تاثیر اردر ترس بر تابلو خوانی سهم

کد: 140004085203516717

https://bit.ly/3dsBcNF

، تهران , (اخبار رسمی): اردر ترس شامل سفارشاتی می باشد که توسط بازیگران سهم در قیمت اتفاق می افتد. در این مقاله قصد داریم توضیح دهیم که اردر تزرس به چه دلیل به وجود می اید.

تاثیر اردر ترس بر تابلو خوانی سهم
تاثیر اردر ترس بر تابلو خوانی سهم

اردر ترس و استفاده از آن در تابلو خوانی

تابلو خوانی و بازار خوانی در بورس و مفهوم اردر ترس

اردر ترس شامل سفارشاتی می باشد که توسط بازیگران سهم در قیمت اتفاق می افتد. در این مقاله قصد داریم در خصوص اردر ترس در سفارشات و روش های درک و فهم ان صحبت کنیم. در بخش های قبل در خصوص تابلو خوانی در بورس صحبت کردیم و گفتیم که تابلو خوانی و بازار خوانی  یکی از ارکان مهم در جهت تشخیص روند حرکتی سهم می باشد یعنی با استفاده از مولفه های تابلو خوانی و با استفاده از تحلیل تکنیکال به سادگی می توان جهت حرکت سهم را تشخیص داد. در این بخش قصد داریم یکی از سفارش های سرمایه گذاران به نام اردر ترس را بررسی کنیم و توضیح دهیم که چگونه سرمایه گذاران با این سفارش ها ممکن سهام خود را بفروشند در صورتی که سهم پس از فروش، شروع به افزایش قیمت میکند. حال در این مقاله قصد داریم توضیح دهیم که ترفند معاملاتی برای این کار توسط بازیگران سهم به چه صورتی اجرا می شود.

تعریف اردر ترس

در تابلو خوانی در بورس اردر ترس به سفارشی گفته می شود که جهت ترساندن سهامداران برای جمع آوری هرچه بیشتر سهم در کف قیمتی اتفاق می افتد و معمولا این سفارش ها حتی پس از شکست حمایت فیک (fake) استفاده میگردد. معمولا بازیگران سهم و یا به اصطلاح سفته بازان، زمانی که قصد بالابردن (سهم) را داشته باشند، ابتدا بایستی حجم مورد نیاز خود را در کف قیمتی جمع نمایند تا بتوانند به خوبی آن را کنترل کنند که یکی از روش های مورد استفاده توسط بازیگران سهم استفاده از اردر ترس می باشد.

به صورت کلی استفاده از اردر ترس اینگونه آغاز می شود که ابتدا بازیگر در قیمت های پایین تر اقدام به خرید سهام شرکت میکند تا سهم را از فروشندگان عادی که وجود دارد خریداری کند و سپس برای خرید بیشتر سهم،  شروع به اردر گذاری در حجم های بالا در قسمت فروش و در سطرهای دوم به بعد میکند تا ترس را در بین سرمایه گذار ایجاد کند و سرمایه گذار با خیال اینکه احتمال کاهش قیمت با این حجم های فروش وجود دارد شروع به فروش سهم می کند. به عنوان مثال شکل زیر نمونه ای از اردر ترس را در تابلو خوانی بورس نشان میدهد.

اردر ترس و جمع آوری سهم

در بخش قبل گفتیم که تابلو خوانی در بورس چگونه میتواند به کمک سرمایه گذار برای شناخت حیله های معاملاتی کمک کند و یکی از آنها  اردر ترس می باشد و گفتیم که یک بازیگر چگونه می تواند زمینه لازم برای فروش سهم را در بین دیگر سرمایه گذاران ایجاد کند. زمانی که بازیگر با اردر ترس، ترس لازم را در بین سرمایه گذاران ایجاد کرد با شیوه هایی مانند حجم نمایشی به عنوان خریدار ظاهر می شود. حجم نمایشی در واقعی سفارش خریدی می باشد که توسط بازیگر وارد سهم می شود به گونه ای که اگر بازیگر قصد خرید 50000 سهم را داشته باشد 30 درصد آن معادل 15000 در سیستم قرار میدهد و با این روش شروع به جمع آوری سهم میکند و از آنجا که حجم های موجود در سیستم با حجم نمایشی نشان داده می شود تحریکی توسط دیگر خریداران ایجاد نمی شود و به همین دلیل بازی بازیگر مختل نمی شود و به راحتی می تواند کار خود را که با هدف جمع آوری سهم می باشد انجام دهد.

 شاید علاقمند باشید این مقالات را هم مطالعه کنید.

تابلو خوانی بازار در تشخیص قدرت خریدار و فروشنده

تکنیک الگوی تیک ساعت در تابلو خوانی

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بانک، بیمه و سرمایه