اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140003135163216587

کفپوش اپوکسی و کاربرد های متنوع آن

کفپوش اپوکسی پارکینگ و کفپوش اپوکسی پل عابر پیاده

کد: 140003135163216587

https://bit.ly/3wTQXoe

، تهران , (اخبار رسمی): کفپوش اپوکسی یکی از محصولاتی است که کاربردهای متنوعی دارد. شرکت رنگ های صنعتی ایران به عنوان یکی از تولید کنندگان و مجریان معتبر این حوزه در این مقاله، به توضیح دو کاربرد کفپوش اپوکسی پرداخته است که با هم می خوانیم. در این مقاله به بررسی کفپوش اپوکسی پارکینگ و کفپوش اپوکسی پل عابر پیاده می پردازیم.

کفپوش اپوکسی پارکینگ و کفپوش اپوکسی پل عابر پیاده
کفپوش اپوکسی پارکینگ و کفپوش اپوکسی پل عابر پیاده

کفپوش اپوکسی پارکینگ

امروزه با توجه به افزایش تعداد واحدهای ساختمانی، بخصوص در برج ها، ساختمان های اداری، مال ها و فروشگاه ها، رفت و آمد در پارکینگ بسیار بالا می باشد و کفپوش انتخابی برای این مکان ها باید به گونه ای انتخاب شود که امکانات زیر را بتواند برآورده کند.

امکانات کفپوش اپوکسی پارکینگ

  • دوام بالا
  • ترمیم پذیری آسان و سریع
  • قابلیت خط کشی و علامت گذاری
  • تمیز شدن آسان
  • جرم پذیری پایین

علاوه بر موارد بالا با توجه به تعدد جای پارک، می‌بایستی امکان جانمایی برای هر خودرو یا هر واحد را نیز داشته باشد. کفپوش اپوکسی پارکینگ تمام امکانات ذکر شده در بالا را دارا است وکاملا این ویژگی را دارد که به عنوان یک کفپوش پارکینگی جوابگوی موارد ذکر شده و برخی خصوصیات دیگر شود.

خصوصیات کفپوش اپوکسی پارکینگ

کفپوش اپوکسی پارکینگ دوام بسیار بالایی دارد و در صورتی که به درستی نگهداری شود ۱۰ تا ۱۵ سال دوام خواهد داشت. کفپوش پارکینگ از جنس اپوکسی به سادگی قابل ترمیم بوده و حتی بعد از گذشت زمان طولانی نیز می توان بخش آسیب دیده را با رنگ ترمیم نمود. مقاومت شیمیایی کفپوش اپوکسی پارکینگ در برابر روغن های ماشین و همچنین مواد شیمیایی شوینده بسیار بالا بوده و کاملا جوابگوی موارد این چنینی است.

خصوصیات اجرایی کفپوش اپوکسی پارکینگ

کفپوش پارکینگ با جنس اپوکسی می تواند در ظاهر های کاملا صاف و یکنواخت، به صورت پوست پرتقالی و به صورت سیلیس پاش و زبر اجرا گردد. این حالت باعث می شود که طیف های متفاوتی از کارایی ها را بتوان از آن به دست آورد.
جهت سطوحی که نیاز به اصطکاک بالا باشد سطح به صورت سیلیس دار اجرا می گردد که سطوح شیب دار را نیز به راحتی جوابگو است. همچنین کفپوش اپوکسی به صورت پوست پرتقالی می تواند مقدار اصطکاک سطح را بالا برده و همچنین موج های سطحی را کمتر نشان دهد.

کفپوش اپوکسی پارکینگ
خود به تنهایی سطح را آب بند می کند.
در نتیجه در پارکینگ های طبقاتی
نیاز به آب بند نمودن سطح بتن نخواهیم داشت.
همین موضوع باعث کاهش یک مرحله اجرایی و همچنین کاهش هزینه خواهد شد.

ضخامت و طراحی کفپوش اپوکسی پارکینگ

ضخامت کفپوش اپوکسی پارکینگی حدود ۳ میلیمتر بوده و در نتیجه در ارتفاع تمام شده سطح پارکینگ تاثیری نخواهد داشت. این موضوع بسیار در طراحی پارکینگ ها تاثیر گذار بوده و کمک بسزایی در مهندسین طراح خواهد کرد. وزن کفپوش اپوکسی پارکینگی به ازای هر مترمربع حداکثر ۴ کیلوگرم بوده نسبت به سایر کفپوش ها بسیار کم وزن خواهد بود. این امر در وزن سازه بسیار مهم بوده و در طراحی می تواند کمک بسزایی نماید.

ظاهر کفپوش کفپوش اپوکسی پارکینگ

کفپوش اپوکسی پارکینگ کاملا صاف و بدون درز بوده و با کمترین میزان آب قابل شستشو و تمیزکاری است. این کفپوش پارکینگی بدلیل اینکه غیر قابل نفوذ می باشد، در صورتی که ماده ی روغنی بر روی آن ریخته شود، به سادگی قابل تمیز شدن است.
مصرف آب جهت تمیز شدن در این نوع کفپوش بسیار پایین تر از سایر کفپوش های پارکینگی است. کفپوش اپوکسی پارکینگ بر پایه رنگ می باشد. در نتیجه قابلیت خط کشی و علامت گذاری ورود و خروج و سایر علامت های راهنمایی را خواهد داشت.
و نسبت به سایر کفپوش ها کاملا برتری دارد. کفپوش های بتنی، سنگ و … نسبت به کفپوش اپوکسی پارکینگی جرم پذیری بالایی داشته و سریع کثیف می شوند.
در صورتی که کفپوش اپوکسی پارکینگی جرم پذیری پایینی داشته و به سادگی تمیز می شود.

در کل کفپوش اپوکسی پارکینگ با توجه به کارایی و امکاناتی که در اختیار قرار می دهد جایگزین بسیار مناسبی برای سایر کفپوش هاست که امروزه حجم بسیار بالایی از پروژه های کفپوش پارکینگی را به خود اختصاص داده است.

قیمت کفپوش اپوکسی پارکینگ

جهت دستیابی به قیمت تمام شده کفپوش اپوکسی می توانید مقاله مربوط به آن را در سایت رسپاد مطالعه نمایید. به طور کلی قیمت کفپوش اپوکسی به موارد زیر وابسته می باشد:

سطح زیرآیند

هر چه سطح زیرآیند صاف تر باشد امکان اجرای کفپوش اپوکسی با مصرف مناسب تر و بهینه تر مواد وجود خواهد داشت که در قیمت کفپوش اپوکسی تاثیر بسزایی خواهد داشت.

ضخامت اجرایی

هر چه ضخامت کفپوش اپوکسی پارکینگی بیشتر باشد قیمت آن بالاتر خواهد رفت. به طور معمول ضخامت کفپوش پارکینگی بین ۲ الی ۳ میلیمتر اجرا می گردد.

متراژ

متراژ پروژه های کفپوش اپوکسی پارکینگ و کفپوش های اپوکسی پارکینگی در محاسبه هزینه های کلی پروژه بسیار تاثیر گذار خواهد بود . در متراژهای پایین هزینه ثابت و سربار پروژه زیاد بوده و لذا قیمت نهایی نسبت به متراژهای بالا بیشتر خواهدشد.

ظاهر نهایی

کفپوش اپوکسی سیلیس پاش و کفپوش اپوکسی پوست پرتقالی دو نوع ظاهر نهایی است که در پارکینگ ها انتخاب می گردند. این دو نوع تقریبا هم قیمت می باشند اما در صورتیکه از نوع کفپوش اپوکسی خودتراز شونده انتخاب شود قیمت آن با توجه به مصرف مواد بیشتر افزایش خواهد یافت.

کیفیت مواد اولیه کفپوش اپوکسی پارکینگ

مواد اولیه کفپوش اپوکسی بسیار متنوع بوده و از منابع و کشورهای متفاوت قابل تامین می باشد. کیفیت مواد نیز به همین صورت متنوع خواهد بود که در کیفیت کفپوش نهایی تاثیرگذار می باشد.

شرکت هایی دارای رزومه متنوع و شاخص می باشند جهت حصول اطمینان خاطر مشتریان تنها از برندهای معروف استفاده نموده و مجریان و سازندگان متفرقه معمولا جهت کاهش قیمتی از برندهای نامعتبر استفاده می کنند که درست است که قیمت پایین می آید اما ماندگاری کفپوش بسیار کاهش پیدا می کند.

فرمولاسیون کفپوش اپوکسی پارکینگ

هر چه درصد رزین کفپوش ها بالاتر باشد کیفیت محصول نهایی بیشتر و قیمت نیز افزایش می یابد. نسبت رنگ به هاردنر در کفپوش ها بسیار حائز اهمیت است. برخی سازندگان معتبر با نسبت های ۵ به ۱ یا ۶ به ۱ در حال تولید و اجرای کفپوش می باشند که می تواند به صورت پیش فرض کیفیت اولیه مناسب را حدس زد. اما با بالاتر رفتن نسبت رنگ به هاردنر کیفیت کفپوش کاهش پیدا کرده و قیمت نیز کاهش پیدا می کند.

 کفپوش اپوکسی پل عابر پیاده

مورد استفاده دیگری که به فراوانی از کفپوش اپوکسی پارکینگ در این زمینه بهره برداری می شود، پوشش سطوح پل های عابر پیاده است. در ادامه مقاله شرکت مهندسی رسپاد به معرفی دومین نوع استفاده از این محصول یعنی کفپوش اپوکسی پل های عابر پیاده می پردازیم.

یکی از نکات حائز اهمیت در ساخت پل عابر پیاده، انتخاب کفپوشی مناسب برای سطح آن است. پل های عابر پیاده در محیط باز بوده و محل تردد دائمی عابرین پیاده است. همچنین ممکن است در شرایط آب و هوایی مختلفی مانند بارش باران و برف، سطح پل لغزنده شده و یا آسیب ببیند. ازین رو کفپوش اپوکسی مناسب ترین گزینه جهت انتخاب بوده و همچنین در شرایط مختلف دمایی مقاوم می باشد.

ویژگی های کفپوش اپوکسی پل عابر پیاده

  • یکنواخت و بدون درز بودن
  • مقاومت فشاری
  •  مقاومت شیمیایی
  • مقاومت در برابر سایش
  • دوام بالا
  • قابل شستشو بودن
  • قابل اجرا بر روی انواع سطوح
  • قابل اجرا در طرح ها و رنگ های گوناگون که تاییدی بر این موضوع است که کفپوش اپوکسی انتخاب مناسبی جهت اجرا در سطح پل عابر پیاده می باشد.

اجرای کفپوش اپوکسی پل عابر پیاده

روش اجرای کفپوش اپوکسی پل عابر پیاده بدین صورت است که ابتدا سطح فلز می بایستی از انواع آلودگی های سطحی و زنگ زدگی پاک شده و سپس پرایمر مخصوص سطوح فلزی بر روی آن اجرا گردد. بعد از خشک شدن سطحی پرایمر، پوشش اپوکسی با سیلیس ترکیب شده و بر روی سطح، پخش می گردد. ترکیب سیلیس با پوشش اپوکسی جهت جلوگیری از لغزندگی سطح پل می باشد.

کفپوش اپوکسی پل عابر پیاده با سرعت بالایی خشک می شود. در نتیجه میتوان در هنگام شب که تردد کم است، این سیستم پوششی را اجرا نمود.

در تابستان سال۹۴، شرکت رسپاد طی قراردادی با سازمان زیباسازی شهرداری تهران عملیات تامین و اجرای کفپوش هیبریدی اپوکسی – پلی یورتان، پل های عابر پیاده شهر تهران را بر عهده گرفت. با گذشت چند سال از اتمام پروژه، کیفیت و دوام پوشش اجرا شده توسط مجریان شرکت رسپاد بر اعتبار، تعهد و توان فنی شرکت رسپاد صحه می گذارد.

تماس برای خرید کفپوش اپوکسی پل عابر پیاده 

جهت هرگونه مشاوره فنی می‌توانید با کارشناسان فنی شرکت رسپاد با شماره 02188289096 تماس گرفته و یا به سایت این شرکت به نشانی www.rsi.co.ir  مراجعه نمایید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت رنگ های صنعتی ایران

شرکت رنگ های صنعتی ایران ، در شهریور سال ۱۳۶۱ به همت جمعی از متخصصین و صنعتگران زبده ایرانی و در زمینی به مساحت بیش از ۱۰،۰۰۰ متر مربع در شهرک صنعتی رازی اصفهان، به عنوان یکی از قطب های صنعت رنگ کشور، آغاز به فعالیت نمود. این شرکت از بدو تاسیس، به عنوان یکی از پیشگامان تولید رنگ های صنعتی کشور، همواره حفظ بالاترین کیفیت و بهبود مستمر فنی را در دستور کار خود قرار داده است. به گونه ای که هم اکنون افتخار همکاری با بیش از ۱۵ فارغ التحصیل رشته مهندسی پلیمر – رنگ از دانشگاه صنعتی امیر کبیر را در واحد‌های مختلف تولید، فروش، R&D و کنترل کیفیت، دارد. تجربه حاصل از نزدیک به ۴۰ سال همکاری مستمر با صاحبان صنایع بالادستی کشور، نظیر صنعت نفت، گاز، پتروشیمی، نیروگاه ها، صنایع فلزی و آلیاژی و… اندوخته گران بهایی را برای شرکت رنگ های صنعتی ایران به همراه داشته است و با این پشتوانه فنی و تجربه ارزشمند، ورود به بازارهای منطقه ای و بین المللی در راستای اعتلای نام ایران عزیزمان، در دستور کار و اولویت جدی برنامه های بازرگانی این شرکت، قرار گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]