اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140009225576416587

نگاه تخصصی تیم رنگ های صنعتی ایران به کاربرد رنگ های صنعتی

شناخت انواع رنگ های صنعتی ، آسترها و کاربرد آنها

کد: 140009225576416587

https://bit.ly/3m0Gg0d

، تهران , (اخبار رسمی): رنگ های صنعتی انواع گوناگونی دارند که هر کدام بسته به کاربرد و ویژگی هایی که دارند با توجه به حساسیت های خاص این رنگ ها تولید و به بازار مصرف عرضه می شود. رنگ های صنعتی نقش بسیار مهمی در نگهداری از تاسیسات و سازه ها در صنایع مختلف را بر عهده دارند.

شناخت انواع رنگ های صنعتی ، آسترها و کاربرد آن ها
شرکت رنگ های صنعتی ایران بهترین رنگ های صنعتی و آستر صنعتی

شرکت رنگ های صنعتی ایران در تمامی وندورلیست های معتبر (لیست تامین کنندگان کالا برای شرکت های عظیم) ثبت گردیده و در طول 33 سال سابقه درخشان خود، از پایه های اصلی تامین رنگ صنعتی در کشور به حساب می آید.

بدون بهره برداری از خصوصیت های رنگ های صنعتی، شرکت ها و صنایع مختلف می بایست هزینه های بسیاری را برای نگهداری و مرمت تاسیسات خسارت دیده متحمل شوند. در ادامه تیم کارشناسی شرکت رنگ های صنعتی ایران نگاهی اجمالی به انواع پرایمر ها یا آستر ها و رنگ های صنعتی کرده است که با مطالعه آن می توانید با کاربرد انواع رنگ های صنعتی و آستر های مربوطه آشنا شوید. 

پرایمر یا آستر در پوشش چیست؟

پرایمر یا آستر حیاتی ‏ترین لایه یک پوشش است؛ زیرا به عنوان پایه ‏ای برای پوشش‏ های بعدی تعیین شده، که جهت جلوگیری از خوردگی مورد نیاز است عمل می‏ کند. پرایمر یا آستر، همچنین سطحی را فراهم می ‏کند تا چسبندگی لازم را ایجاد کند و امکان اتصال مناسب لایه ‏های پوششی بعدی را فراهم می‏ کند. از این رو، پرایمر همچون یک چسب دو لبه عمل می کند که هم باعث چسبندگی خود به سطح شده و هم باعث چسبندگی لایه ‏های بعدی به خود می ‏شود.

آستر زینک ریچ اپوکسی

پرایمرهای غنی از روی اپوکسی، متعلق به خانواده پوشش‌های غنی از روی هستند که برای محافظت از سطوح آهنی در برابر خوردگی اعمال می‌شوند. پرایمر یا آستر در درجه اول به عنوان محصولات حفاظت کاتدی عمل می ‏کنند. از آنجایی که روی نسبت به فولاد آندی است، این ذرات ابتدا خورده می ‏شوند، بنابراین از لایه آهنی زیر پرایمر در برابر خوردگی محافظت می‏ کنند. پرایمرهای مبتنی بر روی، حفاظت کاتدی فداکارانه ‏ای را برای زیرلایه فولادی فراهم می ‏کنند. پرایمرهای اپوکسی روی احیا شده دارای حدود ۵۵ درصد وزن روی در فیلم پرایمر پخته شده هستند، در حالی که پرایمرهای اپوکسی غنی از روی (Zinc rich epoxy) دارای حدود ۸۰ تا ۸۵ درصد وزن روی هستند. پوشش پرایمر اپوکسی غنی از روی، یک پوشش ارگانیک است که جهت دستیابی به محافظت بسیار عالی، لزوماً به پوشش ‏های بعدی نیاز دارد. زینک ریچ اپوکسی را می‏ توان با اسپری بدون هوا، پیستوله یا برس اعمال کرد. بنابراین سادگی کاربرد و همچنین محافظت از سطح، از این رنگ گزینه مناسبی برای کاربردهای تعمیر و نگهداری می ‏سازد.

آستری زینک فسفات اپوکسی

پرایمرهای اپوکسی زینک فسفات حاوی رنگدانه زینک فسفات هستند که به عنوان یک رنگدانه بازدارنده خوردگی عمل می‏ کند. پرایمرهای اپوکسی برای ضد آب کردن سطوح استفاده می‌شوند و با اعمال آنها از فلز بدون پوشش در برابر اکسیداسیون محافظت می‌شود. قبل از استفاده از پرایمر اپوکسی به یک سطح خشک و بسیار تمیز نیاز است. پرایمرهای اپوکسی دو جزئی باید قبل از اعمال کاملاً مخلوط شوند. از آنجایی که رنگ ها در صنایع خودروسازی و دریایی باید در برابر خوردگی (زنگ زدگی) مقاومت کنند، پوشش های اپوکسی به طور گسترده ای به عنوان لایه آستری جهت بهبود چسبندگی رنگ به سطح فلز و جلوگیری از خوردگی استفاده می شود. این پرایمر اپوکسی دو جزئی، لایه‏ ای مقاوم در برابر سایش، مواد شیمیایی و رطوبت ایجاد می کند و جهت استفاده بر روی فولاد و بتن با آماده سازی سطح استاندارد، بسیار مناسب است. این پرایمر برای نیروگاه ها، کاربردهای دریایی، تصفیه خانه های آب و لایه بیرونی مخازن نیز توصیه می شود.

رنگ زینک کرومات با آستر زینک کرومات

رنگ ‏های زینک کرومات به علت بهره بردن از خواص ضدخوردگی در زمره محصولات پرمصرف در زمینه رنگ ‏های صنعتی قرار می ‏گیرند. البته در سالیان اخیر به علت مسائل زیست محیطی میزان مصرف رنگ های زینک کرومات در بسیاری از کشورهای جهان به صورت چشم گیری کاهش یافته است. از رنگ ‏های زینک کرومات برای مقاومت در برابر خوردگی سازه‏ های فولادی در محیط ‏های صنعتی و دریایی، رنگ آمیزی سوله ‏ها، رنگ آمیزی سطوح ماشین آلات و رنگ آمیزی تجهیزات و… می ‏توان استفاده کرد. از ویژگی‏ های اصلی رنگ زینک کرومات می ‏توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مقاومت بسیار خوب در شرایط آب و هوایی مختلف
  • چسبندگی بسیارعالی به سطح
  • مقاومت در برابر خوردگی

رنگ‌های زینک اتیل سیلیکات

رنگ‌های زینک اتیل سیلیکات، پوشش‌های معدنی هستند که مقاومت خوبی در برابر حرارت و خوردگی دارند. پودر روی در این پوشش ها توسط مکانیزم حفاظت کاتدی از بسترهای فلزی محافظت می‏ کند. رنگ‌های زینک اتیل سیلیکات چسبندگی بسیار خوبی به سطح داشته و با تشکیل یک لایه بسیار مقاوم در برابر نفوذ مواد خورنده، از سطح در برابر خوردگی محافظت می‏ کنند. برخی از خواصی که در استاندارد SSPC Paint 20 در مورد رنگ زینک اتیل سیلیکات عنوان شده است به شرح ذیل است:

  • مقاومت شیمیایی بسیار خوب
  • مقاومت در برابر خوردگی بسیار خوب در محیط‏ های صنعتی و دریایی
  • مقاومت آب و هوایی بسیار خوب
  • مقاومت سایشی بسیار خوب
  • مقاومت دمایی تا ۴۰۰ درجه (مقاومت دمایی وابسته به سیستم پوششی و شرایط اجرایی و بهره برداری است)

آستر زینک اتیل سیلیکات تولیدی برند رنگ های صنعتی ایران محافظت در برابر خوردگی بسیار عالی را فراهم می ‏کند و به عنوان آستر در سیستم‏ های پوششی که نیاز به دوام زیادی دارند مورد استفاده قرار می‏ گیرند.

کولتار اپوکسی

اپوکسی کولتار، ترکیبی از رزین ‏های اپوکسی و قطران زغال سنگ است که سیاه رنگ بوده و جهت پوشش دهی سطوحی که در معرض خوردگی بسیار شدید هستند استفاده می ‏شود. معمولا از این رنگ جهت محافظت در برابر رطوبت برای سیستم ‏های زیرزمینی مانند خطوط لوله، تاسیسات تصفیه آب، مخازن، سازه ‏های دریایی در معرض آب شور و لوله ‏های دفن شده در خاک و یا مستغرق در آب استفاده می ‏شود. کولتار اپوکسی با توجه به موارد مصرف، قابل تولید با رزین اپوکسی پلی آمین و اپوکسی پلی آمید است.

خواص رنگ ‏های کولتار اپوکسی:

  • آب بندی و مقاومت در برابر رطوبت بسیار خوبی را به سطح می ‏دهد.
  • رنگ کولتار در برابر سایش، شوک حرارتی، ضربه و مواد شیمیایی مقاومت بسیار خوبی دارد.
  • محافظت بسیار خوبی در برابر خوردگی ایجاد می ‏کند.
  • محافظت بسیار خوبی در برابر تنش خاک ایجاد می ‏کند.

نکته مهم درباره رنگ های کولتار اپوکسی: این رنگ ‏ها با محیط زیست سازگاری ندارند لذا از پوشش دادن سطوحی که با آب شرب در تماس هستند با رنگ کولتار اپوکسی بایستی خودداری شود.

رنگ های سلیکونی مقاوم در برابر حرارت

رنگ‌های سیلیکونی مقاوم در برابر حرارت، پوشش‌هایی هستند که معمولاً برای تحمل دما تا ۶۰۰ درجه سانتی‌گراد طراحی شده‌اند. این رنگ ها روی سطوح صنعتی فلزی بهترین کارایی را دارند و اغلب برای پوشش دهی زباله سوزها، کوره ها و… استفاده می شوند. رنگ سیلیکونی مقاوم در برابر حرارت نسبت به دمای بالا از خود واکنشی نشان نمی ‏دهد و از سطوح در معرض حرارت بالا محافظت می‏ کند.

رنگ سیلیکونی نسوز و مقاوم حرارتی علاوه بر مقاومت در برابر حرارت می تواند تا حدودی مقاومت در برابر خوردگی را نیز ایجاد نماید.
باتوجه به میزان رزین سیلیکونی و همچنین پیگمنت آلومینیوم استفاده شده در فرمولاسیون این رنگ، مقاومت حرارتی آن متغیر خواهد بود.
به دلیل آسیب دیدن پیگمنت در دماهای بالا، این رنگ غالبا در فام نقره ‏ای تولید و عرضه می شود.
رنگ ‏های سیلیکونی علاوه بر کاربردهای مقاوم حرارتی، قابل تولید جهت مصارف دیگر مانند « رنگ سلیکونی ضد خزه » و « رنگ سلیکونی نمای ساختمان » نیز هستند.

رنگ سیلیکونی نسوز و مقاوم حرارتی علاوه بر مقاومت در برابر حرارت می تواند تا حدودی مقاومت در برابر خوردگی را نیز ایجاد نماید.
باتوجه به میزان رزین سیلیکونی و همچنین پیگمنت آلومینیوم استفاده شده در فرمولاسیون این رنگ، مقاومت حرارتی آن متغیر خواهد بود.
به دلیل آسیب دیدن پیگمنت در دماهای بالا، این رنگ غالبا در فام نقره ‏ای تولید و عرضه می شود. 

۳۰ سال همکاری رنگ های صنعتی ایران با شرکت های‌بزرگ

شرکت رنگ های صنعتی ایران در تمامی وندورلیست های معتبر کشور (لیست تامین کنندگان کالا برای شرکت های عظیم) ثبت گردیده و در طول سی و سه سال سابقه درخشان خود، از پایه های اصلی تامین رنگ صنعتی در کشور به حساب می آید.

در ادامه می توانید با کلیک روی هریک از لینک های زیر، گواهی نامه های دریافتی توسط شرکت رنگ های صنعتی ایران را درباره هر یک از انواع آستری ها و رنگ های صنعتی را ملاحظه کنید.

گواهی نامه های دریافتی شرکت رنگ های صنعتی ایران در باره کیفیت محصولات

شناخت انواع رنگ های صنعتی ، آسترها و کاربرد آن ها
بهترین تولید کننده رنگ صنعتی کشور ، شرکت رنگ های صنعتی ایران

برای مشاهده این تصویر در سایز اصلی اینجا را کلیک کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت رنگ های صنعتی ایران

شرکت رنگ های صنعتی ایران ، در شهریور سال ۱۳۶۱ به همت جمعی از متخصصین و صنعتگران زبده ایرانی و در زمینی به مساحت بیش از ۱۰،۰۰۰ متر مربع در شهرک صنعتی رازی اصفهان، به عنوان یکی از قطب های صنعت رنگ کشور، آغاز به فعالیت نمود. این شرکت از بدو تاسیس، به عنوان یکی از پیشگامان تولید رنگ های صنعتی کشور، همواره حفظ بالاترین کیفیت و بهبود مستمر فنی را در دستور کار خود قرار داده است. به گونه ای که هم اکنون افتخار همکاری با بیش از ۱۵ فارغ التحصیل رشته مهندسی پلیمر – رنگ از دانشگاه صنعتی امیر کبیر را در واحد‌های مختلف تولید، فروش، R&D و کنترل کیفیت، دارد. تجربه حاصل از نزدیک به ۴۰ سال همکاری مستمر با صاحبان صنایع بالادستی کشور، نظیر صنعت نفت، گاز، پتروشیمی، نیروگاه ها، صنایع فلزی و آلیاژی و… اندوخته گران بهایی را برای شرکت رنگ های صنعتی ایران به همراه داشته است و با این پشتوانه فنی و تجربه ارزشمند، ورود به بازارهای منطقه ای و بین المللی در راستای اعتلای نام ایران عزیزمان، در دستور کار و اولویت جدی برنامه های بازرگانی این شرکت، قرار گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]