اطلاعات تماس
  • ۰۱1۳۲۳*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140003085153816558

تاریخچه پنجره دوجداره و شناخت انواع آن

پنجره دوجداره و انتخاب بهترین آن

کد: 140003085153816558

https://bit.ly/2STQtzS

، بابل , (اخبار رسمی): در این مقاله به شناخت درب و پنجره های دوجداره و تاریخچه و انواع و اشکال آن پرداخته شده. همین طور شناخت انواع آن با قابلیت و اجزاء متعددش. به همراه معرفی بهترین یراق آلات و در انتها معرفی شرکت کویر پنجره تولیدکننده باکیفیت ترین درب و پنجره های دوجداره در کشور.

پنجره دوجداره و انتخاب بهترین آن
شرکت کویر پنجره

 تاریخچه پنجره و ساخت پنجره های دوجداره  

نم یتوان از درب و پنجره های دوجداره سخن بمیان آورد ولی از عامل آن؛ تکنولوژی، سخنی نگفت. از سالیان دراز بناهای ساخته شده توسط انسانها با محفظه یا دریچه ای رو به بیرون برای رصد مناظر و عبور نور ساخته میشد؛ این دریچه پیش از پیدایش شیشه با پارچه یا مصالح متحرک سبک ساخته میشد تا زمانی که سومری ها حدود 3200سال پیش اولین پیشگامان اختراع شیشه های اولیه در جهان بودند؛ پس ازآن به اهمیت نصب شیشه در نورگیرهای بناهای خود پی بردند و کم کم ساختار پنجره هادر بناهایی که امروزه شاهد آن هستیم شکل گرفت، که با اهدافی فراتر از عبور نور با طراحی های مهندسی شده بکار میرفت.

تاریخچه شیشه دوجداره به دهه 1930 میلادی درآمریکا برمیگردد که اولین بار C.D haven برای حل دغدغه گرمایش خانه های بزرگ نسخه اولیه شیشه های دوجداره را با نام `تروموپن` اختراع کرد. البته عده ای نیز معتقدند اختراع پنجره های دوجداره متعلق به ویکتوریا اسکاتلند است که بخاطر سرمای شدید اسکاتلند به فکر راهکاری برای گرمایش خانه های اشرافی آن زمان بود؛ عده ای نیز اختراع آن را به `ویکتوریان تایمز` انگلستانی نسبت میدهند

اما هرچه هست اختراع آن انقلاب بزرگی در خانه ساکنین آن مناطق بوجود آورد. پس از محبوبیت شیشه های دوجداره ی هاون در آمریکا بسرعت این محصول وارد اروپا و بالاخص انگلستان موسس اولین نسل از شرکت های پنجره سازی شدکه بسرعت تولیدات شرکت های انگلیسی درسراسر جهان مزین و گرما بخش خانه هایی شد که تا آن زمان پنجره های الواری و شیشه ای در بناهایشان نصب شده بود. چیزی نگذشت که بدلیل انعطاف پذیری و دوام و هزینه کم آن جای خود را در درصد بالایی از پوشش های ساختمانی در برج ها و ابر ساختمان ها گرفت، بطوری که امروزی بیش از 83 درصد از بازار درب و پنجره ها متعلق به دوجداره های .upvc است.

ورود پنجره های دوجداره به ایران

در اوایل نخست وزیری هویدا در اواسط دهه 40 بدلیل تحول اقتصادی و حجم بالای ساخت وسازها نیاز به محصولات خارجی بشدت احساس میشد. یک بازرگان انگلیسی پیشنهاد تآسیس یک ابرکارخانه ی تولید درب و پنجره را به وزیر راه وشهرسازی داد که با رایزنی ها قرارداد احداث آن پس از 2سال امضاء شد و طرف انگلیسی موظب به آموزش و راه اندازی کارگاههای کوچک تولید درب و پنجره در چند جای کشور شد و در عوض سهمیه تمام قراردادهای 10 سال آینده را به خود اختصاص داد.

این چنین برای اولین بار شرکت تولید کننده ی پروفیل های آلومینیومی مختص پنجره های دوجداره و همینطور ساخت و تولید شیشه های دوجداره با تجهیزات تزریق گاز در بندر انزلی به راه افتاد. در سالهای آغازین بدلیل عدم توجه به فوائد و کاربرد آن مصرف درب و پنجره های دوجداره چندان مورد توجه قرار نگرفت به همین دلیل شرکت انگلیسی خیلی زود مجبور به ترک کشور شد ولی کارگاههای تولید کننده پروفیل و دو کارخانه ی شیشه سازی در چند خط تولید خود به تعداد محدود به ادامه تولید پرداختند؛ تا پس از انقلاب و در سال 1380 با حمایت وطرح سازمان بهینه سازی مصرف سوخت و دستورالعمل دولت وقت عملیات احداث واحدهای تولید درب و پنجره های upvc و آلومینیومی دوجداره در دستور کار قرار گرفت و امروزه بیش از 90 درصد از تآییدیه سازمان استانداردِ بنا، به ساختمان هایی با رعایت مصالح ایمن و بصرفه که در آن پنجره های دوجداره بکار رفته تعلق میگرد.

بسیاری از مالکین بناهای قدیمی که از درب وپنجره های چوبی و آهنی و سایر مصالح برای پوشش نورگیرهای خود استفاده میکنند خیلی زود به این مسئله پی بردند که تعویض پنجره های سنتی با تمام زیبایی و نوستالژیک بودن آن أمری حیاتی و مقرون بصرفه ست و باید با تکنولوژی روز دنیا همراه بود و بناهای خود را با فوائدی که در زیر به آن اشاره خواهیم کرد و پنجره های آلومینیومی و upvc که از آن بهره مند هستند، مجهز کرد.

پنجره های دوجداره چگونه ساخته میشوند؟

شیوه ساخت پنجره های دوجداره نه اینکه آسان اما چندان پیچیده هم نیست؛ پنجره دوجداره دو صفحه شیشه ایست که هرکدام با ضخامت 4 `6 و بالاتر در دوطرف یک کلاف که هم با آلومینیوم ضخیم با رنگ کوره ای و یا استاتیک تولید میشود و هم با upvc  که در ادامه نحوه تولید آنرا خواهیم گفت. این شیشه ها توسط یک فاصله دهنده از هم جدا شده و دورتا دور ضخامت ایجاد شده را با ترکیبی از پلی استایرن ،چسب سیاه و کریمازون میپوشانند و نقطه ای از آن را برای تزریق گاز و خروج هوا باز میگزارند.

نکته بسیار مهمی که اینجا حائض اهمیت است فضای بین دو شیشه ست که ماهیت شیشه دوجداره را مشخص می کند. پنجره های دوجداره یا با خلاء در وسط آن، تولید مشوند ویا با تزریق گازی بنام ` آرگون` که کاربرد و فوائد بسیاری دارد. آرگون گازی بیرنگ و سنگین است که هیچگونه اثر مخربی هم ندارد اما وجودش در درجه اول به این دلیل است که عایق صوتی و حرارتی ست. ثانیاً ، در شیشه های رنگی یا رفلکس ، گاز آرگون اجازه نمی دهد که اکسیژن با تزریق سیلیسیم با دستگاه های خاص ، بر کیفیت رفلکس شیشه تأثیر بگذارد.

علاوه برآن گاز آرگون از ورود رطوبت به فضای بین دوشیشه جلوگیری میکند ومانع کدر شدن شیشه ها میشود و مهمتر اینکه از عرق زدن و تار شدن شیشه های بیرونی جلوگیری میکند. زمانی که تزریق انجام میگیرد روزنه ی باریک مانده را با همان نوار مشکی رنگ پوشش میدهند و سپس شیشه را درون قاب گزاشته وبا اتصالات گالوانیزه ای آنرا چفت و بست میکنند. جنس بدنه پنجره های upvc تشکیل شده از ترکیب pvc یا همان `پی وی نیل کلراید` به اضافه ی استابیلایزرها که شامل تثبیت کننده حرارت،مقاوم کننده ضربه، تثبیت کننده درمقابل uv،تیتانیوم دی اکسید، روان سازها، پرکننده ها و درنهایت رنگ که بخش اعظم تولیدات به رنگ سفید است و دلیل آن نیز کمترین درصد فرار بودن درمقابل نور آفتاب است.

میبینید که همین ماده ی منعطف و سازگاربامحیط زیست با چند افزودنی ترکیب میشود تادرقالب ریخته و به شکل بدنه ی درب و پنجره هایی که ما آن را upvc مینامیم؛ درآید. این مطلب نیز حائض اهمیت است که درصد تلفیق استابیلایزرها با pvc به شرایط جغرافیایی و میزان تابش آفتاب بستگی دارد. یعنی در مناطق سرد سیر باید افزونه های روان کننده و تیتانیوم بیشتر از مناطق معتدل باشد تا درمقابل سرما و ترک گرفتی درمرور زمان مقاومت کند ویا در مناطقی با تابش نور شدید آفتاب تثبیت کننده در مقابل نور آفتاب را بشتر بکار میبرند.

اما نکته اصلی در استحکام این جسمی ست که ما در اصطلاح آن را پلاستیک مینامیم و این قالب upvc باید درمقابل ضربه و وزش بادهای سنگین محافظ باشد. برای ایجاد استحکام در قالب آن از پروفیل های گالوانیزه برای سرپا ماندن و استحکام آن استفاده میکنند. در مجرای خالی سرتاسر ضخامت چارچوب پروفیل های U مانندی، با ضخامت های مختلف ،همانطور که درتصویر میبینید درون بدنه upvcقرار میگیرد و وزن و ایستایی قابل توجه ای به درب و پنجره تولید شده میدهد. این پروفیل های گالوانیزه ضد زنگ بوده و بنا به طرح و اندازه ی پنجره یا درب تولید شده، ضخامت آن نیز محاسبه میشود. علاوه بر استحکام و ایستایی وجود پروفیل ها باعث حفظ و نگهداری پیچ ها و نگهدارنده ها درون خود میشوند که بوسیله آن میتوان پنجره یا درب دوجداره را به یکدیگر ویا در کلاف دیوار با پیچ و مهره نصب کرد.

انواع درب و پنجره های دوجداره

همانطور که در تشریح مواد اولیه ساخت پنجره توضیح داده شد؛ درب یا پنجره دوجداره موجود در بازار از جنس upvc ویا آلومینیوم هستند که هرکدام در رنگ ها و طرح های مختلفی تولید میشوند اما درکل ماهیت قالب تولید شده ازین دو نوع مستثنا نیست. پنجره های آلومینیومی در نوع و سبک رنگ باهم متفاوت هستند و در دو رسته رنگی تولید میشوند. رنگ های `الکترو استاتیک` و رنگ های `پودری`  که هرکدام بنا به سفارش و شرایط محیطی تولید میشوند. البته حائض اهمیت است که رنگ های پودری خود به دوبخش رنگ های پودری عمومی که 5تا10سال ثبات رنگ دارند و پودری با سیستم لاک مخصوص که تا 25 سال با شرایط تابش بالای آفتاب دوام دارند؛تقسیم میشود.

قاب آماده شده، شیشه دوجداره مجهز شده به خلاء یا گاز آرگون را درون خود جای میدهد و با یراق آلات چدنی مخصوص، آنها را باهم چفت وبست میکنند. این چنین پنجره یا درب دوجداره upvcتولید شده و آماده نصب است. نکات کلی که باید در تولید محصول در نظر داشت 1:عوامل فیزیکی 2:سری پروفایل 3:تاج پروفایل 4:تعداد حفره های داخلی  و 5:ضخامت دیواره های پروفیل است که هرکدام برای بهره مند شدن خریداران از تمام فوائد و مزایای یک محصول درجه یک لازم الاجرا و مشخص شدست.

پنجره های دوجداره در انواع مختلفی تولید میشوند ازجمله : (پنجره های تک حالته، پنجره های دوحالته (دو هود)، کشویی و پنجره های فولکس واگن) که هریک بسته به شرایط محیطی و طرح و ابعاد بنا تولید و اجرا میشوند اما پیشنهاد ما برای بهره از یک پنجره با کیفیت و همه کاره استفاده از پنجره های چند منظوره است .درب های دوجداره نیز در تعدد محصول تقریبآ همانند پنجره ها هستند و در رسته تک حالته ، دوحالته، کشویی و سایر اقسامی که نام برده شد  به اضافه ی (لیفت اند اسلاید، درب های فولدینگ(تاشو)؛ درب های سوئیچی؛ درب های پاکتی؛  پاسیو دومنظوره و درب های فرانسوی)تولید میشوند که هرکدام بسته به کارایی آنها قیمت متناسب به خود را دارند.

عامل اصلی تنوع در درب ها بیشتر بخاطر نوع یراق آلات بالآخص دستگیره و لولای آنهاست. بطور مثال در درب های محیط خانگی که فضای کم اما ایمن و آسان بازشو مدنظر است با محیط های اداری با فضای بیشتر که زیبایی و خلاقیت مد نظر است با مکان های استرلیزه یا بیمارستان ها که بدون دست زدن باید باز شوند، کاملآ متفاوت است، ما در صفحه رسمی سایت با موضوع، «انواع درب های دوجداره» به طور کامل به این موضوع پرداختیم و شرکت معتبر فروش درب و پنجره های دوجداره upvc و آلومینیومی را با شرایط فروش اقساطی و آنلاین معرفی کردیم ؛ اینجاست که تفاوت تولیدکننده ها و محصولات مشخص میشوند و اگر بدنبال درب یا پنجره دوجداره باکیفیت و یا مرغوب ترین پنجره دوجداره هستید حتمآ تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید و اگر ارزانترین نوع پنجره دوجداره مد نظر شماست حتمآ به ریسک احتمالی خرید آن نیز اندیشیدید؛ پس تا انتها با ماباشید تا به جایی ارجاع داده شوید که با کیفیت ترین را با ارزانترین قیمت خرید کنید.

دلیل ومزایای استفاده از پنجره دوجداره

پنجره بزرگترین علت ازبین رفتن گرما درخانه هاست و همین أمر شیشه های دوجداره را پیشرفتی مطلوب در صنعت ساختمان نزد سازندگان و صاحبان خانه کرده؛ علاوه بر حفظ انرژی گرمایشی که باعث صرفه جویی چشمگیری در هزینه ها وهدررفت منابع سوختی میشود، وجود پنجره های دوجداره مزایای بسیاری چون 

  • کاهش سر و صدا
  •  افزایش امنیت
  •  کنترل دما
  •  طول عمر
  • و صرفه جویی در هزینه ها

را دارد. به دلیل دوجداره بودن و وجود گاز آرگون از عبور صدا تا 88% جلوگیری میکند و اگر ضخامت شیشه ها و یا فاصله بینشان را بیشتر کنیم این میزان به 100 درصد نیز خواهد رسید. و مهمتر اینکه این مهم با 3جداره کردن شیشه ها نیز براحتی قابل انجام است.

همانطور که در ساختار آن پیداست پنجره های دوجداره بخاطر ضخامت بیشتر آن از استحکام بیشترب برخوردار است و همینطور بدلیل دوجداره بودن مقاومت بیشتری درمقابل ضربه و تکان از خود نشان میدهد. اگر از گالوانیزه مستحکم تری در بدنه آن استفاده شود بی شک استحکام چندین برابری در مقابل سایر پنجره ها خواهد داشت.

وجود خلاء یا گاز آرگون به تنهایی حافظ چگالی هوا و میزان رطوبت و درجه هوا مابین این طرف و آنطرف آن است و این موضوع بسیار در فصل سرما که بناهای وسیع نیاز به حفظ گرما دارند قابل لمس است که چگونه با کمترین ایجاد گرمایشی فضای داخلی را گرم و مطبوع خواهد کرد؛ همینطور با حفظ سرما در فصل تابستان و عدم ورود گرمای بیرون در مصرف هزینه بسیار حائض اهمیت است.دلیل دیگر وجود چفت و بست های غیر قابل نفوذ و بازهم دوجداره بودن است که درمقابل درب و پنجره های قدیمی که درزگیر و عایق نداشته اند بسیار در کنترل دما برجسته و چشمگیر است.

طول عمر بالای پنجره های دوجداره ماحصل پیشرفت تکنولوژی و بهره از مواد و افزودنی هایی ست که شیشه و قالب upvc آنرا مقاوم و غیر مخرب کرده. میتوان این مورد را به تنهایی یکی از برجسته ترین فوائد پنجره های دوجداره دانست که با صرفه هزینه اندک پنجره یا دری با سالها ضمانت در مقابل باد و باران و آفتاب و ضربه خواهید داشت.

همینطور این محصول برخلاف محصولات سنتی آن هزینه نگهداری بسیار اندکی دارد،چون رنگ پریدگی و کچلی که ندارد و برخلاف پنجره های قدیمی که بایس هرساله رنگ آمیزی میشد این نوع پنجره ها با یک دستمال ساده دوباره به روز اول برمیگردند.یک نکته ای که پنجره های چوبی قدیمی را درمقابل این نسل از درب و پنجره ها بلااستفاده میکند وجود تورم و ورم در چوب آنهاست که بعدِ چند سال علاوه بر نمای زشت و ایجاد فشار و ترک در شیشه باعث راحتی کار متجاوز به ورود در مکان نیز میشود، اما پنجره های upvc و آلومینیومی ازین أمر مستسنا هستند. 

اینها و چندین دلیل و مزایای دیگر، ورود صددرصدی این نوع درب و پنجره ها را در زندگی امروزه ی ما که درمجاورت هم با فاصله بسیار کم زندگی میکنیم میطلبد تا هرچه سریعتر بنا و محیط زندگی خود را به محصولات روز ساختمانی که به نفع محیط زیست و جسم و مال ماست مجهز کنیم .

بهترین شرکت تولیدکننده درب و پنجره upvc درکشور

باتمام مشخصات و امتیازاتی که درتولید و نصب پنجره های دوجداره ذکر شد اینک نوبت به معرفی شرکتی معتبر و با تجربه ست تا با تولید محصولاتی که از علم و تکنولوژی روز بهره میبرد بنا ها وساختمان های خود را با آن مجهز کنیم. شرکت کویر پنجره با سالها تجربه ی بنیادین در زمینه ی تولید مرغوب ترین و مقاوم ترین درب و پنجره های دوجداره و متعلقات و یراق آلات وابسته ، به قطب اصلی تولید و فروش این محصول در کشور تبدیل شده. امروزه کمتر کسی ست که نام وین تک را در صنعت درب و پنجره دوجداره نشنیده باشد؛ با استناد به علم روز و بهره از تجهیزات روز دنیا در تولید استانداردترین درب  وپنجره های upvc در کشور مفتخر به تآمین درصد بالایی از محصول مورد نیاز کشور میباشد. وین تک از محصولات مورد تحسین  این شرکت سالهاست مورد تآیید بسیاری از سازندگان و پیمانکاران ساختمانی ست. تولید پنجره های آلومینیومی و upvc در ابعاد و طرح های مختلف، همینطور پنجره هایی با ضخامت های متعدد در کنار با کیفیت ترین یراق آلات و متعلقات وابسته با سالها گارانتی در کنار نصب توسط ماهرترین استادکارها، از افتخارات این شرکت عظیم است.

برای دیدن نمونه پروژه های انجام شده و مشاوره رایگان از طریق لینک زیر با ما در تماس باشید.

((شعار ما عمل ماست/ شهری مدرن و آباد با محصولات کویر پنجره))

                                                                                                                                                       https://kavirpanjere.com

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

kavirpanjere

تولیدکننده محصولات باکیفیتِ درب و پنجره دوجداره upvc و محصولات وابسته(انواع توری ها؛ درزگیرها و یراق آلات درب وپنجره)

اطلاعات تماس
  • ۰۱1۳۲۳*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید