اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140003105156316081

چرا بعد از روشن شدن لباسشویی فیوز می‌پرد؟

کد: 140003105156316081

https://bit.ly/3imwpRf

، (اخبار رسمی): خاموش شدن ناگهانی لباسشویی در اثر پریدن فیوز امری چندان خوشایند نیست. پریدن فیوز در لباسشویی یک عملکرد ایمنی است. معمولا این روند به دلیل جلوگیری از بروز آسیب در قطعات اتفاق می‌افتد. در مقاله چرا بعد از روشن شدن لباسشویی فیوز می‌پرد؟ قصد داریم علت‌ها را بررسی کنیم.

چرا بعد از روشن شدن لباسشویی فیوز می‌پرد؟
چرا بعد از روشن شدن لباسشویی فیوز می‌پرد؟
  • چرا بعد از روشن شدن لباسشویی فیوز می‌پرد؟
  • چه عواملی سبب پریدن فیوز لباسشویی می‌شود؟
  • آموزش تعویض فیلتر برق لباسشویی
  • هزینه تعویض فیلتر برق لباسشویی چقدر است؟
  • نمایندگی مجاز تعمیر لباسشویی در محل

پریدن فیوز برق معمولا بعد از روشن شدن لوازم برقی به ویژه لباسشویی، کولرگازی و یخچال اتفاق می‌افتد. از آنجایی که این لوازم بسیار پر مصرف بوده و ولتاژ برق بالایی نیاز دارند، بیشتر باعث پریدن فیوز می‌شوند. بنابراین لازم است  منشا اصلی بروز این مشکل را شناسایی کنید. خاموش شدن ناگهانی لباسشویی در اثر پریدن فیوز امری چندان خوشایند نیست. پریدن فیوز در لباسشویی یک عملکرد ایمنی است. معمولا این روند به دلیل جلوگیری از بروز آسیب در قطعات اتفاق می‌افتد. در مقاله چرا بعد از روشن شدن لباسشویی فیوز می‌پرد؟ قصد داریم علت‌ها را بررسی کنیم.

چه عواملی سبب پریدن فیوز لباسشویی می‌شود؟

خراب شدن المنت

از شایع ترین دلایلی که سبب بروز این مشکل می‌شود خراب شدن المنت لباسشویی است. معمولا در اینصورت ماشین لباسشویی برای شناسایی دقیق مشکل، سیکل شستشو را تا مرحله گرمایش المنت پیش می‌برد. چرا که در این مرحله تازه المنت وارد کار می‌شود. در صورتی که المنت معیوب شده باشد و مشکل اصلی پریدن فیوز از این بخش باشد، بلافاصله در این مرحله فیوز می‌پرد. پریدن فیوز برای جلوگیری از ایجاد مشکل در ماشین لباسشویی رخ می‌دهد.

نمایندگی تعمیر ماشین لباسشویی بوش

برای رفع این مشکل با رعایت کلیه موارد ایمنی اقدام به عیب یابی کنید. جهت عیب یابی ابتدا المنت را توسط مولتی متر بررسی نمائید. در صورتی که بین اتصال المنت و زمین عایق مقاومت وجود دارد، سبب پرش کلید و محافظت از جان می‌شود. بنابراین از یک عایق سنج نیز استفاده کنید.

المنت باید از جهت سوختگی و یا معیوب شدن بررسی گردد. معمولا در صورت سالم بودن المنت، دستگاه عدد 20 و 30 را نشان می‌دهد. در صورتی که این عدد صفر یا بالاتر باشد، المنت نیاز به تعویض دارد چرا که سوخته است.

خراب شدن فیلتر برق

دومین دلیل سوختن و یا پریدن فیوز، خراب شدن فیلتر برق لباسشویی است. عملکرد فیلتر برق، جلوگیری از تداخل مدار دستگاه و انتقال آن به وسایل الکتریکی است. در صورتی که فیوز دستگاه پریده باشد به احتمال زیاد، مشکل از فیلتر برق است.

برای رفع مشکل ابتدا موارد ایمنی را رعایت کنید. فیلتر برق را به خوبی بررسی نمائید. ته فیلتر برق را از نظر نداشتن برآمدگی و یا مایع بررسی نمائید. فیلتر برق را توسط مولتی متر بررسی کنید. در صورت نیاز فیلتر برق باید تعویض شود.

آموزش تعویض فیلتر برق لباسشویی

در این بخش قصد داریم شما را برای تعویض فیلتر برق لباسشویی راهنمایی کنیم. برای تعویض فیلتر برق ابتدا لوازم زیر را تهیه کنید:

پیچ گوشتی

فیلتر برق لباسشویی

اگر در زمینه تعمیر قطعات لباسشویی از اطلاعات فنی مناسب بهره مند هستید، اقدام به این امر کنید. در غیر اینصورت بهتر است از تعمیرکاران متخصص کمک بخواهید.

مراحل تعویض فیلتر برق لباسشویی

اطمینان از قطع بودن برق و برقراری ایمنی

ایمنی مهم ترین چیز برای تعویض این قطعه است. از این رو از قطع بودن برق لباسشویی مطمئن شوید. چرا که در این مرحله با سیم و برق در ارتباط هستید. بنابراین لازم است سیم‌ها فاقد برق باشند.

بیرون آوردن پنل بالایی

برای بیرون آوردن پنل معمولا در هر لباسشویی به شیوه متفاوت باید عمل کنید. در هر حال برای اینکار از پیچ گوشتی استفاده کنید. پیچ‌های پنل را باز کنید. در آخر نیز پنل را به سمت خود کشیده و آن را از جایگاه خارج کنید.

 فیلتر برق را بررسی کنید

با برداشتن پنل بالایی، فیلتر برق به راحتی قابل مشاهده است. بهتر است برای بررسی فیلتر مراحل زیر را چک کنید:

دقت کنید فیلتر فاقد آثار انفجار و یا برآمدگی باشد.

نشانه سوختگی نداشته باشد.

نشانه دود و یا مایع در ته فیلتر نداشته باشد.

نمایندگی تعمیر لباسشویی سامسونگ در تهران

تعویض فیلتر

فیلتر‌های لباسشویی توسط پیچ هایی محکم در داخل کابینت لباسشویی متصل شده اند. پیچ هایی که آن را نگه می‌دارند نیز در بیرون لباسشویی قرار دارند. برای خارج کردن فیلتر پیچ‌ها را توسط پیچ گوشتی باز کنید. اینکار سبب جدا شدن فیلتر از داخل محفظه شده و به راحتی می‌توانید فیلتر برق را تعویض کنید.

هر کانکتور الکتریکی که از روی فیلتر قدیمی باز می‌شود می‌بایست به فیلتر جدید متصل شود. یعنی فیلتر جدید باید به طور کامل در موقعیت فیلتر قدیمی قرار بگیرد. بنابراین برای جلوگیری از اشتباه قبل از باز کردن فیلتر یک عکس بگیرید. در نتیجه می‌توانید فیلتر جدید را از روی عکس جایگذاری کنید.

 متصل کردن فیلتر برق به کابینت

هنگامی که به صورت صحیح فیلتر جدید را جاسازی کردید، همانند فیلتر قدیمی آن را با پیچ‌ها به کابینت لباسشویی متصل کنید و توسط پیچ گوشتی پیچ‌ها را سفت کنید. پنل بالایی را نیز در جای خود قرار دهید و پیچ‌ها را محکم کنید.

تست کردن فیلتر برق

پس از تعویض فیلتر قدیمی با فیلتر جدید باید یک تست از فیلتر برق جدید گرفته شود تا از کارایی صحیح مطمئن شوید. برای اینکار طبق مراحل زیر عمل کنید:

ابتدا آن را به برق مصل کنید. سپس با اینکار می‌توانید کارایی لباسشویی را بسنجید.

از طرفی باید از عدم اختلال در دیگر لوازم برقی اطمینان حاصل کنید.

در صورتی که با انجام مراحل فوق به طور کامل مشکل لباسشویی رفع شود، یعنی مشکل از فیلتر برق بوده است و شما کار خود را به درستی انجام داده اید. اما در صورتی که همچنان مشکل باقی مانده باشد، بهتر است با نمایندگی تعمیر لباسشویی تماس حاصل نمائید. یک متخصص به خوبی مشکل لباسشویی را شناسایی خواهد کرد.

هزینه تعویض فیلتر برق لباسشویی چقدر است؟

قیمت تعویض فیلتر برق لباسشویی، با توجه به کیفیت کار و همچنین قطعه به کار برده شده متفاوت است. ممکن است یک تعمیرکار کار خود را به خوبی بلد نباشد و از فیلتر با کیفیتی نیز استفاده نکند. بنابراین باید حواستان باشد حتما از نمایندگی مجاز تعمیر لباسشویی کمک بخواهید. به جای توجه به کمیت به کیفیت توجه کنید. از تعمیرگاهی کمک بخواهید که به عنوان نمایندگی مشغول به فعالیت بوده و ضمانت نامه تعمیر داشته باشد.

حتما حواستان باشد از قطعه اصلی برای تعویض استفاده نمایند. البته ارائه ضمانت نامه توسط تعمیرکار، خود تائیدیه‌ای برای کیفیت و گارانتی خدمات است.

منبع مقاله: چرا بعد از روشن شدن لباسشویی فیوز می‌پرد؟

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

تعمیرات لوازم خانگی اراسرویس

تعمیرات لوازم خانگی آراسرویس با بیش از 13 سال سابقه در زمینه تعمیرات لوازم خانگی در انواع برندهای معتبر آماده خدمات رسانی در محل شما است، با ما در تماس باشید. 75931-021

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید