اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140003185168816605

اصطلاحات رایج در رابطه با اسکنرهای فلزیاب

کد: 140003185168816605

https://bit.ly/3cr1ob1

، تهران , (اخبار رسمی): امروزه علم کاوش و ابزار و لوازم مربوط به آن خیلی پیشرفت کرده است. در کنار شرکت‌هایی که قطعات و لوازم اورجینال اکتشاف را ارائه می‌کنند، همچنان شرکت‌هایی هستند که به صورت غیراصولی کار می‌کنند. پس قبل از خرید اسکنر فلزیاب باید اطلاعات کاملی راجع دستگاه و شرکت ارائه‌دهنده آن داشته باشید.

اصطلاحات رایج در رابطه با اسکنرهای فلزیاب
اسکنر گرادیومتر سه محور (میدان کل) Future 2020

امروزه علم کاوش و ابزار و لوازم مربوط به آن خیلی پیشرفت کرده است. در کنار شرکت‌هایی که قطعات و لوازم اورجینال اکتشاف را ارائه می‌کنند، همچنان شرکت‌هایی هستند که به صورت غیراصولی کار می‌کنند. به همین دلیل قبل از هر اقدامی برای خرید اسکنر فلزیاب، باید اطلاعات کامل و جامعی راجع دستگاه و قطعات اورجینال و شرکت ارائه‌دهنده آن داشته باشید تا از خرید خود مطمئن باشید.


 اگر در این حوزه فعالیت کرده‌ باشید و اطلاعاتی داشته باشید، اصطلاحاتی مانند گرادیومتر، مگنتومتر، اسکنر فلزیاب، استفان مایر و ... به گوش شما آشنا خواهند بود. در ادامه توضیح مختصری راجع به این موارد خواهیم داد. اما قبل از شروع لازم به ذکر است که معرفی کوتاهی از شرکت پویشگران داشته باشیم.


شرکت دانش‌بنیان پویشگران صنعت باستان، تیمی از دانش‌آموختگان دانشگاهی رشته‌هایی از جمله مهندسی نرم‌افزار و مهندسی الکترونیک است. سال 94 سال شروع کار پویشگران بوده است و در حوزه ساخت، اپراتوری و آموزش حرفه‌ای تجهیزات مربوط به کاوش و اسکنر فلزیاب خدمات و محصولات ارائه می‌کند. 


یکی از افتخارات این شرکت که نقطه عطف آن محسوب می‌شود به‌کارگیری سیستم‌های گرادیومتر میدان کل است. به جرات می‌توان گفت که این اقدام برای اولین بار در ایران اتفاق افتاده است. محصولات پویشگران حاصل چندین سال تحقیق و پژوهش و آنالیز محصولات شرکت‌های معتبر جهانی در این حوزه از جمله شرکت‌های OKM و GEM و .... است.
پس تمام آزمون و خطاها انجام شده است و در نهایت اسکنرهای فلزیاب با سنسورها و قطعات اورجینال، با دقت و ظرافت مونتاژ شده است.
نکته حائز اهمیت دیگر مجوز شرکت پویشگران است. شرکت مذکور پروانه تولید و عرضه محصولات مگنتومتری خود را از وزرات صنعت، معدن و تجارت دریافت کرده است و این مجوز موکد اثبات کارایی و کیفیت محصولات است.

حال به چند سوال پرتکرار می‌پردازیم.


اسکنر فلزیاب چگونه کار میکند؟
زمین را به عنوان یک میدان مغناطیسی بسیار بزرگ در نظر بگیرید. عملکرد اسکنر فلزیاب به این شکل است که پیرامون محیط صفحه و دیسک جستجوگر خود، میدان مغناطیسی ایجاد می‌کند. اگر در این میدان، قطعه‌ای فلزی قرار بگیرد، دستگاه به اپراتور اسکنر فلزیاب آلارم می‌دهد. این آلارم به منزله پیدا شدن فلز در اطراف اسکنر است. حال این فلز می‌تواند یک لوله آب آهنی باشد و یا فلزاتی مانند طلا، نقره، آهن، چدن و ... باشد. البته به خاطر داشته باشید که این دستگاه انواع و اقسام مختلفی دارد و طبعا عملکرد آن‌ها کمی متفاوت خواهد بود. 


فلزیاب تصویری چیست و چگونه کار می‌کند؟
این دستگاه دو کار انجام می‌دهد، یعنی هم امکان تشخیص فلز را دارد و هم اینکه یک تصویر نسبی از محلی که فلز در آن دفن شده است را به شما می‌دهد. تصاویر حاصل از اسکنر را به کمک نرم‌افزارهایی مانند ویژوالایزر آنالیز و اسکن می‌کنند که در این حوزه هم پویشگران فعالیت مثتبی داشته است. تمام آموزش‌های مربوط به ویژوالایزر در قالب کلیپ‌های آموزشی در وب‌سایت پویشگران بارگذاری شده است و در دسترس عموم قرار دارد.

در رابطه با عملکرد این دستگاه باید بگوئیم که فلزیاب تصویری اطلاعات و داده‌ها را برای اپراتور جمع کرده و در اختیار او قرار می‌دهد. حال این اپراتور است که با دانش تجزیه و تحلیل خود، تصمیم مناسب را اتخاذ می‌کند. شاید بپرسید که این تصمیم‌گیری به چه منزله است؟ اپراتور باید تصمیم بگیرد که نیاز به عمق کاوش بیشتر دارد یا نه و باید کاوش را متوقف کند.


گرادیومتر چیست؟
گرادیومتر اسکنری است که می‌توان گفت حاصل پیشرفت صنعت کاوش مغناطیس‌سنجی محسوب می‌شود. اگر کمی قبل‌تر برگردیم، دستگاه مگنتومتر را داریم که در ساخت آن از یک سنسور استفاده می‌شده است. اما در گرادیومتر از دو یا چند سنسور استفاده شده است که طبعا میزان دقت آن بیشتر از مگنتومتر است. تفاوت دیگر این دو دستگاه این است که مگنتومتر شدت میدان مغناطیسی را اندازه می‌گیرد اما گرادیومتر تغییرات میدان مغناطیسی را در یک نقطه ثبت می‌کند. از طرفی باتوجه به اینکه این دستگاه نسبت به املاح و ذرات معدنی حساسیت کمتری دارند، میزان خطا و اشتباه اپراتورها کاهش پیدا می‌کند.

سوپر سنسور چیست؟

همانطور که بالاتر اشاره کردیم، یکی از شرکت‌های جهانی قوی و فعال در زمینه اسکنرها شرکت OKM آلمان است. این شرکت در اسکنرهای گرادیومتر خود از چند سنسور استفاده می‌کند و برای اینکه میزان قدرت دستگاه خود را نشان دهد، در نام‌گذاری آن از عنوان سوپر سنسور استفاده کرده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

پویشگران

شرکت پویشگران یک شرکت دانش‌بنیان متشکل از فارغ‌التحصیلان رشته مهندسی نرم‌افزار و مکانیک است. خدمات و محصولات این شرکت در زمینه محصولات معدن‌یابی و مگنتومترهای تصویری استفان مایر است. دارنده پروانه تولید و عرضه محصولات مگنتومتری از وزارت صنعت، معدن و تجارت

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید