اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140003265182716605

اسکنر گرادیومتر Future 2020

معرفی اسکنر گرادیومتر تک محور Future 2020 شرکت پویشگران

کد: 140003265182716605

https://bit.ly/3vA3Tys

، تهران , (اخبار رسمی): اسکنر گرادیومتر Future 2020 یکی از دستگاه‌هایی است که شرکت پویشگران عرض می‌کند. در این پست به بررسی این دستگاه پرداخته‌ایم و برخی از ویژگی‌های اصلی را توضیح داده‌ایم.

معرفی اسکنر گرادیومتر تک محور Future 2020 شرکت پویشگران
اسکنر گرادیومتر تک محور Future 2020

در راستای پیشرفت علم بشر در صنعت کاوش مغناطیس‌سنجی، اسکنرهای گرادیومتر ساخته و عرضه شدند. در کنار گرادیومتر، اصطلاح مگنتومتر هم به گوش افراد آشنا است. تفاوتی که این دو دستگاه با یکدیگر دارند، در تعداد سنسورها است. مگنتومترهای ابتدایی دارای یک سنسور بودند درصورتی‌که گرادیومترها از دو یا چند سنسور تشکیل شده‌اند به همین دلیل به آن‌ها سوپر سنسور هم می‌گویند.
تفاوت دیگری که بین این دو دستگاه وجود دارد این است که گرادیومتر تغییرات میدان مغناطیسی را در یک نقطه به ثبت می‌رساند حال آنکه مگنتومتر شدت میدان مغناطیسی را اندازه می‌گیرد.

کاوش با این اسکنر روش دو مزیت عمده دارد:
اول اینکه با این روش دقت اندازه‌گیری و محاسبه‌ها بالاتر رفته و درصد احتمال و خطا کاهش پیدا می‌کند.
مورد بعدی این است که با کاهش میزان تاثیر میدان‌های طبیعی زمین و تشخیص سیگنال و نویزهای مزاحم در محیط‌هایی که شهری هستند، کاوشگر و اپراتور در پیدا کردن میدان‌های واقعی و غیرطبیعی راحت‌تر عمل می‌کنند.
اگر بخواهیم یک مثال بزنیم می‌توان گفت که فلزیاب تصویری گرادیومتر حساسیت کمتری به املاح و ذرات معدنی دارد به همین دلیل است که میزان اشتباه اپراتور در این دستگاه به حداقل می‌رسد.

این اسکنر از دو سنسور ساخته شده است که یک سنسور در بالا و یکی در پایین پراب قرار می‌گیرد. به دلیل اینکه دو سنسور در یک محور و راستا هستند، به آن تک‌محور می‌گویند. نمونه مشابه خارجی این دستگاه که به عنوان طلا یاب هم استفاده می‌کنند (چون طلا نیز نوعی فلز است و این دستگاه باهدف پیدا کردن هر نوع فلزی ساخته شده است)، سوپر سنسورهای شرکت OKM  است. البته طبق تست‌های عملی و میدانی که از این دستگاه گرفته‌ایم، قدرت این اسکنر شرکت پویشگران به مراتب از رقیب آلمانی خود بالاتر است. با مراجعه به مطلب چالش رقابت اسکنرهای مونتاژ پویشگران با اسکنر OKM EXP 4500 می‌توانید فیلم تست این دستگاه را مشاهده کنید.

میزان عمقی که این دستگاه پشتیبانی می‌کند، 25 متر است. در ادامه برخی از ویژگی‌های اصلی اسکنر گرادیومتر تک محور Future 2020 را مشاهده می‌کنید.

  • مجهز به تکنولوژی روز در زمینه مغناطیس‌سنجی با قطعات اورجینال و تست شده
  • دارای تقویت کننده با قابلیت تنظیم رزولیشن از 12 بیت تا 18 بیت با حفظ ثبات
  • دارای دستگاه مجهز به ژیروسکوپ داخلی با نمایشگر روی LCD جهت کاهش خطاهای اپراتوری
  • دارای 5 حالت اسکن شامل دستی، اتوماتیک، لایو، صوتی، خط گراف
  • دارای 15 حافظه داخلی جهت ذخیره اسکن با قابلیت ذخیره مشخصات اسکن انجام شده شامل تعداد لاین، پالس، حساسیت، Gain، تعداد لاین و ... ذخیره اسکن تا 2000 پالس در هر حافظه
  • نمایشگر لاین و پالس و استپ اتوماتیک در انتهای لاین
  • تنظیم حساسیت به‌صورت دیجیتال برای اسکن اتوماتیک و دستی
  • ارتباط کاملا بی‌سیم میان سوپر سنسور، یونیت و نرم‌افزار
  • باطری داخلی با شارژر اتوماتیک برای سوپر سنسور و یونیت به‌صورت مجزا
  • صفحه کلید لمسی و بدون استهلاک با نور پس‌زمینه جهت دیددر شب
  • نور هایلایت زیر سوپر سنسور برای کار در شب
  • دارای پایه تنظیم ارتفاع سوپر سنسور از سطح زمین جهت انجام اسکن دقیق و حرفه‌ای

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

پویشگران

شرکت پویشگران یک شرکت دانش‌بنیان متشکل از فارغ‌التحصیلان رشته مهندسی نرم‌افزار و مکانیک است. خدمات و محصولات این شرکت در زمینه محصولات معدن‌یابی و مگنتومترهای تصویری استفان مایر است. دارنده پروانه تولید و عرضه محصولات مگنتومتری از وزارت صنعت، معدن و تجارت

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید