اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 14000326518265066

مزایای استفاده از خانه های هوشمند چیست

مزایای خانه های هوشمند و اسمارت هوم در دنیای امروزی

کد: 14000326518265066

https://bit.ly/3qb0EN1

، تهران , (اخبار رسمی): در این مقاله به بررسی مزایای خانه های هوشمند نسبت به یک خانه معمولی می پردازیم، خانه هوشمند به عنوان یکی از بخش های مهم سیستم کلی مدیریت ساختمان محسوب می شود که از اهداف اصلی آن می توان به بهینه سازی در مصرف انرژی، ایجاد آرامش و امنیت و ایجاد بستری آسان جهت کنترل و مدیریت اجزای خانه اشاره کرد.

مزایای خانه های هوشمند و اسمارت هوم در دنیای امروزی
مزایای خانه های هوشمند و اسمارت هوم در دنیای امروزی

با خواندن این مقاله می توانید مزایای خانه های هوشمند را شناسایی کرده و بهترین خانه هوشمند را برای خود طراحی کنید.

به بیان ساده هوشمند‌ سازی یعنی از یکسری مجموعه سخت‌افزار‌ها و نرم‌افزارها در بخش‌هایی از ساختمان استفاده کرد تا بتوان قسمت‌های مختلف ساختمان را به صورت اتوماتیک و یکپارچه کنترل نمود. ساختمانی که به سیستم های هوشمند مجهز شده باشد توانایی کنترل اتوماتیک سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی، حفاظتی و امنیتی، روشنایی، تهویه، صوتی و تصویری و… را دارد.

خانه هوشمند چیست؟

خانه‌ های هوشمند با هدف ایجاد آسایش و امنیت برای کاربران به سرعت در حال توسعه می باشند. خانه هوشمند یک مجموعه خانگی مناسب است که در آن می توان وسایل را بطور خودکار و از راه دور از هر مکان متصل به اینترنت در جهان با استفاده از تلفن همراه یا دستگاه های شبکه ای دیگر کنترل کرد. یک خانه هوشمند دارای دستگاه هایی است که می توان آن ها را از راه دور (و یا اینترنت) کنترل نمود.

دستگاه های خانه هوشمند می توانند به یکدیگر متصل شوند و از طریق یک نقطه مرکزی، یک تلفن هوشمند، لپ تاپ یا کنسول بازی قابل دسترسی هستند. قفل درب، تلویزیون، ترموستات، مانیتور منزل دوربین، چراغ و حتی وسایلی مانند یخچال را می توان از طریق یک سیستم اتوماسیون خانه هوشمند کنترل کرد. این سیستم بر روی موبایل یا دستگاه های شبکه ای دیگر نصب می شود و کاربر می تواند برای اجرای برخی تغییرات برنامه زمانی تعریف کند.

خانه های هوشمند چه امکاناتی دارند؟

در این قسمت با امکاناتی که هوشمند سازی به ما می دهد آشنا می شویم تا بتوانیم مزایای خانه‌ های هوشمند را بهتر درک کنیم. این امکانات شامل موارد زیر هستند:

  • روشنایی هوشمند
  • اعلان حریق هوشمند
  • پرده برقی هوشمند
  • سرمایش و گرمایش هوشمند
  • سیستم اعلان سرقت و دزدگیر هوشمند
  • دوربین مداربسته هوشمند
  • آیفون هوشمند
  • پریز برق هوشمند
  • آسانسور هوشمند
  • آبیاری هوشمند
  • سیستم صوتی و تصویری هوشمند
  • سیستم برق اضطراری هوشمند
  • سیستم شبیه ساز حضور هوشمند
  • استخر، سونا و جکوزی هوشمند
  • سیستم کنترل تردد هوشمند

همانطور که مشاهده می کنید، با عمل هوشمند سازی می‌توان تمامی سیستم های خانه را مدیریت و از راه دور کنترل کرد.

مزایای خانه های هوشمند

خانه هوشمند در واقع تمام قابلیت‌های یک خانه معمولی را دارد. شما می‌توانید از سیستم‌های گرمایشی بهره ببرید و یا روشنایی خانه را تنظیم کنید و… اما با این تفاوت که در خانه هوشمند این اعمال به‌ راحتی صورت می‌گیرند. مثلا دیگر نیازی نیست که برای روشن کردن چراغ اتاق به سمت کلید آن بروید، کافی‌ست گوشی هوشمندتان را آورده و از آن برای روشن کردن چراغ استفاده کنید. یا اینکه تصورش را بکنید که خسته از سر کار می‌آید و می‌خواهید یک دوش آب گرم بگیرید تا خستگی از تن‌تان خارج شود. در خانه‌های هوشمند کافی‌ست از همان محل کار اسمارت فون خودتان را از جیب درآورید و دمای آب را تنظیم کنید تا زمانی که به خانه رسیدید، همه چیز برای یک دوش آب گرم آماده باشد.

بنابراین می‌توان مهم‌ترین مزایای خانه هوشمند را صرفه‌جویی در وقت و همچنین راحتی به مراتب بیشتر نسبت به خانه‌های معمولی عنوان کرد. علاوه بر این‌ها می‌توان افزایش بهره‌وری و کاهش مصرف انرژی را نیز از جمله مزایای خانه‌های هوشمند دانست. چرا که شما می‌توانید مثلا کنترل لوازم گرمایشی و سرمایشی را به ترموستات Nest بسپارید تا برفرض مثال دمای خانه متناسب با بدن شما تنظیم شود و یا اینکه زمانی که در خانه نیستید دما تغییر کند و هزینه مصرفی شما کاهش یابد.

در حال حاضر سیستم‌های امنیتی بسیار زیادی برای این نوع از خانه‌ها طراحی و تولید شده و رسما می‌توان با استفاده از آن‌ها امنیت محل زندگی خودتان را افزایش دهید. دوربین‌های مدار بسته هوشمند، سیستم‌های قفل از راه دور غیرقابل نفوذ، سیستم آژیر خطر برای مواقع اضطراری و حتی سیستم‌های اطلاع خودکار به پلیس در صورت ورود مخفیانه به خانه از جمله مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که می‌توان در یک خانه هوشمند دید. بنابراین می‌شود این‌گونه برداشت کرد که خانه هوشمند غیرقابل نفوذ نیست اما امنیت آن به مراتب از یک خانه معمولی بیشتر است.

هوشمند سازی در چه زمینه هایی صورت می پذیرد؟

هوشمند سازی را می توان در بخش های مختلف ساختمان به کار گرفته و از مزایای آن بهره برد. هم اکنون در بخش های وسیعی می توان از این فناوری ها و تجهیزات بهره برداری کرد اما پیش بینی می شود این حوزه ها مدام افزایش پیدا کرده و تکنولوژی به صورت مدام در بخش های مختلف آن نفوذ کند.

هم اکنون می توانید از هوشمند سازی و سیستم های هوشمند در بخش روشنایی و نور پردازی، گرمایش و سرمایش، پرده ها و نورگیری محیط، سیستم های ورودی و خروجی همانند درب ها و پنجره ها، سیستم های صوتی و تصویری، دستگاه های کنترلی، حفاظت و امنیت ساختمان، آبیاری باغ و باغچه، اعلام حریق یا واکنش در برابر برخی بلاها همچون زلزله بهره ببرید. این سیستم های هوشمند معمولا به شکل مجموعه و از طریق ارتباط های با سیم یا بی سیم به شکل گسترده در ساختمان به کار گرفته و یک سیستم مرکزی در حال کنترل، فرمان دهی و مدیریت آن ها است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت نوران ارتباطات

ما با هدف تامین تجهیزات شبکه در سال 1387 گرد هم آمدیم تا با فعالیت در عرصه شبکه‌های ارتباطی به نیازهایی که با تجربه چندین ساله فعالیت در این حوزه در بازار احساس می کردیم، پاسخ دهیم.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان