اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140002295140316205

بررسی مبحث نمره تافل برای دانشگاه های کانادا

کد: 140002295140316205

https://bit.ly/2SaLCde

، تهران , (اخبار رسمی): در این بخش به بررسی کامل نمره تافل برای دانشگاه های کانادا خواهیم پرداخت.

نمره تافل برای دانشگاه های کانادا
بررسی مبحث نمره تافل برای دانشگاه های کانادا

به دست آورید. برای تحصیل در دورهٔ کارشناسی ارشد اکثر دانشگاه‌های کانادا، نیاز به اثبات مهارت زبان انگلیسی دارید بنابراین باید مدرک آیلتس بگیرید.

آیلتس و تافل توسط همهٔ دانشگاه‌های کانادا پذیرفته می‌شوند اما به طور کلی آزمون آیلتس را ترجیح می‌دهند.

آیلتس

آیلتس یک آزمون مهارت زبان انگلیسی برای ورود به دانشگاه‌های برتر جهان از جمله دانشگاه‌های کانادا است. برای حضور در این دانشگاه‌ها داشتن حداقل نمرهٔ آیلتس ضروری است. حداقل نمره آیلتس برای دانشگاه کانادا مشخص نیست اما نمرهٔ لازم برای هر مقطع مانند دورهٔ کارشناسی یا تحصیلات تکمیلی متفاوت است. نمرهٔ کلی این آزمون ۶.۵ است که برای دانشگاه‌های کانادا کمتر از ۶ نخواهد بود.

تافل

بعد از مدرک آیلتس، تافل دومین آزمون مهارت زبان انگلیسی برای پذیرفته شدن در دانشگاه‌های سراسر جهان است. این آزمون کمی شبیه به آزمون آیلتس خواهد بود با این تفاوت که سیستم امتیاز دهی آن با آیلتس متفاوت است.

برای دریافت ویزای دانشجویی کانادا، تسلط به زبان انگلیسی ضروری است. برای اثبات مهارت زبان انگلیسی دانشجویان چندین آزمون وجود دارد که می‌توانند مهارت خود را در زبان انگلیسی و فرانسه تأیید کنند. اکثر دانشگاه‌های کانادا آزمون آیلتس را برای این منظور می‌پذیرند اما برخی از دانشگاه‌ها نیز آزمون‌های خاصی مانند تافل را در نظر گرفته‌اند.

دانشگاه‌های محبوب و مشهور زیادی در کانادا وجود دارد که از بین آنها سه دانشگاه (تورنتو، مک گیل و بریتیش کلمبیا) به عنوان برترین دانشگاه‌های کانادا از بین ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان شناخته شده‌اند.

دانشگاه تورنتو

این دانشگاه رتبهٔ اول را در میان دانشگاه‌های کانادا دارد و یک دانشگاه بزرگ تحقیقاتی دولتی است که در بین بیست دانشگاه برتر جهان قرار دارد. این دانشگاه مانند اکثر مدارس عالی کانادا برای دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد شرایط جداگانه‌ای را در نظر گرفته است.

اگر زبان اصلی دانشجو انگلیسی نیست و از دانشگاه‌ زبان انگلیسی فارغ التحصیل نشده باشد، برای دورهٔ تحصیلات تکمیلی نیاز به اثبات مهارت زبان انگلیسی خواهد بود.

حداقل نمرهٔ مورد نیاز برای تافل ۱۰۰ است و محدودهٔ اختیار نمره ۸۹ تا ۹۹ و حداقل نمرهٔ بخش نوشتن ۲۲ می‌باشد. این محدودهٔ نمره برای مقطع مورد نظر شما بررسی می‌شود اما قابل قبول نیست.

حداقل نمرهٔ مورد نیاز تافل برای تحصیلات تکمیلی ۹۳، حداقل امتیاز نوشتن تافل ۲۲ و برای سخنرانی ۲۲ است.

دانشگاه بریتیش کلمبیا

این دانشگاه در کانادا رتبهٔ دوم و در جهان رتبهٔ ۳۱ را دارد و در ونکوور واقع شده است. دانشجویانی که در مقطع کارشناسی ارشد هستند و به زبان انگلیسی نیستند نیز باید مهارت خود را در این زمینه ثابت کنند.

حداقل نمرهٔ مورد نیاز برای دورهٔ کارشناسی و دورهٔ تحصیلات تکمیلی ۹۰، برای خواندن و نوشتن ۲۲ و برای سخنرانی ۲۱ است.

دانشجویان دورهٔ کارشناسی و کارشناسی ارشد نمرهٔ یکسانی باید داشته باشند با این حال نمرهٔ تافل برای برخی از دانشگاه‌ها برای مقاطع مختلف یکسان نیست.

شما عزیزان می‌توانید برای کسب اطلاعات لازم در زمینۀ اخذ ویزای تحصیلی کانادا به وب‌سایت موسسه مجاز اعزام دانشجوی آرمان من مراجعه نمایید.

دانشگاه مک گیل

مک گیل نیز مانند تورنتو یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی است که دارای رتبهٔ سوم در کانادا و رتبهٔ ۵۱ در جهان می‌باشد. این دانشگاه در شهر مونترال واقع شده است. برای حضور در دانشگاه مک گیل بسته به نوع رشتهٔ تحصیلی خود نیاز به ارائهٔ نمرهٔ تافل دارید.

نمرهٔ مورد نیاز برای رشتهٔ آموزش و مدیریت ۱۰۰، رشتهٔ، موسیقی ۷۹ تا ۸۰ و کلیهٔ رشته‌های دیگر ۹۰ است.

نمرهٔ تافل برای فارغ التحصیل شدن حداقل ۸۶ و حداقل امتیاز برای نوشتن، خواندن و سخنرانی ۲۰ است.

دانشگاه مک مستر

این دانشگاه در همیلتون، انتاریو قرار دارد که در رتبهٔ چهارم دانشگاه‌های کانادا و در رتبهٔ ۱۳۳ جهانی است. همهٔ دانشجویان بین المللی باید حداقل نمرهٔ تافل را برای همهٔ مقاطع تحصیلی کسب کنند.

حداقل نمرهٔ تافل کارشناسی و کارشناسی ارشد ۸۶، برای تحصیلات تکمیلی ۹۲، برای هر بخش شامل خواندن، نوشتن و سخنرانی ۲۰ است.

دانشگاه آلبرتا

این دانشگاه در رتبهٔ پنجم دانشگاه‌های کانادا و به عنوان ۱۴۰ دانشگاه برتر در سراسر جهان شناخته شده است. حداقل نمرهٔ تافل برای دانشگاه آلبرتا کمتر از بقیهٔ دانشگاه‌های ذکر شده می‌باشد که مانند سایر دانشگاه‌ها علاوه بر آزمون تافل، آزمون‌های دیگر را نیز می‌پذیرد.

حداقل نمرهٔ تافل برای دورهٔ کارشناسی و کارشناسی ارشد ۹۰، و نمرات بخش‌های خواندن، نوشتن و سخنرانی ۲۱ است.

دانشگاه مونترال

این دانشگاه که در شهر مونترال کانادا واقع شده است دارای رتبهٔ ششم در کانادا و رتبهٔ ۱۴۰ در میان دانشگاه‌های سراسر جهان است. دانشگاه مونترال در نزدیکی مک گیل قرار دارد که در آن به زبان فرانسه تدریس می‌کنند. بنابراین برای تحصیل در این دانشگاه نیازی به مدرک زبان انگلیسی ندارید و باید مهارت زبان فرانسه را اثبات کنید.

دانشگاه کلگری

دانشگاه کلگری در رتبهٔ هفتم از بین برترین دانشگاه‌های کانادا شناخته شده است. اثبات مهارت زبان انگلیسی در این دانشگاه بستگی به رشتهٔ تحصیلی شما دارد.

حداقل نمرهٔ تافل برای کارشناسی پرستاری ۹۲ و حداقل نمره برای بخش‌های نوشتن و خواندن ۲۳ است.

حداقل نمره برای دورهٔ تحصیلات تکمیلی ۱۰۸ و برای هر بخش ۲۷ است.

حداقل نمره در دورهٔ کارشناسی برای رشته‌های دیگر ۸۶ و برای فارغ التحصیلی ۸۰ است.

دانشگاه اتاوا

از نظر رتبه بندی هشتمین دانشگاه برتر کانادا و در بین ۲۰۰ دانشگاه برتر جهان شناخته شده است. این دانشگاه علاوه بر مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، رشته‌های خاص دیگری را برای ارائه تافل در نظر گرفته‌اند از جمله رشته‌های آموزش و پرورش که باید نمرات یکسانی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد داشته باشند.

حداقل نمرهٔ تافل برای دورهٔ کارشناسی ۸۶ و در بخش‌های مختلف ۲۲ است.

برای تحصیلات کارشناسی و کارشناسی ارشد ۹۶ و بخش‌های دیگر۲۴

دانشجویان فارغ التحصیل ۱۰۰ و نمرات هر بخش متفاوت است.

آزمون زبان فرانسه برای ورود به برخی دانشگاه‌های کانادا

حدود بیست درصد از جمعیت کانادا به زبان فرانسه صحبت می‌کنند. همچنین در برخی از دانشگاه‌های کانادا، بعضی از مقاطع تحصیلی به زبان فرانسه تدریس می‌شوند. بنابراین برای حضور در این دانشگاه‌ها باید مهارت خود را در آزمون ارزش گذاری فرانسه (TEF) به اثبات برسانید.

آزمون زبان انگلیسی دانشگاهی کانادایی (CAEL)

این آزمون مهارت انگلیسی دانشجویان را در خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن بررسی می‌کند. طی این آزمون شما باید چند مقاله بخوانید، به یک سخنرانی گوش دهید، به چند سؤال پاسخ دهید سپس یک مقالهٔ کوتاه بنویسید.

نمرهٔ این آزمون بین ۱۰ تا ۹۰ ارزیابی می‌شود و شما می‌توانید نتیجهٔ آزمون خود را پس از هشت روز از اتمام آزمون و به صورت آنلاین ببینید.

آزمون پذیرش تحصیلات تکمیلی (GMAT)

این آزمون برای برنامه‌های مدیریتی و بازرگانی است. برای این آزمون نمرهٔ بسیار بیشتر از سایر آزمون‌ها مورد نیاز خواهد بود.

آزمون پذیرش کالج پزشکی (MCAT)

آزمون کالج پزشکی یک آزمون استاندارد است که توسط دانشگاه‌های برتر پزشکی کانادا پذیرفته خواهد شد. طی این آزمون مهارت دانشجو در زمینهٔ بیوشیمی، زیست شناسی، روانشناسی اجتماعی و تجزیه تحلیل انتقادی و مهارت‌های استدلال بررسی می‌شود.

علاوه بر این آزمون‌ها، امتحانات مختلف دیگری برای تحصیل در دانشگاه‌های کانادا مورد نیاز است که بسته به رشتهٔ تحصیلی و دانشگاه مورد نظر، هر فرد باید فقط امتحانات مربوط به شرایط خود را انتخاب کند.

  نمره تافل برای دانشگاه‌های کانادا

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آرمان من

مای آرمان، اولین پلتفرم تخصصی تحصیلات بین المللی که با مجوز رسمی از وزارت علوم در سال 1385 با شعار (آرمانی فکر کن) شروع به فعالیت کرده است. شما میتوانید دانشگاه و مقصد تحصیلی خود را از بین هزاران دوره پیدا کنید و یا صفر تا صد مسیر اخذ پذیرش و ویزای خود را به این مجموعه بسپارید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]