اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140003125161214119

همه چیز درباره پلاتینگ ارز چیا

کد: 140003125161214119

https://bit.ly/3g65J4n

، تهران , (اخبار رسمی): با ورود بخش جدیدی از ارزهای دیجیتال به دنیای مجازی که با شعار ارزهای سازگار با محیط زیست به بازار وارد شده اند، ارز چیا با استقبال زیادی روبرو شده است که مهترین چالش تولید آن پلاتینگ یا پلات سازی می باشد

همه چیز درباره پلاتینگ ارز چیا
پلاتینگ ارز چیا

فارمینگ چیا  دو قسمت بسیار متفاوت دارد. پلات ها  ایجاد می گردند و پس از آن فارمینگ یا همان نگهداری دیتا  در فضا های هارد دیسک صورت میگیرد. در این  مقاله قصد داریم روی روند ایجاد  پلات های چیا تمرکز کنیم.  شما می توانید از انواع سخت افزار های موجود جهت پلات نمودن و تولید ارز چیا استفاده نمایید، البته سرعت تولید هر پلات بسیار وابسته به سخت افزاری هست که انتخاب می نمایید.

پیشنهدات می کنیم اگر می خواهید بصورت آزمایشی این کار را انجام دهید از سخت افزار های در دسترس خود استفاده کنید. به عنوان مثال اگر لپ تاپ و یا کامپیوتر شما فضای SSD بیشتر از 260 گیگا بایت را دارد همین حالا می توانید بصورت آزمایشی یک پلات چیا ایجاد نمایید.

هر پلات چیا 108.8 گیگا بایت فضای هارد شمار را اشغال خواهد نمود اما برای ایجاد آن شما نیاز به فضای خالی در حدود 257 گیگا بایت را خواهید داشت. طبق اظهارات برخی از کارشاناسان ، با هارد های پرسرعت تقریبا  4 الی 5 ساعت برای ایجاد یک پلات  زمان نیاز خواهد داشت. اما در صورت استفاده از هارد های کم سرعت تر این زمان  12 الی 24 ساعت به طول خواهد انجامید.

پلاتینگ چیا از تمامی منابع رایانه شما استفاده خواهد نمود، RAM ،  CPU و هارد دیسک های شما کاملا در زمان تولید درگیر خواهند شد.

فرایند پلاتینگ در چهار مرحله صورت می گیرد:

  • فاز اول ایجاد هفت جدول هش رمز نگاری شده در فضای موقت هارد شما
  • فار دوم مرتب سازی هش های رمز نگاری شده
  • فاز سوم فشرده سازی با استفاده از الگوریتم ها و آماده سازی فایل نهایی
  • فاز چهارم، ایجاد پلات و انتقال آن به محل ذخیره سازی( هارد های مخصوص فارم)

چالش فعلی تواید پلات سرعت هارد دیسک هایی است که از طریق آن عملیات پلاتینگ صورت می گیرد. لذا استفاده از هاردهای بسیار پرسرعت می تواند شما را به کمترین زمان تولید نزدیک نماید، هاردهای NVME و SSD یکی از بهترین ابزار های تولید پلات می باشند. اما باید توجه داشته باشید که عمر اینگونه هارد ها محدود و کاملا بستگی به میزان عملیات  نوشتن و خواندن بر روی هارد شما را دارد . اینگونه هاردها  دارای ظرفیت مشخصی از میزان نوشتن و خواندن می باشند که به اصطلاح  TBW- Terabytes Written گفته می شود. برای ایجاد یک پلات تقریبا 1.6 TBW عمر هارد شما مصرف خواهد شد! لذا باید از هارد هایی استفاده نمایید که از TBW بسیار بالایی برخوردار باشند. علاوه بر آن جهت ایجاد چندین پلات همزمان درصد بسیار زیادی از  CPU اشغال خواهد شد.

 با روند رو به رشد و سرعت گسترش بسیار زیاد شبکه چیا، ایجاد هرچه سریعتر پلات ها برای تولید کنندگان این ارز دیجیتال بسیار با اهمیت است. فراهم نمودن سخت افزارهایی که توانایی ایجاد پلات در کمترین زمان ممکن را دارند، بسیار گران قیمت خواهد بود و پس از ایجاد پلات و تکمیل ظرفیت هارد های ذخیره سازی، عملا این تجهیزات بلا استفاده  می مانند.

نگهداری دیتا و یا فارمینگ این ارز نیز از بسیار با اهمیت  است و توصیه می گردد این اطلاعات در دیتا سنتر های معتبر نگهداری گردند. بسیاری از کاربران خانگی تصور دارند که در امکان هاست این اطلاعات در سیستم های خانگی نیز میسر است اما قطعی و نواسنهای برق  به شدت بر روی هارد دیسک ها تاثیر گذاشته و باعث کوتاه شدن عمر این تجهیزات خواهند شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

بومرنگ رایانه

گروه شرکت های بومرنگ با چندین شرکت تخصصی در سال 1379 شروع به فعالیت نموده است. هم اکنون بعد از گذشت بیش از 20 سال فعالیت متمرکز و مستمر و با تکیه بر نوآوری و خلاقیت، ادغام تخصص وتجربه و به پشتوانه تجربیات چندین ساله تیم مدیریتی و اجرایی خود، توانسته ایم خدمات با کیفیتی در حوزه مشاوره، طراحی، تامین تجهیزات و پیاده سازی و پشتیبانی طیف گسترده ای از خدمات این گروه را ارائه نماییم.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]