نگهداری از کولر گازی

اکثر خانه ها در هوای گرم از کولر گازی استفاده می کنند. برای بعضی ها، کولر گازی ممکن است دکوری باشد، اما برای بسیاری، ضروری است. این ۱۰ مورد مهم کولر گازی  باید مشتری را بیشتر در مورد سیستم کولر گازی آشنا کند و بهتر بتواند از آن مراقبت کند و از آن استفاده کند و اگر لازم باشد کولر گازی خود را تعویض کند، و یک کولر گازی حرفه ای تر تهیه نماید.

کولر گازی چیست؟

اولین تعریف کاربردی کولر گازی در سال ۱۹۰۸ و توسط ولیس کریر مخترع کولر گازی نسبت داده شد.

کولر گازی دستگاهی است که:
– رطوبت مناسب را در تمام قسمت های ساختمان حفظ می کند
– هوا را از رطوبت بیش از حد در فصول خاص پاک می کند
– تهویه ثابت و کافی را فراهم  می کند.
– هوای محیط را از میکرو ارگانیسم های هوا، گرد و غبار، دوده و دیگر مواد آلاینده پاک می کند.
– خنکی هوا را در فصول خاص حفط می کند.
– گرم کردن یا کمک به گرمایش اتاق در زمستان را فراهم می سازد.
– در آخر کولر گازی دستگاهی ست که در خرید یا تعمیر و نگهداری هزینه های هنگفتی ندارد.

چگونه کولر گازی کار می کند

کار کولر گازی این است که حرارت را از داخل خانه شما به خارج انتقال دهد. بنابراین کولر گازی محیط خانه شما را خنک می کند. کولر گازی با گرفتن گرما از هوا، هوا خنک را به داخل خانه می وزد. در کولر گازی هوا با دمیده شدن بر روی یکسری لوله سرد به نام یک رادیاتور اپراتور کولر گازی خنک می شود.

این کار درست مثل حس خنکی ای است که هنگام تبخیر آب از روی پوست شما، به شما دست می دهد. رادیاتور تبخیری دارای یک مایع خاص به نام مبرد است که از حالت مایع به گاز، با جذب گرمای هوا، تغییر می کند.

مبرد به یونیت خارج از خانه به یک رایاتور دیگر انتقال داده می شود. که درآنجا گرمای خود را از دست می دهد و مجددا به مایع تبدیل می شود. این کویل بیرونی کندانسور نامیده می شود زیرا مبرد از حالت گاز به مایع تبدیل می شد درست مانند رطوبتی که روی شیشه سرد یه پنجره ایجاد می شود. در یونیت بیرونی یک پمپ، به نام کمپرسور، برای انتقال مبرد بین دو رادیاتور و تغییر فشار مبرد مورد استفاده قرار می گیرد تا تمام مبرد در رادیاتور مناسب مناسب به بخار تبدیل و متراکم شود.

انرژی برای انجام همه این کارها توسط موتوری که کمپرسور را اجرا می کند، استفاده می شود. کل سیستم به طور معمول سه برابر انرژی خنک کننده ای که کمپرسور از آن استفاده می کند را مصرف می کند. این واقعیت عجیب و غریب اتفاق می افتد، زیرا تغییر مبرد از حالت مایع به گاز و برعکس باعث می شود سیستم انرژی بسیار بیشتری نسبت به کمپرسور را مصرف کند.

منظور از “تن” در واحد سرمایش کولر گازی چیست؟

قبل از اینکه کولر گازی اختراع شود، خنک سازی اتاق ها با ذخیره بلوک های بزرگ یخ انجام شد. هنگامی که کولر گازی اختراع شد، ظرفیت آنها با مقدار گرمایی که برای ذوب کردن ۱ تن یخ در یک روز نیاز بود، اندازه گیری شد.

یک تن در حال حاضر به عنوان ۱۲،۰۰۰ BTU / در ساعت تعریف شده است. BTU مخفف واحد حرارتی بریتانیا (British Thermal Unit) است . BTU یک واحد گرمایشی در این مورد واحد خنک کنندگی است. با این حال، مهم است که توان یک کولر گازی پنجره ای معمولا کمتر از یک تن است. توان و ظرفیت یک سیستم کولر گازی مرکزی کوچک در حدود دو تن و یک واحد بزرگ در حدود پنج تن خواهد بود.

آنچه که اشتباه ست!

بر خلاف بسیاری از سیستم های تهویه، سیستم کولر گازی سیستمی پیچیده مکانیکی دارد. که عملکرد آن به شرایط مختلفی بستگی دارد آنها برای اندازه گیری “بار” در خانه مناسب هستند. آنها طراحی شده اند تا مقدار مشخصی از مبرد، که به عنوان “شارژ” شناخته می شود.

کولرهای گازی طوری طراحی شده اند تا یک مقدار مشخصی از جریان هوا در سراسر رادیاتور وجود داشته داشته باشد. وقتی هر یک از این موارد تغییر می کند، عملکرد کولر گازی دچار مشکل می شود. در واقع کولرهای گازی تحمل میزان بار مشخصی را دارند.

اگر شما در محیط خانه بیش از حد گرما تولید کنید مثلا تعداد افراد بیشتری در اتاق باشند. یا دستگاه و وسایل بیشتری در اتاق وجود داشته باشد ممکن است کولر گازی نتواند عملکرد مطلوبی داشته باشد.

اگر گاز مبرد کولر گازی نشت کند، ظرفیت سرمایشی کولر گازی کاهش می یابد. شما به راحتی خنک کنندگی کمتری خواهید داشت و سیستم هنگامی که بار بالا می رود. قادر نخواهد بود عملکرد خوبی داشته باشد.

اگر جریان هوا درون در کندانسور کولر گازی کاهش پیدا کند، توانایی انتقال گرما به خارج از محیط کاهش می یابد و بار دیگر ظرفیت کولر گازی ممکن است کاهش یابد. به ویژه در دماهای بالاتر در فضای باز.

در مناطقی با آب و هوای خشک مانند جنوب غربی ایالات متحده، مسائل مشابهی در رابطه با رادیاتور داخلی ممکن است اتفاق بیفتد. جریان هوا بالاتر باعث بهبود عملکرد کولرگازی و جریان هوا پایین تر باعث کاهش عملکرد کولر گازی می شود. در شرایط آب و هوایی مرطوب، وضعیت پیچیده تر است.

در جریان های هوایی بالاتر، دفع رطوبت کمتر می شود، که منجر به رطوبت بالا در محیط داخلی می شود. اگر جریان هوا خیلی پایین باشد، رادیاتور اواپراتور ممکن است یخ بزند. این کار باعث بدتر شدن عملکرد کولر گازی می شود و می تواند به کمپرسور آسیب برساند. تا زمانی که کلا از کار بیفتد یعنی شما باید هزینه برقی بیشتری پرداخت کنید درصورتیکه سرمایش خوبی را بدست نمی آوردید.

فیلترها در کولر گازی چه کاری انجام می دهند

تقریبا در هر سیستم کولر گازی دارای یک فیلتر بالای رادیاتور اواپراتور است. این فیلترهای کولر گازی می تواند بصورت مشبک یا بصورت اسلاتی ویژه در کولر گازی باشد و یا حتی می تواند یک فیلتر کاغذی باشد. این فیلتر ذرات را از جریان هوا می گیرد تا هم کولر گازی را تمیز کند و هم ذرات را از هوا حذف کند.

همانطور که فیلتر کار خود را انجام می دهد، ذرات بیشتر و بیشتر را به خودش جذب می کند. این موضوع به مرور زمان اثر کارآمدی فیلتر را کاهش می دهد، تا جاییکه باعث افزایش مقاومت و کاهش جریان هوا می شود. وقتی این اتفاق می افتد، وقت آن است که فیلتر را عوض کنیم. این که چقدر طول می کشد تا این اتفاق بیفتد بستگی دارد به اینکه چقدر هوا کثیف است و سایز فیلتر چقدر است.

اگر فیلتر را تغییر ندهید، جریان هوا پایین می آید و سیستم عملکرد خوبی نخواهد داشت. علاوه بر این، اگر فیلتر بیش از حد کثیف باشد، خود فیلتر کولر گازی تبدیل به یک منبع یا آلودگی خواهد شد.

اگر فیلتر را به طور کامل بردارید، می توانید مشکل کم جریان هوا را حل کنید، اما این موفقیت کوتاه مدت خواهد بود. ذراتی که فیلتر کولر گازی به خود جذب می کرد، هم اکنون روی رادیاتور اواپراتور شما می نشیند و در نهایت سبب از بین رفتن رادیاتور می شود. یک فیلتر جدید بسیار ارزانتر است.

نگهداری از کولر گازی

تعمیرات معمول مانند شستشو یا تغییر فیلترها می تواند توسط اکثر مصرف کنندگان انجام شود، اما برخی دیگر از سرویس ها نیاز به خدمات حرفه ای دارند.

این یک ایده خوب است که در شروع فصلی که قرار است از کولر گازی استفاده شود، خاک و آلودگی را تمیز و گرفتگی را از کویل ها و لوله های درین برطرف کنید. بسته به سیستم کولر گازی و نوع مصرف، ممکن است نیاز داشته باشید با یک سرویس کار حرفه ای کولر گازی تماس بگیرید.
اگر تولید هوای خنک به اندازه طبیعی نباشد، می تواند نشانه  کمبود گازی مبرد و یا مشکل جریان هوا باشد. این مشکلات ممکن است به سرویس نیاز داشته باشند.

مسائل مربوط به کانال های کولر گازی

به نظر می رسد کولر گازی به علت نشت کانال، هوای خنک کافی را نتواند تولید. نشت کانال می تواند ۲۰ تا ۴۰ درصد از انرژی کولر گازی حتی یک کولر گازی خیلی خوب را هدر دهد. در صورتی که کانال ها در فضای باز قرار دارند باید کانال های خارجی به خوبی عایق بندی شوند. محصولات مختلف به طور خاص برای عایق بندی کانال ها وجود دارد که می تواند توسط خود شخص و یا یک سرویس کار حرفه ای نصب شود.

اگر شما مجاری نشتی خود را پر کنید، ممکن است قادر به بالابردن ظرفیت کولر گازی تا نیم تن باشید. اگر کانال ها در دسترس باشند، خود شخص می توانند مجاری را با چسب پر کند. در غیر این صورت شما مجبور هستید از سرویس کار کولر گازی کمک بگیرید.

چگونگی افزایش کارایی کولر گازی

رفع نشتی کولر گازی ممکن است بزرگترین چیزی باشد که می توانید برای بهبود کارایی انجام دهید. اما بسیاری از مسائل ذکر شده در بالا نیز به شما کمک می کند. فیلترهای کثیف را عوض کنید، شارژ تکمیلی گاز کولر گازی  را انجام و از برقراری جریان هوا اطمینان حاصل کنید و سیم پیچ ها و رادیاتور ها را  تمیز کنید.

کار دیگری که باید انجام دهید این ست که اطمینان حاصل کنید که واحد کندانسور کولر گازی در جایی قرار دارد که جریان هوا با آن می رسد و برگ یا ماده دیگر مانع رسیدن جریان هوا نمی شود.

اگر شما به دنبال تعویض کولر گازی خود هستید، به دنبال خرید کولر گازی با کارایی بالا باشید. بیشترین امتیاز بازدهی شناخته شده، بنام رتبه بندی بهره وری انرژی فصلی (SEER) شناخته می شود. SEER 13 حداقل بهره وری است که شما باید در نظر بگیرید، اما بهره وری بالاتر احتمالا بسیار مقرون به صرفه است.

بسته به آب و هوای منطقه محل سکونت شما، ممکن است بخواهید به دنبال کولر گازی ای با کارایی دیگری را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، در مناطق گرم و خشک، باید به رتبه بندی بهره وری انرژی (EER) نگاه کنید که نشان می دهد که کولر گازی در شرایط پیک گرما چگونه کار می کند. اگر در آب و هوای گرم و مرطوب زندگی می کنید، باید در نظر بگیرید که چگونه کولر گازی می تواند رطوبت را از بین ببرد.

تهویه

مطالب قبلی روی خنک کنندگی تمرکز کرده اند، اما تعریف اصلی کولر گازی بعنوان دستگاه تهویه مطبوع بیش از این است. یک کولر گازی بعنوان دستگاه تهویه مطبوع ایده آل باید شامل گرمایش، سرمایش، پاک کنندگی، تهویه، رطوبت خوبی باشد تا بتواند محیطی سالم و مطلوب را فراهم کند. در حقیقت دومین مهمترین تعریف کولر گازی، تهویه است. آیا دستگاهی که ما کولر گازی می نامیم، بعنوان یک تهویه مطبوع تهویه را انجام می دهد دارد یا نه؟

بدون تهویه مناسب، آلاینده های تولید شده در داخل خانه می تواند منجر به مشکلات بهداشتی قابل توجهی شود.
خانه های قدیمی تر دارای دیوارها و کانال هایی که دارای شکاف و نشتی هستند. عمدتا تهویه کافی از طریق چنین مسیرهایی انجام می شود. وجود چنین نشتی و تهویه ای بیشترین رویکرد برای تأمین انرژی جهت تهویه باشد و فرصتی برای صرفه جویی است.

اکثر خانه های جدید ، نسبتا کوچک هستند و بنابراین نیاز به تهویه مکانیکی دارند تا حداقل نیازهای تهویه هوا را تامین کنند.

کولر گازی و کنترل رطوبت

کنترل رطوبت مشکلی بود که موجب شد کولر گازی این نیاز را در خود. عدم کنترل رطوبت در آب و هوای گرم و مرطوب می تواند منجر به رشد قارچ و دیگر مشکلات مربوط به رطوبت شود. رطوبت در محیط داخلی می تواند منجر به مشکلات سلامتی شود و باعث از بین رفتم محیط مطلوب برای زندگی شود.
کولر گازی های رطوبت زدایی را همانند عمل خنک سازی انجام می دهند. بطوری که شما می توانید ببینید که آب لوله درین تخلیه می شود، اما این رطوبت زدایی بطور ضمنی کار اصلی ای برای کنترل دما است. کولر های گازی نمیتوانند به طور مستقل هم درجه حرارت و هم  رطوبت را کنترل کنند.

در هوای گرم و مرطوب و مناطق با رطوبت بالا، رطوبت زدایی ممکن است همیشه به اندازه کافی نتواند شرایط رطوبت داخلی قابل قبول را حفظ کند. حداکثر رطوبت هوا در زمان های داغ سال – زمانی که تهویه مطبوع زیاد در حال اجرا است اتفاق نمی افتد – اما در زمان های نسبتا خنک سال زمانی که کولر گازی بسیار کم می کند اتفاق می افتد.

اگر چه برخی از کولر گازی ها وجود دارند که وعده کنترل مستقل رطوبت را می دهند. کولرهای گازی متداول ممکن است قادر به کنترل این مشکل به اندازه کافی نباشند و باعث از بین رفتن شرایط مطلوب و یا مشکلات رویش قارچ در شرایط خاص شوند. برخی از کولر گازی ها در حال حاضر رطوبت زدایی را افزایش داده اند. اما هنگامی که کولر گازی موجود نتواند رطوبت را به میزان قابل ملاحظه ای کاهش دهد، ممکن است لازم باشد یک دستگاه رطوبت گیر مستقل را خریداری کنید.

کارهایی که باید انجام دهید تا نیاز کمتری به رطوبت زدایی داشته باشید

ترموستات خود را روی حالت “fan on” (فن روشن) تنظیم نکنید. در این وضعیت، فن بدون در نظر گرفتن اینکه آیا کمپروسور کولر گازی در حال اجرا است یا خیر، همیشه هوا را در گردش قرار می دهد. و یکی از تاثیرات کلیدی این است که مقدار زیادی از رطوبت کولر گازی قبل از اینکه از طریق لوله درین تخلیه شود به هوای داخل محیط منتقل می شود.

از یک هواکش در حین کارهایی که رطوبت زیادی تولید می کند استفاده کنید. آشپزی، حمام کردن، شستن و فعالیت های مشابه باعث ایجاد رطوبت زیادی در داخل خانه می شود. استفاده از هواکش باعث می شود، رطوبت مستقیما به خارج از منزل انتقال داده شود. به همین ترتیب، از خشک کردن لباس ها در داخل خانه اجتناب کنید. مگر اینکه از لباس خشک کنی که مستقیما  رطوبت را به خارج خانه منتقل می کند.
پنجره ها را باز نکنید و زمانی که در محیط خارج بسیار مرطوب است، از هواکشی استفاده کنید.

تیم فنی شرکت معتبر تکنو تهویه ، با دانش و تجربه سالیان دراز خود آماده ارائه خدمات مختلف در زمینه تعمیر انواع مدل های اسپیلت ، کولر گازی ، پکیج ، چیلر و مینی چیلر ، موتورخانه ، هواساز و …سیستمهای گرمایش از کف به شما عزیزان می باشد. خدمات ما با کیفیت مطلوب و قیمت مناسب به شما عرضه می شود.

با ما تماس بگیرید

خط ویژه ۶۶۳۹۶۳۵۵-۰۲۱

لینک های مرتبط :

تهویه مطبوع ساختمان و شش نکته برای کاهش مصرف انرژی

https://www.homebuilding.co.uk/advice/underfloor-heating-guide

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

خدمات تخصصی تهویه مطبوع تکنو تهویه

تکنو تهویه در زمینه محاسبه ، طراحی ، فروش ، تعمیرات تخصصی ، سرویس و نگهداری ، نصب و جابجایی دستگاه های حرارتی و برودتی مانند سردخانه ، چیلر، مینی چیلر، هواساز ، داکت اسپیلت ، کولرگازی ، اسپیلت ، آبسردکن ، فن کوئل ، کوئل ، پکیج ، موتورخانه ، تصفیه آب صنعتی و خانگی ، پمپ و بوستر پمپهای آبرسانی و آتشنشانی ، خدمات متنوع و با کیفیتی را به مشتریان محترم و ارزشمند خود ارائه نماید .

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید