اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140003105157916297

بهترین فصل برای جوجه کشی چه فصلی است؟

کد: 140003105157916297

https://bit.ly/3p8k9oC

، جویبار , (اخبار رسمی): بهار زمان جفت گیری و جوجه ریزی بیشتر پرندگان است. اگرچه در فصول مختلف با ایجاد شرایط مناسب و برنامه نوردهی خاص می توان جوجه کشی مصنوعی انجام داد

بهترین فصل برای جوجه کشی چه فصلی است؟
بهترین فصل برای جوجه کشی چه فصلی است؟

بهار زمان جفت گیری و جوجه ریزی بیشتر پرندگان است. اگرچه در فصول مختلف با ایجاد شرایط مناسب و برنامه نوردهی خاص می توان جوجه کشی مصنوعی انجام داد. بهار زمان جفت گیری و جوجه ریزی بیشتر پرندگان است. اگرچه در فصول مختلف با ایجاد شرایط مناسب و برنامه های خاص می توان جوجه کشی مصنوعی انجام داد، اما بهار فرصت مناسب و بهترین زمان برای جوجه کشی است. در این مقاله، ما در این مورد بحث می کنیم.

جوجه کشی مصنوعی با دستگاه جوجه کشی یا جوجه کشی طبیعی تحت شرایط خاصی انجام می شود و عوامل مختلفی در موفقیت آن تأثیر می گذارد. مهمترین این عوامل عبارتند از: کیفیت و باروری تخمک بارور، دما، رطوبت، اکسیژن، چرخش و تهویه. در طبیعت، پرندگان وحشی با شروع بهار لانه می کنند و جفت می شوند.

دوره تخم ریزی معمولاً از اواخر فروردین آغاز می شود و تا اواخر ماه خرداد ادامه دارد و جوجه ها حداکثر تا پایان ماه تیر به دنیا می آیند. در حقیقت، بهار برای جوجه ریزی پرندگان شرایط کاملا مطلوبی دارد.

آمادگی جسمانی پرنده برای جفت گیری و تخم ریزی

به طور معمول، پرندگان هر ساله به طور مکرر وارد فصل تولید مثل می شوند. در این دوره، فعالیت تخم ریزی پرنده کاملاً متوقف می شود. پرهای جدید رشد می کنند و جای پرهای قدیمی را می گیرند. این دوره به پرنده استراحت می دهد و از نظر جسمی برای جفت گیری و تخم ریزی آماده می شود. مدفوع پرندگان معمولاً بیشتر در پاییز یا زمستان اتفاق می افتد. بنابراین ، پرنده کاملا آماده یک دوره تخم ریزی و جوجه ریزی در بهار است.

جفت گیری بهتر پرندگان در بهار

اگر پرندگان به خوبی جفت نخواهند شد یا نر از باروری لازم برخوردار نیست ، تخمک های بارور شده حاصل از این جفت گیری بسیار ضعیف یا بدون اسپرم خواهد بود. زمان جفت گیری پرندگان نر و ماده در بهار کمتر از سایر فصول است. زیرا در این زمان پرنده نر آمادگی بهتری دارد و از باروری لازم برخوردار است. زمان کوتاه جفت گیری پرندگان باعث آسیب کمتری به پرنده ماده می شود که در نتیجه کیفیت تخمهای بارور تولید شده افزایش می یابد.

تخم ریزی بیشتر

دلیل دیگری که بهار را برای جوجه کشی ایده آل می کند تعداد زیاد پرندگان تخمگذار در این فصل است. به ویژه پرندگان زینتی دوره تخم ریزی خود را در مدت زمان کمتری به پایان می رسانند. پرندگان اهلی نیز در اوایل بهار تخم های بیشتری می گذارند. بنابراین می توان تعداد زیادی تخمک بارور شده را در مدت زمان کوتاهی در یک گله جمع آوری کرد.

افرادی که با ظرفیت های بالا جوجه ریزی می کنند باید منتظر بمانند تا تمام تخمک های بارور شده جمع شود. در این بین ، تخمهای بارور شده که در ابتدا ذخیره شده بودند ، قدیمی هستند و برای جوجه ریزی مناسب نیستند. لازم به ذکر است که از تخمهای بارور شده قدیمی نباید در جوجه کشی استفاده شود. حداقل دوره نگهداری تخم مرغ باید 24 تا 48 ساعت پس از تولید و حداکثر دوره نگهداری یک هفته باشد. هرچه تخمک بارور شده پیر باشد ، قدرت اسپرم در داخل آن بیشتر می شود. بنابراین، با توجه به اینکه بیشتر پرندگان در بهار به اوج تخم ریزی می رسند، تولید تعداد زیادی تخمک بارور زمان کمتری لازم دارد.

مناسب بودن دما در فصل بهار برای تخم های نطفه دار

تخم های نطفه دار تا قبل از جوجه کشی باید در دمای خنک (15 الی 18 درجه) نگه داری شوند. با توجه به اینکه در فصل بهار دمای هوا در بیشتر مناطق در همین محدوده است، تخم های نطفه دار کیفیت اولیه خود را حفظ میکنند. در صورتیکه هوای سرد باعث تضعیف نطفه درون تخم میشود. همچنین هوای گرم نیز موجب رشد ناقص جنین در داخل تخم می گردد. در فصل زمستان هوا در بیشتر مناطق پایین تر از 15 درجه می باشد و در فصل تابستان نیز درجه حرارت هوا در بیشتر مناطق بالای 30 درجه است. از آنجایی که این دماها برای نگه داری تخم های نطفه دار مناسب نمی باشند، تخم های نطفه دار در زمان تخم گذاری کیفیت و انرژی لازم برای رشد را از دست می دهند. در حالیکه در اوایل فصل بهار دمای هوا کاملا خنک بوده و برای تخم های نطفه دار موجود در لانه بسیار مناسب می باشد.

پرورش دهندگان محلی بعد از دو هفتهگی جوجه ها را در بهار به مرغزارها می برند. در این حالت جوجه ها با تغذیه از انواع گیاهان و حشرات به رژیم غذایی کامل و غنی دسترسی پیدا می کنند که این امر باعث افزایش سرعت رشد آنها نیز می شود. در طبیعت ، پرندگان بیشترین دسترسی به غذا را در بهار دارند ، که می توانند جوجه های خود را با آن پرورش دهند.

علاقه مندان برای خرید انواع دستگاه های جوجه کشی جویبار اعم از دستگاه جوجه کشی صنعتی، خانگی و نیمه صنعتی میتوانند به وبسایت این شرکت به نشانی incubation-mtj.ir مراجعه نمایند. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ماشین طیور جویبار

شرکــت ماشیــن طیــور جویبــار، برگترین تولید کننده انواع دستگاه جوجه کشی در ایران

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنایع غذایی و کشاورزی | علم و آموزش