اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140002255133016297

همه چیز در مورد جوجه کشی بوقلمون

کد: 140002255133016297

https://bit.ly/3hpA543

، جویبار , (اخبار رسمی): جوجه کشی بوقلمون به شرایط خاصی نیاز دارد با دانستن اصول جوجه ریزی بوقلمون و ترفند جوجه ریزی بوقلمون می توان تجارت سودآوری را شروع کرد. در ادامه، ما در مورد مراحل کلی و نکات مهم در جوجه ریزی بوقلمون صحبت خواهیم کرد.

همه چیز در مورد جوجه کشی بوقلمون
همه چیز در مورد جوجه کشی بوقلمون

جوجه کشی بوقلمون به شرایط خاصی نیاز دارد با دانستن اصول جوجه ریزی بوقلمون و ترفند جوجه ریزی بوقلمون می توان تجارت سودآوری را شروع کرد. در ادامه، ما در مورد مراحل کلی و نکات مهم در جوجه ریزی بوقلمون صحبت خواهیم کرد.

جوجه کشی بوقلمون

جوجه کشی به مجموعه فرآیندهایی گفته می شود که در آن تخمهای پرندگان در معرض دما و رطوبت مناسب قرار گرفته و به گونه ای جابجا می شوند که از چسبیدن جنین در حال رشد به دیواره داخلی پوسته و تخمک بارور شده در داخل جلوگیری کند. به درستی تمام مراحل رشد خود را در فضای داخل تخم مرغ برایشان فراهم شود، و در زمان تعیین شده، جوجه داخل پوسته رشد کرده و تخم را شکسته و متولد می شود.

با وجود پیشرفت های نسبی در جوجه کشی بوقلمون، هنوز تکنیک ها و ابزارهای مورد استفاده از دستگاه جوجه کشی مرغ عقب مانده اند و ظرفیت جوجه کشی جوجه کشی های مختلف متغیر و بسیار کمتر از جوجه ها است.

  • منابع این تغییرات هنوز به درستی شناسایی نشده است، کارکنان این دستگاه های جوجه کشی به آموزش بیشتری نیاز دارند.
  • تعداد ساعات نگهداری جوجه ها در جوجه ریزی (خصوصاً در شب) یا هنوز مسیر انتقال به واحد تولید مثل به درستی حل نشده است.
  • وضعیت ویتامین و نیاز جوجه های تازه متولد شده و مادران آنها هنوز به درستی مشخص نشده است.

عوامل موثر بر رشد جنینی در جوجه کشی بوقلمون

موفقیت در حرفه جوجه ریزی بوقلمون شامل رعایت و بکارگیری بسیاری از موارد و عواملی است که از مرحله تولید و تغذیه بوقلمون های مولد آغاز می شود و با شرایط قرار دادن آنها در جعبه حامل مرغ و ارسال آنها به واحدهای تولید مثل پایان می یابد.

تمام عواملی که در موفقیت تولید تخم مرغ بارور در واحدهای تولید مثل بوقلمون نقش دارند، به عنوان "باروری" تخم شناخته می شوند که تابعی از عوامل مختلفی مانند تولید مثل، تغذیه و بهداشت بوقلمون های مولد زن و مرد و شرایط تلقیح و تولید مثل آنها بستگی دارد.

فاکتورهای مختلفی در جوجه ریزی بوقلمون وجود دارد.

هرچه قدرت باروری تخمهای متعلق به مزرعه مادر بیشتر باشد، تعداد نهایی جوجه بوقلمون به دست آمده در هر 1000 مرغ بیشتر خواهد بود.

در تحقیقی که در ایالات متحده انجام شد (1996)، میزان باروری تخمهای سه رقم اصلی بوقلمون 7/86 و درصد جوجه های جوجه درآورده 76 درصد بود.

نکات مهم جوجه ریزی بوقلمون

1. دما در جوجه کشی بوقلمون

دمای نگهداری تخمها در دستگاه جوجه کشی بوقلمون بسیار مهم است و در محدوده ای بسته است و حتی اختلاف یک درجه سرنوشت کار را تعیین می کند.

استفاده از دستگاه های جوجه کشی مجهز به ابزار کنترل لازم (ترموستات ، تایمر و ...) ، شرایط را برای بسته نگه داشتن دما در این محدوده فراهم می کند. رعایت این نکته کمک زیادی به موفقیت کار و افزایش تعداد مرغ های متولد شده می کند.

تفاوت بین دمای دستگاه و دمای جنین تابعی از سرعت انتقال حرارت بین تخم و دستگاه جوجه کشی (میزان جریان هوا) و میزان گرمای متابولیکی تولید شده توسط جنین (سن تخم) است.

  • دمای بیش از حد، دوره کمون را کوتاه می کند و بالعکس.
  • دماسنجهای مادون قرمز ابزار خوبی برای اندازه گیری دمای سطح تخم ها هستند.
  • دماسنج را روی شانه تخم بوقلمون قرار می دهند (یک یا دو سانتی متر زیر سر صاف تخم ) و دما را می خوانند.
  • دمای مطلوب در مراحل مختلف جوجه کشی در سطح تخمهای بوقلمون بین 6/37 تا 38/1 درجه است.
  • تخمهای بوقلمون ممکن است در دمای سطح تخم اندازه گیری شده توسط این دماسنج متفاوت باشند.
  • دمای فوق را باید در بیشترین تعداد تخم اندازه گیری کرد.
  • اگر دمای تخم ها بیش از این حد باشد، توجه جدی ما را می طلبد.
  • در روز 12 ، تمام تخم های نابارور و جنین های مرده دمای کمتری دارند زیرا فعالیت متالورژی ندارند.
  • گاهی اوقات یک "ترمیستور" یا یک کاوشگر حساس به دما به طور مداوم بر روی تخم مرغ سوار می شود و اطلاعات آن به طور مداوم از طریق کامپیوتر قابل دسترسی است. مشکل این است که این دستگاه دمای هوای اطراف تخم را اندازه گیری می کند و دمای تخم مرغ را تا حدودی پایین تر نشان می دهد.

دمای بالا مرگ و میر جنین را بین 16 تا 24 روز افزایش می دهد و باعث افزایش ضعیف قرار دادن تخمک جنین (به خصوص پایین آوردن سر) و افزایش ترشحات چشمی، ورم سر و پارگی زرده می شود

کاهش دمای جنین در طول دوره جوجه کشی باعث افزایش دوره یا ظهور جنین های زنده می شود که از تخم خارج نمی شوند.

2. رطوبت در جوجه کشی بوقلمون

رطوبت ناکافی بر رشد پوسته و توانایی جوجه ریزی جوجه ها تأثیر می گذارد. 

3. چرخاندن تخم ها

تخمها باید بطور منظم و در ساعتهای خاص روزانه بچرخند، در غیر این صورت جنین در حال رشد به دیواره پوسته تخم مرغ می چسبد و می میرد. در هر دو سیستم تک مرحله ای و چند مرحله ای، بهترین شرایط چرخاندن حداقل 5 بار در روز تا روز هجدهم است.

استفاده از ابزار اتوماتیک برای چرخاندن تخمها این امکان را فراهم می کند و حتی می توان هر ساعت یک بار آن را چرخاند بدون اینکه به آن آسیب برساند.

در روزهای بعد از 1، چرخش تخمها تابعی از تأثیر چرخش تخمها بر جریان هوا بین آنها، درجه حرارت و طراحی دستگاه و است.

در بعضی از ماشین آلات (به عنوان مثال ماشینهایی که تهویه تونلی دارند ، می توان چرخش تخمها را پس از روز هجدهم متوقف کرد و حتی جریان هوا از طریق تخمها را نیز افزایش داد. در بعضی موارد ، این برای جوجه ریزی جوجه ها نیز مفید است.

علاقه مندان برای خرید دستگاه های جوجه کشی صنعتی و دستگاه جوجه کشی خانگی ماشین طیور جویبار به طور مستقیم از تولیدکننده میتوانند با کارشناسان این شرکت با شماره تماس 4-42561461-011  یا به وبسایت این شرکت به نشانی incubation-mtj.ir مراجعه کنند. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ماشین طیور جویبار

شرکــت ماشیــن طیــور جویبــار، برگترین تولید کننده انواع دستگاه جوجه کشی در ایران

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی