اطلاعات تماس
  • 021448*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140003265181816576

آمار جرایم کیفری در کشور به چه صورت است؟

کد: 140003265181816576

https://bit.ly/35qMw8B

، تهران , (اخبار رسمی): در این مطلب به طور خلاصه میخواهیم به بررسی آمار جرایم کیفری به خصوص سرقت در کشور بپردازیم. همچنین چند راهکار مناسب برای جلوگیری از سرقت و افزایش امنیت شما پیشنهاد میکنیم.

آمار جرایم کیفری در کشور به چه صورت است؟

امروزه با توجه به شرایط پیش آمده در کشور شامل کرونا و وضعیت اقتصادی، آمار جرایم شامل تغییر بسیاری شده است. به طور مثال میتوان به افزایش چشمگیر آمار سرقت اشاره کرد.

چه دلایلی را میتوان پرتأثیر بر افزایش سرقت قلمداد کرد؟

از زمانی که چیزی به نام مالکیت در بین جوامع بشری شکل گرفت، موضوعی به عنوان سرقت نیز به وجود آمد. اولین و مهم ترین عاملی که انسان را به سمت سرقت کشاند، طمع به دست آوردن مال فرد دیگری بود. طمع بزرگ ترین عاملی است که همواره باعث به وجود آمدن سرقت میشود. از جمله سرقت های کوچک مانند یک قرص نان یا سرقت های میلیاردی و اختلاص.
یکی دیگر از عواملی که معمولا باعث افزایش آمار سرقت میشود، گرسنگی و عدم توانایی در رفع نیاز های اولیه از طریق راه درست است، این عامل معمولا در زمان های قحطی بیشتر به چشم می آید.
عدم امنیت مناسب در جامعه و ضعف در نیروهای پلیس برای برقراری نظم نیز میتوان یک عامل مؤثر در افزایش آمار سرقت نیز باشد.

انواع سرقت را به چند دسته میتوان تقسیم کرد؟

از نظر قانونی سرقت به 2 دسته کلی تقسیم میشود که شامل سرقت حدی و سرقت تعزیری است. البته امروزه با توجه به گزارش های به دست آمده در خبرگزاری های مختلف از جمله میزان، میتوان نوع جدیدی از سرقت ها را مانند سرقت دیتا و مطالب رایانه ای مختلف مشاهده کرد. هک شدن حساب های شخضی، اطلاعات مالی و... از جمله موارد پرتکرار در دسته سرقت های رایانه ای است.

بهترین راهکار ها برای جلوگیری از سرقت چیست؟

بالا بردن امنیت همیشه بهترین راهکار برای جلوگیری از سرقت است ولی نوع آن به نوع سرقت نیز بستگی دارد.
مثلا برای جلوگیری از سرقت منزل راهکار های بساری وجود دارد از جمله: استفاده از درب های ضد سرقت، استفاده از قفل های محکم و با کیفیت، کارگذاری دوربین های مدار بسته در مشاع، استفاده از سیستم های دزدگیر و ...
یکی دیگر از سرقت های پرتکرار سرقت تلفن همراه است. برای جلوگیری از آن سعی کنید تا جایی که ممکن است تلفن خود را در مکان های عمومی از جیب خود خارج نکنید و از هدفون برای پاسخگویی به تماس های خود استفاده کنید. مخصوصا در هنگام استفاده از تلفن همراه در ماشین، شیشه ها را بالا بکشید.
مورد بعدی راجع به سرقت های رایانه ای میباشد که موارد امنیتی بسیاری دارد که باید رعایت کنید. از جمله: سعی کنید از بازدید سایت های نامطمئن خودداری کنید. رمز عبور های خود را متفاوت و مناسب انتخاب کنید تا هک نشوند. از قرار دادن اطلاعات شخصی در فضاهایی که دسترسی آسانی دارند خودداری کنید.

پرونده های سرقت

یکی از پرتکرار ترین پرونده های در دادگاه ها مسائل مربوط به سرقت میباشد. همواره میتوان مشاهده کرد افرادی را که به دنبال شکایت از سارقان هستند و سارقانی که به دنبال دفاع از خود میباشند. جرم سرقت از جمله جرایم کیفری است که از حساسیت بالاتری نسبت به پرونده های معمولی برخوردار است. بهترین روش برای پیروزی در این پرونده ها همواره استفاده از یک وکیل سرقت است. چرا که با داشتن تجربه، دانش و فن بیان مناسب میتواند پرونده را به راحتی به نفع شما به اتمام برساند.
در صورتی که به دنبال یک وکیل سرقت میگردید مراجع بسیاری میتوانند به شما کمک کنند مانند گروه وکلای دیوان سالار.

سخن پایانی

سرقت مسئله ایست که همواره وجود داشته و خواهد داشت. پس سعی کنید همیشه مراقب خودتان باشید و از دارایی و اطلاعات خود با بالا بردن امنیت آنها محافظت کنید. به امید آن که هرگز درگیر سرقت نشوید.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گروه وکلای دیوان سالار

گروه وکلای دیوان سالار با تیمی از وکلای پایه یک دادگستری | وکالت تخصصی

اطلاعات تماس
  • 021448*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

شهر و جامعه | حقوقی و قانون