اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140004145312115287

درمان شقاق

درمان شقاق با لیزر، عمل جراحی فیشر مقعدی مزمن

کد: 140004145312115287

https://bit.ly/3dLHw38

، (اخبار رسمی): شقاق (فیشر) یک زخم یا بریدگی عمیق و دردناک در مقعد است. این زخم در دیواره خارجی کانال مقعد ایجاد میشود. در اکثر موارد با کمی دقت می توان این زخم را مشاهده کرد.

درمان شقاق با لیزر، عمل جراحی فیشر مقعدی مزمن
شقاق مقعدی

 شقاق (فیشر) یک زخم یا بریدگی عمیق و دردناک در مقعد است. این زخم در دیواره خارجی کانال مقعد ایجاد میشود. در اکثر موارد با کمی دقت می توان این زخم را مشاهده کرد. 

درد، خونریزی، خارش، سوزش و مشاهده زخم طولی و التهاب اطراف مقعد مهمترین علائم بیماری شقاق به شمار می روند.

علت بیماری شقاق وارد شدن فشار به عضله مقعدی در اثر عوامل مختلفی از جمله یبوست و اسهال مداوم و مزمن، زایمان، بارداری و رابطه جنسی مقعدی است.

 پیدا کردن علت بیماری می تواند به شما در درمان بیماری کمک کند. در ادامه به بررسی بیشتر بیماری شقاق و درمان آن می پردازیم

انواع زخم مقعدی یا شقاق (فیشر)
زخم شقاق بسته به وسعت بیماری و مدت زمانی که از شروع علائم گذشته به دو نوع حاد و مزمن تقسیم میشود.

شقاق حاد

در ابتدای شروع علائم، بیماری از نوع حاد و زخم آن باریک تر است. این نوع فیشر معمولاً با مراقبت های خانگی و رفع یبوست و یا مصرف پماد موقتاً بهبود می یابد. این روشهای درمان تنها علائم بیماری مثلا درد را موقتا تسکین می دهند و تاثیری در درمان بیماری ندارند.

شقاق مزمن

اگر بیماری بیشتر از 3 هفته طول بکشد، وارد فاز مزمن میشود. در این حالت عمق زخم بیشتر شده است و به راحتی نوع حاد ترمیم نمیشود. برای درمان فیشر مزمن که با سایر روشها بهبود نیافته، می بایست بیمار تحت جراحی با لیزر قرار گیرد.
عمل جراحی شقاق با لیزر
مسلماً جراحی روشی خوشایند بیماران نیست. زیرا همه می دانند که عمل جراحی بدون درد و خونریزی انجام نمیشود. همچنین بستری در بیمارستان و عوارض بعدی آن مثل عفونت موجب شده بیماران از این روش گریزان باشند.

اما پزشکان نیز جراحی شقاق را توصیه نمی کنند. زیرا این ترک در موضعی حساس واقع شده و با کوچکترین اشتباه امکان آسیب دیدن عضله و در نتیجه آن بی اختیاری مدفوع و گاز روده وجود دارد.

بنابراین برای درمان شقاق چه کنیم؟ خوشبختانه ورود تکنولوژی لیزر به حوزه درمان بیماریها موجب شده، تمام مشکلات مربوط به جراحی برطرف شود.

درمان شقاق با لیزر روش قطعی و موثر برای رفع این بیماری است. همچنین اثر بخشی لیزر در مقایسه با دیگر روشها بیشتر است. اما به شرطی که این درمان توسط پزشکی متخصص و مجرب انجام شود.

پزشکان علت ایجاد این ترک یا بریدگی عمیق را فشار و اسپاسم شدید داخل عضله مقعدی می دانند. پس برای رفع دائمی این بیماری باید این اسپاسم را برطرف کرد.

خوشبختانه چند سالی است که لیزر جایگزین چاقوی جراحی شده تا بیماران مجبور به تحمل عوارض جراحی با چاقو نباشند.

 درمان لیزری فیشر در کلینیک عابدیان با بهترین تجهیزات روز دنیا، بدون درد و خونریزی انجام میشود. بنابراین نیازی به بستری در بیمارستان و یا دریافت داروی بیهوشی نیست. تنها قبل از شروع درمان برای کنترل استرس و کاهش تحریکات روحی به بیمار داروی بی حسی موضعی تزریق می شود.


برای شروع دستگاهی به نام اسپکولوم درون مقعد قرار داده میشود. این دستگاه دریچه مقعدی را باز کرده تا پزشک دسترسی راحت تری برای درمان داشته باشد. 

برای درمان فیشر حاد از لیزر کم توان استفاده می کنند. در این روش بافت زخم حذف و ترمیم شده و تابش بی وقفه اشعه به رفع اسپاسم و گرفتگی عضله اسفنکتر (مقعدی) کمک می کند. به همین جهت بیماران بلافاصله پس از لیزر احساس بهتری را به جهت کاهش درد تجربه می کنند.

برای درمان شقاق مزمن از لیزر پرتوان استفاده می شود. در این حالت قسمتی از عضله با لیزر شکافته شده و به همراه زخم مقعد حذف میشوند.

هزینه عمل و درمان شقاق با لیزر
هزینه درمان شقاق یا فیشر با لیزر از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است. زیرا نه تنها هزینه کمتری در مقایسه با جراحی پرداخت می کنید. بلکه این درمان قطعی است و با یکبار پرداخت هزینه برای همیشه از شر این بیماری خلاص خواهید شد.

هزینه این درمان بسته به فاکتورهای مختلفی تعیین میشود. به طور مثال نوع فیشر، میزان گستردگی آن، شهری که در آن درمان انجام میشود، دستمزد جراح و …. همگی در تعیین هزینه ها تاثیرگذار هستند. پس امکان اینکه دقیقا بگوییم هزینه درمان شما چقدر میشود، وجود ندارد.
مراقبت های بعد از عمل لیزر شقاق
بعد از انجام لیزر نیاز به مراقبت خاصی نیست. چرا که بر خلاف عمل جراحی بعد از درمان خطر عفونت، بی اختیاری و یا سایر مشکلات وجود ندارد.

با این حال، برای اینکه دوره نقاهت راحت تری داشته باشید و زخم شما سریعتر ترمیم شود. باید از زخم مراقبت و وضعیت گوارش خود را کنترل کنید. زیرا اگر دچار یبوست شوید ممکن است زخم شما تحت فشار قرار گیرد و بیماری مجدداً عود کند. به همین منظور رعایت نکات زیر بعد از درمان شقاق با لیزر می تواند به شما کمک کند.

فیبر بخورید: مصرف حداقل 30 گرم فیبر در روز می تواند از یبوست جلوگیری کند. برای دریافت فیبر می توانید از انواع میوه ها، سبزیجات، آجیل و حبوبات استفاده کنید.
نوشیدن آب : حداقل 8 لیوان آب در طول روز بنوشید. تامین مایعات بدن از یبوست جلوگیری می کند.
بهداشت : حفظ بهداشت مقعد را فراموش نکنید. اما در این امر زیاده روی نکنید، شستشوی زیاد مقعد به خصوص با شوینده های معطر و یا خشک کردن آن با دستمال های زبر می تواند باعث آسیب مجدد مقعد شود.
ملین ها : در صورت ابتلا به یبوست می توانید با مشورت پزشک از انواع ملین ها استفاده کنید. اما در مصرف ملین زیاده روی نکنید که تاثیری عکس خواهد داشت.
نشستن در آب گرم: استفاده از حمام سیتز یا نشستن در آب گرم می تواند به ترمیم سریعتر زخم کمک کند. برای تاثیرگذاری حداقل 20 دقیقه از روز را در آب گرم بنشینید.
کنترل وضعیت گوارش : از زور زدن در توالت یا به تاخیر انداختن دفع پرهیز کنید. این اعمال می توانند یبوست را تشدید و عضله را تحت فشار قرار دهند.
لباس مناسب: از پوشیدن لباسهای تنگ به خصوص لباسهایی که با الیاف مصنوعی تولید شده اند، پرهیز کنید. این لباسها می توانند عاملی تشدید بیماری شما باشند.
تحرک : هرگز به مدت طولانی نشینید.این عمل به شدت برای بیماری شما و ایجاد یبوست مضر است. پس حداقل 30 دقیقه در روز را به ورزش های سبک مثل پیاده روی بپردازید.
از مقعد محافظت کنید: برای نشستن از بالش های نرم دوناتی شکل کمک بگیرید.
کنترل درد: اگر پس از لیزر احساس درد میکنید، از داروهای مسکن استفاده کنید. البته قرار دادن کمپرس یخ نیز می تواند در کاهش درد موثر باشد.

ادامه در وب سایت کلینیک عابدیان - https://drabedian.com/

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

drabedian

کلینیک عابدیان، مرکز تخصصی درمان بیماریهای نشیمنگاهی با لیزر در تهران است. خدمات این مرکز شامل موارد زیر میشوند: درمان بواسیر با لیزر درمان کیست مویی با لیزر درمان شقاق با لیزر درمان فیستول با لیزر درمان واریس با لیزر

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان