اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140002275138016205

معرفی دانشگاه مک گیل و نگاهی به ویژگی های آن

کد: 140002275138016205

https://bit.ly/2S2Zdmv

، تهران , (اخبار رسمی): در این بخش به معرفی دانشگاه مک گیل خواهیم پرداخت و این دانشگاه را از جوانب متفاوت یک دانشگاه معتبر مورد بررسی قرار خواهیم داد.

معرفی دانشگاه مک گیل
بررسی دانشگاه مک گیل

دانشگاه مک گیل یکی از شناخته شده­‌ترین مؤسسات آموزش عالی کانادا و یکی از دانشگاه‌های برجسته در جهان است. مک گیل یک دانشگاه دولتی است که در سال 1821 تأسیس شد. با ورود دانشجویان از بیش از 150 کشور به این دانشگاه، می‌­توان گفت که یکی از متنوع­‌ترین دانشگاه‌­های کانادا از نظر بیشترین تعداد دانشجوی بین­‌المللی است.

این دانشگاه مستقر در مونترال شهری چند زبانه در کبک کانادا است. استانی که زبان فرانسه زبان رسمی و اکثریت آن است، دارای بالاترین درصد دانشجویان دکتری است. همچنین در آزمون (QS) بهترین شهرهای دانشجویی سال 2017 ، شهر مونترال در میان بهترین شهرهای جهان توانست مقام اول را کسب کند. مونترال، هم امن و هم مقرون به صرفه است و هم سرشار از هنر و فرهنگ‌های مختلف است. تعداد 800000 نفر از 5. 3 میلیون جمعیت ساکن در آن بومی نیستند و مهاجراند و 220 هزار نفر در آموزش عالی این شهر مشغول به کار هستند. هزینه‌­های اجاره در مونترال به طور قابل توجهی کمتر از سایر شهرهای بزرگ است. در حالی که بسیاری از مؤسسات بین‌­المللی، شرکت­‌های دارویی، شرکت­‌های مالی و شرکت­‌های هواپیمایی در اینجا مستقر هستند و فرصت­‌های شغلی کافی برای دانشجویان فراهم می­‌کنند.

معرفی دانشگاه مک­ گیل (McGill)

جیمز مک گیل که یک تاجر سرشناس و مشهور اسکاتلندی بود در سال 1811 میلادی، درست 2 سال قبل از مرگ خود وصیت نامه‌­ای را تنظیم می­­‌کند که در آن می‌نویسد ملک و زمین او که به مساحت 49 هکتار است همراه با تمامی خانه‌­ها و زمین­ه‌ای اطرافش به مؤسسات آموزشی و علمی تبدیل شود که به موجب این وصیت نامه، دانشگاه مک گیل تأسیس می‌­شود. دانشگاه مک گیل شهرت خود را مدیون وجود 50 مرکز تحقیقاتی و مؤسسات علمی، بیش از 400 برنامۀ آموزشی با کیفیت، وجود تاریخچۀ غنی و شبکه پر رونق از جمعیت 250000 نفری فارغ­التحصیلان در سراسر جهان است. حدود دو سوم از دانشجویان این دانشگاه در مقطع کارشناسی درحال تحصیل هستند. با توجه به آمار نفرات فارغ ­التحصیل از این دانشگاه، می‌­توان نتیجه ­گیری کرد که فارغ­ التحصیلان پس از اتمام سال تحصیلی خود در این دانشگاه، به جهت استخدام و کسب یک کار و درآمد عالی بسیار مورد توجه کارفرمایان قرار می­‌گیرند. اشاره به تعداد دانشجویان استخدام شده در برخی رشته‌ها:

81٪ از فارغ­التحصیلان رشتۀ هنر، 95٪ از فارغ ­التحصیلان رشته‌­های مهندسی، 91٪ از فارغ ­التحصیلان رشتۀ پزشکی، 84٪ از فارغ­التحصیلان رشته‌­های علوم پایه، 92٪ از فارغ­ التحصیلان رشتۀ دکتری.

مک گیل علاوه بر این که یک دانشگاه درخشانی است، به جلب درخشان­‌ترین و بهترین دانشجویان از سراسر کانادا، ایالات متحده و سراسر جهان می‌­پردازد. دانشجویان مک گیل بالاترین میانگین نمرات ورود به دانشگاه را در کانادا دارند و تعهد آن­‌ها پرورش و رشد دانشجویان و کسب بهترین نمرات است. به طور متوسط دانشجویان این دانشگاه جوایز ملی و بین‌­المللی بیشتری نسبت به سایر دانشگاه‌­های کانادا کسب کردند. بورس تحصیلی معتبر رودز که از جوایز بین‌المللی تحصیلات تکمیلی برای تحصیل در دانشگاه آکسفورد است، به 145 دانشجوی برتر دانشگاه مک گیل تعلق گرفته است.

مخترعان و دانشمندان بسیار زیادی در این دانشگاه پرورش یافته­‌اند. برای مثال جایزۀ نوبل مطالعه و تحقیق در مورد طبیعت رادیواکتیو به ارنست رادرفورد اختصاص یافت که یکی از دانشجویان دانشگاه مک گیل بوده است. همچنین اعضای این دانشگاه توانسته‌­اند که سلول خون مصنوعی را نیز اختراع کنند.

هم اکنون نیز تحقیقات و مطالعات بسیاری در زمینه‌های مختلف علمی در این دانشگاه انجام می­‌شود. این دانشگاه از 10 دانشکده و مؤسسه که شامل علوم کشاورزی و محیط زیست، هنر، دندانپزشکی، آموزشی، مهندسی، حقوق، مدیریت، پزشکی، موسیقی و علوم تشکیل شده است. این رشته‌­ها حدود 300 برنامه و پروژۀ تحصیلی را ارائه می­‌دهند.

دانشجویان بین­‌المللی که اهل کانادا نیستند لازم است تا هزینه‌­های تحصیل بیشتری نسبت به سایر دانشجویان پرداخت کنند و تقویم دانشگاهی مک گیل بر اساس سیستم ترمیک تعبیه شده است. این دانشگاه به بیمارستان‌­های متعددی به جهت آموزش دانشجویان پزشکی و پیراپزشکی وابسته است و دانشکدۀ پزشکی آن قدیمی‌ترین دانشگاه در کانادا است. تحقیقات در این دانشگاه در بیش از 40 مرکز تحقیقاتی مک گیل مانند مرکز بیوانفورماتیک (Bioinformatics) مک گیل، مرکز پویایی جمعیت و مرکز سیاست مالکیت معنوی و سایر مؤسسات و بیمارستان­‌ها صورت می­‌گیرد.

یکی از اصلی­‌ترین دانشکده‌­های این دانشگاه واقع در پای کوه سلطنتی رویال در مرکز شهر مونترال به اندازۀ 32 هکتار است. کلیۀ کلاس‌­ها و موارد درسی به زبان انگلیسی ارائه می­‌شود. دانشجویان دروس کتبی و امتحانات خود را به زبان انگلیسی یا در صورت تمایل دانشجو به زبان فرانسه ارائه می­‌دهند. شرایط رسمی زبان انگلیسی برای متقاضیان بین‌­المللی که مدرک دانشگاهی را به زبان انگلیسی به پایان نرسانده­‌اند، در ذیل توضیح داده شده است. این موارد در مورد دانشجویان مقیم کبک یا کانادا صدق نمی­‌کند.

شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات کامل در مورد چگونگی دریافت پذیرش تحصیلی در دانشگاه مک گیل و همچنین اخذ ویزای تحصیلی کانادا از مشاوره‌های تخصصی یک موسسه معتبر اعزام دانشجو بهره‌مند شوید.

به طور کلی برای پذیرش در این دانشگاه لازم است زبان انگلیسی، زبان مادری شما باشد اما اگر چنین چیزی برای شما امکان­ پذیر نیست، لازم است محصل یا تحصیل کردۀ دورۀ کارشناسی یا کارشناسی ارشد در کانادا، ایالات امریکا یا در کشوری که زبان آموزش در آن انگلیسی است، باشید. قبل از درخواست پذیرش در این دانشگاه، باید به مدت چهار سال درحال زندگی، کار یا تحصیل در کشوری باشید که زبان انگلیسی زبان رسمی آن است.

در غیر این صورت اثبات مستند صلاحیت در زبان انگلیسی به صورت شفاهی و کتبی قبل از پذیرش از طریق یکی از آزمون‌­های تایید شدۀ زیر صورت می­‌گیرد:

  • آزمون انگلیسی (TOEFFL با حداقل نمره 550 (مبتنی بر کتبی) یا 95 (مبتنی بر آزمون آنلاین، با حداقل نمره مؤلفه 24 در مهارت‌­های صحبت کردن و نوشتن و نمرۀ 21 در خواندن و گوش دادن) آزمون زبان انگلیسی ( IELTLS با حداقل امتیاز کلی 5. 6) آزمون (IBT)، نمرۀ 86 و آزمون PBT، نمرۀ 567

بسیاری از مکان­‌ها در شهر مونترال، به ویژه در بخش بیمارستان و بهداشت و درمان با بزرگسالان، مراکز دو زبانه هستند و خدمات را به دو زبان ارائه می‌دهند. برای قرار گرفتن دانش آموزان در این مکان­‌ها، آن‌­ها باید به دو زبان انگلیسی و فرانسوی کاملاً مسلط باشند. با این حال، مکان­‌هایی نیز وجود دارند که فقط امکانات به زبان نگلیسی را ارائه می‌­دهند (به عنوان مثال مکان­‌های مرتبط با هیئت مدیرۀ مدارس، سازمان‌­های جامعه و غیره).

دانشجویان باید بتوانند به زبان انگلیسی یا فرانسه در موقعیت­‌هایی که در آن چندین فرد حضور دارند صحبت کنند. بنابراین، فراتر از داشتن عملکرد موفقیت آمیز در آزمون­‌های ذکر شده، دانشجویان باید بتوانند به صورت روان و کارآمد در محیط‌­های حرفه­‌ای، زبان انگلیسی را (یا به زبان فرانسه بسته به درخواست آن­‌ها برای ورود به دانشگاه) درک و ارتباط برقرار کنند.

شهریۀ دانشگاه مک گیل در طول یک سال تحصیلی بستگی به نوع رشتۀ انتخابی شما  کاملاً متغییر است. به طور متوسط این هزینه از 15000 الی 39000 دلار در نظر گرفته شده است. هزینۀ خوابگاه در نظر گرفته شده برای دانشجویان 5776 الی 12835 دلار است که این هم به نوبۀ خود بستگی به نوع اقامت دانشجو و طول مدت اجارۀ خوابگاه دارد. البته این دانشگاه کمک‌­های مالی هم به دانشجویان در حال تحصیل اعطاء می­‌کند. از جمله بورسیه‌­های تحصیلی متعدد که حدوداً سه هزار دلار است. دریافت این نوع بورسیه به شرایطی بستگی دارد مانند، نمرات کسب شدۀ دانشجو تا زمان دریافت وام و نمرات بعدی کسب شدۀ دانشجو.

پذیرش در دوره­‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه مک گیل موضوعی همه جانبه است. به این معنی که بسیاری از فاکتورها در تصمیم پذیرش در نظر گرفته می‌­شوند، از جمله مدارک تحصیلی و نمرات. تمامی دانشجویان باید حداقل شرایط گفته شده را داشته باشند تا برای قبولی مورد توجه و نظر داوران قرار بگیرند. رعایت حداقل شرایط پذیرش تضمین پذیرش شما نیست. پذیرش در مقاطع تحصیلات تکمیلی بسیار رقابتی است و همچنین به شرایط پذیرش واحد دانشگاهی و در دسترس بودن منابع مانند نظارت، بودجه، فضای آزمایشگاه، اندازۀ کلاس و غیره بستگی دارد.

مدارک لازم برای درخواست پذیرش در این دانشگاه عبارت است از:

  • رزومه توصیه نامه از اساتید انگیزه نامه گذرنامه فرد پرداخت هزینۀ درخواست و بررسی مدارک فرد متقاضی مدارک زبان انگلیسی ( آیلتس، تافل، کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری با نمرات بالای 6)

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آرمان من

مای آرمان، اولین پلتفرم تخصصی تحصیلات بین المللی که با مجوز رسمی از وزارت علوم در سال 1385 با شعار (آرمانی فکر کن) شروع به فعالیت کرده است. شما میتوانید دانشگاه و مقصد تحصیلی خود را از بین هزاران دوره پیدا کنید و یا صفر تا صد مسیر اخذ پذیرش و ویزای خود را به این مجموعه بسپارید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]