اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140002295140216205

بررسی هزینه زندگی در سوئد

کد: 140002295140216205

https://bit.ly/33ZarLL

، تهران , (اخبار رسمی): در این مطلب به بررسی کامل هزینه‌های زندگی و تحصیل در سوئد خواهیم پرداخت.

هزینه زندگی در سوئد
بررسی هزینه زندگی در سوئد

هزینه‌های روزانه زندگی در سوئد بسته به محل زندگی و حقوق افراد متفاوت خواهد بود اما به طور کلی هزینهٔ زندگی در سوئد کمی زیادتر از سایر کشورهای دیگر است و عمدهٔ این هزینهٔ بالا به دلیل قیمت اجارهٔ خانه است که هر سال حدود یک درصد افزایش دارد.

پیدا کردن مسکن با اجارهٔ پایین در سوئد بسیار دشوار است به قدری که افراد اجارهٔ دست دوم را انتخاب می‌کنند. به اجارهٔ خانه از مالک اصلی ملک، اجارهٔ دست اول گفته می‌شود و در غیر این صورت اجاره دست دوم به حساب می‌آید. در سوئد دانشجویان معمولاً می‌توانند اجاره‌های دست دوم را برای چند ماه اول پرداخت کنند و به ندرت پیش می‌آید که اجاره نامه‌ها بیشتر از یک سال طول بکشند بنابراین ممکن است افرادی که به تازگی در سوئد خانه اجاره کرده‌اند، بارها مجبور به جابجایی و نقل مکان شوند.

متوسط هزینه‌های زندگی در سوئد

متوسط هزینهٔ غذا

به طور کلی افرادی که در سوئد زندگی می‌کنند تمایل زیادی به خوردن غذا در بیرون از خانه ندارند و آشپزی را به عنوان یک فعالیت اجتماعی می‌دانند. از طرفی دیگر آنها غذا خوردن در بیرون از خانه را نوعی تجمل گرایی به حساب می‌آورند اگرچه اکثر آنها نیز حداقل هفته‌ای یک بار برای غذا خوردن بیرون می‌روند.

هزینهٔ تمام وعده‌های غذایی (صبحانه، نهار، شام) که در خانه تهیه می‌شود به طور متوسط ماهانه حدود ۱۶ هزار کرون در ماه است.

هزینهٔ یک وعده غذای ارزان قیمت بیرون از خانه در سوئد حدود ۱۰۰ کرون و یک وعده غذای متوسط حدود ۲۰۰ کرون است در حالی که یک وعده غذای گران قیمت به همراه نوشیدنی حدود ۸۰۰ کرون خواهد بود.

هزینهٔ تحصیل در سوئد

یک مزیت بسیار خوب زندگی در سوئد هزینهٔ رایگان تحصیل در مدارس دولتی آنجا است. اما هزینهٔ تحصیل در مدارس خصوصی و مدارس بین المللی سالانه حدود ۳۰ هزار تا ۱۰۰ هزار کرون می‌باشد که توسط دولت تعیین تنظیم می‌شود.

هزینهٔ حمل و نقل

سوئد کشوری بزرگ با مسافت ۴۵۰ هزار کیلومتر مربع است. به دلیل قیمت بالای گاز در سوئد، سفر با اتومبیل شخصی هزینهٔ بسیار زیادی دارد و به همین دلیل بیشتر مردم برای سفر به شهرهای اطراف از اتوبوس و قطار استفاده می‌کنند. گرانی گاز در کشور سوئد به علت مالیات افزوده شده به انرژی و دی اکسید کربن است.

 هزینهٔ هر لیتر گاز در سوئد معمولاً حدود ۸ کرون خواهد بود. سفر با اتوبوس و قطار در سوئد بسیار راحت است زیرا به صورت منظم و طولانی توقف می‌کنند تا مسافران بتوانند به راحتی در شهر گردش کنند.

استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در سوئد بسیار کارامد است به صورتی که اکثر افراد نیازی به استفاده از اتومبیل و رانندگی ندارند اما با این حال ممکن است رانندگی برای سهولت کارها مفید باشد که بستگی به شغل و مسافت‌های که طی می‌کنید دارد. هزینهٔ بلیط اتوبوس در شهرهای سوئد متفاوت است اما کرایهٔ اتوبوس به طور متوسط حدود ۴۵ کرون می‌باشد.

در کشور سوئد مانند سایر کشورهای دیگر برای سالمندان، کودکان و حتی گاهی اوقات مسافران عادی تخفیف و کرایهٔ ویژه در نظر گرفته می‌شود.

شما می‌توانید جهت کسب اطلاعات کامل و به روز در زمینۀ هزینه‌های زندگی در سوئد به وب‌سایت موسسه مجاز اعزام دانشجو آرمان من مراجعه نمایید.

هزینهٔ درمان و مراقبت‌های بهداشت

سیستم مراقبت‌های بهداشتی سوئد به دلیل کارایی و مؤثر بودن به عنوان الگوی مراقبت‌های درمانی برای سایر کشورهای جهان است و بهداشت و درمان در کشور سوئد با سایر کشورها متفاوت خواهد بود. بسته به شهری که زندگی می‌کنید هزینهٔ ویزیت پزشک عمومی در سوئد به طور متوسط حدود ۱۱۰ تا ۳۰۰ کرون و هزینهٔ ویزیت پزشک خصوصی حدود ۴۰۰ کرون است.

طرح بیمهٔ درمانی در سوئد چندان معمول نیست اما می‌توانید یکی از این طرح‌ها را انتخاب کنید و هزینه‌ای حدود ۴۰۰۰ کرون سالانه برای این طرح بپردازید.

هزینهٔ اجاره خانه در سوئد

عمدهٔ هزینهٔ زندگی در سوئد مربوط به هزینهٔ اجاره خانه است به خصوص اگر در یکی از شهرهای بزرگ سوئد مانند استتکهلم یا گوتنبرگ زندگی کنید. در این شهرها و سایر شهرهای بزرگ سوئد کمبود خانه و محل اقامت به یک مشکل جدی تبدیل شده و قیمت هتل نیز در این شهرها گران است.

در کشور سوئد پیدا کردن خانه و اجاره کردن آن به مدت طولانی دشوار است و افراد محلی مجبور می‌شوند به مدت ده یا بیست سال در صف انتظار برای اجاره کردن خانه بمانند. اما با این اوصاف اجاره کردن خانه در روستاهای شمالی کشور سوئد معمولاً آسان‌تر است و در مقایسه با دشواری اجارهٔ خانه در شهرهای بزرگ‌تر ارزشمندتر خواهد بود.

نرخ کرایهٔ هتل نیز در سراسر شهرهای سوئد معمولاً یکسان است اما به طور کلی شهرهای استکهلم و گوتنبرگ جزء گران‌ترین شهرهای سوئد برای اقامت به شمار می‌روند.

هزینهٔ خدمات آب و برق

هزینه‌های آب و برق در سوئد به نسبت اجارهٔ خانه مناسب است. هزینهٔ خدمات آب و برق ماهیانه حدود ۱۳۰۰ کرون است که بستگی به تعداد اعضای خانواده و متراژ خانه دارد.

هزینهٔ تفریح و سرگرمی

در شهرهای بزرگ سوئد تفریحات رایگان زیادی در اختیار مردم قرار داده می‌شود اما هزینهٔ تفریح و گشت و گذار در این کشور به سرعت افزایش پیدا می‌کند. هزینهٔ بازدید از موزه‌ها و گالری‌های دولتی در سوئد ارزان‌تر از موزه‌های خصوصی است.

اگر قصد گشت و گذار و تفریح با قیمت ارزان در سوئد را دارید، از تورهای سازمان یافتهٔ اتوبوس و قایق‌رانی استفاده نکنید اما به جای آن می‌توانید از حمل و نقل عمومی برای کاهش هزینه‌ها استفاده کنید. تهیهٔ بلیط برای کنسرت، تماشای فیلم و کلوپ‌های شبانه نیز برای افراد گران تمام می‌شود که هزینهٔ متوسط آنها حدود ۱۵۰ تا ۱۷۰ کرون خواهد بود.

هزینهٔ زندگی برای دانشجویان بین المللی در سوئد

دانشجویان باید برای هزینه‌های محل اقامت، غذا، اینترنت، سفر و تفریح به طور متوسط ماهانه حدود ۸۵۰۰ کرون بپردازند. هزینهٔ تحصیل در دانشگاه برای دانشجویان  بسته به مقطع تحصیلی و دانشگاه به طور متوسط سالانه حدود ۸۰ هزار تا ۱۳۰ هزار کرون خواهد بود.

طبق قانون کشور سوئد دانشجویانی که قصد تحصیل در آنجا را دارند باید ثابت کنند که ماهانه حدود ۵۶۸ کرون برای هزینه‌های تحصیل خود دارند. دانشجویانی که درخواست وام کمک هزینهٔ تحصیلی داده‌اند اگر توسط دولت سوئد تأیید شوند در هر ماه ۹۰ تا ۱۰ هزار کرون دریافت می‌کنند.

تخفیف‌های دانشجویی

همهٔ دانشجویان مقیم سوئد یک کارت دانشجویی دریافت می‌کنند که برای کاهش هزینه‌های آنها بسیار کارامد و مفید است. به وسیلهٔ کارت دانشجویی در هزینهٔ بسیاری از خدمات آنها تخفیف اعمال می‌شود مانند بعضی از کافه‌ها و رستوران‌ها، بلیط سفر، قبض تلفن همراه، پوشاک، کتاب و تهیهٔ مواد غذایی و خوراکی به صورت آنلاین و حضوری.

نحوهٔ خرید در سوئد

در کشور سوئد پول نقد مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و اکثر مردم برای خرید مایحتاج خود از کارت بانکی استفاده می‌کنند. در بعضی از رستوران‌ها و کافه‌ها هیچ‌گونه پول نقدی وجود ندارد و فقط کارت بانکی را برای پرداخت قبول می‌کنند. اکثر کارت‌های اعتباری از جمله کارت اعتباری خانه و سایر کارت‌ها در سوئد نیز پذیرفته خواهد شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آرمان من

مای آرمان، اولین پلتفرم تخصصی تحصیلات بین المللی که با مجوز رسمی از وزارت علوم در سال 1385 با شعار (آرمانی فکر کن) شروع به فعالیت کرده است. شما میتوانید دانشگاه و مقصد تحصیلی خود را از بین هزاران دوره پیدا کنید و یا صفر تا صد مسیر اخذ پذیرش و ویزای خود را به این مجموعه بسپارید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی