اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140002255133216369

با کاربردهای شگفت انگیز تگ شیشه ای uhf در کنترل تردد خودرو آشنا شوید

کد: 140002255133216369

https://bit.ly/3yx7ujB

، (اخبار رسمی): شاید این سوال برای شما پیش بیاید که تگ uhf یا تگ شیشه ای uhf چیست و در سیستم کنترل تردد خودرو چه کاربردی دارد؟ یا قیمت تگ پارکینگ چقدر است؟ ما در این مقاله به بررسی تمامی سوالات در ذهن شما پرداخته ایم تا به شما در انتخاب تگ برچسبی rfid خوب کمک کرده باشیم.

با کاربردهای شگفت انگیز تگ شیشه ای uhf در کنترل تردد خودرو آشنا شوید
تگ uhf

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که تگ شیشه ای uhf چیست و در سیستم کنترل تردد خودرو چه کاربردی دارد؟ یا قیمت تگ uhf چقدر است؟ ما در این مقاله به بررسی تمامی سوالات در ذهن شما پرداخته ایم تا به شما در انتخاب تگ برچسبی خوب کمک کرده باشیم، لطفا با ما همراه باشید.

تگ rfid uhf چیست و چه کاربردی دارد؟ تگ uhf یا همان لیبل RFID یک نوع برچسب (استیکر) است که در داخل آن، میکروچیپ و آنتن وجود دارد. جالب است بدانید ضخامت تگ شیشه‌ای uhf به اندازه یک برگ کاغذ است و با استفاه از چسب می‌توان به‌ راحتی آن را به اشیا و لوازم مورد نیاز وصل کرد و از آن استفاده کرد، در ادامه با کاربرد‌های خارق‌العاده آن در زندگی روزمره و انواع صنایع آشنا خواهیم شد.

ساختار تگ برچسبی RFID همان‌طور که گفته شد، تگ rfid دارای دو بخش آنتن و میکروچیپ است. میکروتراشه یا میکروچیپ وظیفه ذخیره و پردازش اطلاعات داخل تگ را برعهده دارد، آنتن نیز برای دریافت یا ارسال سیگنال در نظر گرفته شده است. حافظه در تگ‌های شیشه‌ای، دارای دو قسمت ثابت و متعیر است. حافظه ثابت غیر فرار است یعنی بخشی از اطلاعات تگ است که پاک نمی‌شود و غیر قابل ویرایش است مانند کد امنیتی یا شناسایی تگ که کدی یکتا است، بخش دیگری از حافظه در تگ‌ها وجود دارد که قابل ویرایش و اصطلاحا دارای قابلیت Read & Write است.

انواع تگ  RFID تگ ورود و خروج مدل‌های مختلفی دارد که هر کدام از تگ‌ها بر اساس عملکرد، فرکانس و شعاع عملکرد و تیپ ظاهری در دسته‌های متفاوتی قرار می‌گیرند. در ادامه به هر یک از این دسته‌ها می‌پردازیم، لطفا با ما همراه باشید.

انواع تگ RFID بر اساس عملکرد تگ‌های شیشه‌ای دارای دو نوع اکتیو (Active) و پسیو (Passive) هستند. تگ‌های پسیو (بدون باتری) با قرار گرفتن در شعاع ریدر uhf (محدوده آنتن) سریعا توسط ریدر شناسایی می‌شوند. در حقیقت، انرژی مورد نیاز برای ساطع‌ کردن امواج را از ریدر uhf دریافت می‌کنند، در مقابل، در تگ‌های شیشه‌ای اکتیو، از باتری برای تامین انرژی مورد نیاز برای راه‌اندازی استفاده می‌شود.

تگ‌ها دارای دو مدل هستند که شامل تگ‌های یک‌طرفه و دو طرفه است. به معنای دقیق‌تر، در تگ‌ یک طرفه ریدر فقط اطلاعات تگ را مورد خوانش قرار می‌دهد؛ از طرفی، در تگ دوطرفه اطلاعات توسط ریدر هم خوانش می‌شود و هم مجدد در تگ اطلاعات جدیدی ذخیره می‌گردد که اصطلاحا به این تگ‌ها 2way یا Send & Recive گفته می‌شود.

انواع تگ‌ RFID بر اساس فرکانس و شعاع عملکرد نکته: منظور از شعاع عملکرد حداکثر فاصله تگ از ریدر (آنتن) است. انواع تگ بر اساس فرکانس و شعاع عملکرد در مدل‌های زیر موجود است.

  1. تگ: LF  بازه فرکانسی 120 الی 150 کیلو هرتز، شعاع خوانش حداکثر تا 10 سانتی‌متر طول. تگ : HF فرکانس 36 مگاهرتز، شعاع خوانش 10 سانتی‌متر الی 1 متر طول. تگ :UHF فرکانس 36 مگاهرتز، شعاع خوانش 10 سانتی‌متر الی 1 متر طول. تگ برد بلند :UHF بازه فرکانسی 856 الی 868 مگاهرتز، شعاع خوانش 1 الی 2 متر طول. تگ مایکروویو:  بازه فرکانسی 2450 الی 5800 مگاهرتز، شعاع خوانش بالای 200 متر طول. تگ مایکروویو مدل گیگاهرتز : بازه فرکانسی 3.1 الی 10 گیگاهرتز، شعاع خوانش بالای 200 متر طول.

انواع تگ بر اساس تیپ ظاهری تگ‌های RFID در اشکال گوناگونی موجود هستند. جاکلیدی، لیبل پی وی سی، لیبل کاغذی، لیبل هولوگرامی از جمله اشکال ظاهری مختلف تگ RFID است. که تگ لیبلی (پشت چسب‌دار) به تگ شیشه ای معروف شده است.

مزایای تگ‌های شیشه‌ای RFID

  1. کاهش چشم‌گیر هزینه‌ها در فرآیند اتوماسیون سرعت بی‌نظیر در تبادل اطلاعات (که باعث افزایش ریتم فرآیند اتوماسیون می‌شود) کاهش خطا فرآیند غیر قابل رویت و رهگیری توسط دید افراد انجام چرخه اتوماسیون بدون دخالت دست و نیاز به نیروی انسانی امنیت بسیار بالا (غیرقابل کپی) هزینه متعارف در انجام پروژه

تگ‌های شیشه‌ای RFID در چه مواردی کاربرد دارد؟ حال به استفاده از تگ‌های شیشه‌ای در راه‌کارهای روزمره و سازمانی می‌پردازیم. ما هر روز در حال استفاده از این تگ‌ها هستیم ولی شاید به آن دقت کافی نداشته باشیم. از تگ‌های RFID در ادارات، سازمان‌ها، بنادر، پایانه‌های حمل و نقل عمومی شامل تاکسی، اتوبوس‌رانی و حتی مترو استفاده می‌شود. شاید فکر کنید منظور از استفاده در پایانه‌های حمل‌ و نقل عمومی این‌ است که برای کنترل بلیط و باز شدن گیت مقابل مسافر از تگ و ریدر استفاده می‌شود اما، مقصود و منظور ما این نیست!

کاربرد تگ RFID در سیستم حمل‌و‌نقل عمومی در سیستم حمل و نقل ریلی (مترو)، با چسباندن تگ RFID بر روی شیشه یا بدنه رام (قطار) و همچنین نصب آنتن در تک تک ایستگاه‌ها، از لحظه ورود و خروج قطار از ایستگاه با خبر می‌شوند. داشتن تایم‌های ورود و خروج و میزان توقف می‌تواند در نظم دادن به خدمات مترو و تنظیم میزان توقف قطارها به سازمان مربوطه کمک شایانی نماید، همچنین برای نظم‌دهی به اتوبوس‌ها یا تاکسی‌ها در پایانه‌های شهری از این سیستم استفاده می‌شود.

کاربرد تگ RFID در چرخه فروش فروشگاه‌های زنجیره‌ای کاربرد دیگری از تگ‌های چسبی (شیشه‌ای) استفاده در فروشگاه‌های زنجیره‌ای است. این تگ‌ها را بر روی کالاهای گران قیمت نصب می‌کنند. در برخی مدل‌ها این تگ‌ها دارای بارکد‌های یکتایی هستند که توسط بارکد‌خوان صندوق خوانده می‌شود و بوسیله نرم‌افزار مربوطه پس از فاکتور شدن کالا، تگ غیرفعال می‌شود. منظور از غیر‌فعال شدن، فرآیند آزادسازی تگ است؛ در مبادی حساس خروجی فروشگاه، آنتن نصب می‌شود و به محض خروج کالا با تگ فعال (تگی که هنوز از لاین صندوق رد نشده)، سیستم به واحد مربوطه هشدار می‌‌دهد که کالایی بدون مجوز خروج در حال خارج شدن از محیط فروشگاه است.

کاربرد تگ RFID در اتوماسیون پارکینگ در کاربرد دیگری از تگ RFID که همه روزه شاید با آن سر‌وکار داشته باشیم؛ استفاده تگ شیشه‌ای UHF در سیستم اتوماسیون پارکینگ و تجهیزات کنترل تردد خودرو است، سیستم به هر ماشین یک تگ اختصاص می‌دهد، این تگ‌ها باید در بالای شیشه جلو نصب شوند. سپس در حین ورود خودرو به منطقه مورد نظر (گیت ورودی) آنتن UHF اطلاعات تگ را می‌خواند و به سیستم انتقال می‌دهد و در صورت مجاز بودن کد شناسایی تگ خوانده شده، به خودرو اجازه ورود داده می‌شود.

ارتباط تگ شیشه‌ای RFID با سیستم کنترل تردد همانطور که در بالاتر اشاره شد، تگ‌ RFID در سیستم‌های مختلفی به‌ کار برده می‌شوند. حال به بررسی چرخه کارکرد آن‌ها در سیستم کنترل دسترسی و دستگاه کنترل دسترسی می‌پردازیم.

تگ شیشه ای در مقابل ریدر uhf (آنتن) از خود فرکانس تابش می‌کند. در این حین، آنتن کد تگ RFID را شناسایی و به‌وسیله بستر ارتباطی به واحد پردازش مرکزی، یعنی پنل اکسس کنترل ارسال می‌کند. پس از پردازش اطلاعات تگ نام‌ برده در پنل کنترل دسترسی، در صورت مجاز بودن فرامین از پیش تعیین شده برای اکانت مورد نظر (شماره تگ) انجام می‌شود و در غیر این‌صورت، اگر تگ مجوز تردد دریافت نکند، سیستم عملی انجام نخواهد داد.

نکات مهم در انتخاب تگ ‌RFID

  • توجه به هم‌پوشانی فرکانس تگ و ریدر (آنتن) توجه به نویز (فرکانس‌های مزاحم) در محیط مورد استفاده توجه به متریال مورد استفاده در پروژه (مثلا ممکن است بر روی فلز نصب شود و باید فرکانسی انتخاب شود که مشکل‌ساز نباشد.) شکل فیزیکی (باید با نوع استفاده هم‌خوانی داشته باشد.) پسیو یا اکتیو بودن قابلیت دریافت و ارسال فاصله در سیستم (شعاع اطلاعاتی تگ که در بالاتر به آن اشاره شد)

قیمت تگ پارکینگ قیمت تگ شیشه‌ای uhf به عوامل مختلفی بستگی دارد، که شما عزیزان می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از تگ uhf و قیمت آنتن uhf با شماره 02141526000  تماس حاصل نمایید و از متخصصان فروش شرکت تایگرتکو مشاوره رایگان دریافت کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید