اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140009225575515287

روش‌های طبیعی پاکسازی روده در خانه

کد: 140009225575515287

https://bit.ly/3yiB3pn

، (اخبار رسمی): پاکسازی روده یا تخلیه کولون معمولاً به منظور آماده سازی روده قبل از انجام آزمایشاتی مثل کولونوسکوپی انجام میشود. هدف از این کار می تواند سم زدایی روده بزرگ نیز باشد. با این حال چون روده بزرگ می تواند خود را سم زدایی کرده و باکتری ها را از بین ببرد، به ندرت پاکسازی با هدف سم زدایی انجام میشود.

شستشوی کولون چیست + 9 روش طبیعی پاکسازی روده در خانه
پاکسازی روده

پاکسازی کولون چیست؟

پاکسازی روده بزرگ مجموعه اعمالی است که به منظور تخلیه روده بزرگ انجام میشود.

قدمت پاکسازی طبیعی روده بزرگ یا تنقیه کولون به یونان باستان برمی گردد. امروزه روشهای متنوعی برای پاکسازی روده بزرگ وجود دارد، که از مصرف چای و آنزیم تا تنقیه را شامل میشود.

تماس با کارشناسان

برای ارتباط با کارشناسان یا دریافت نوبت ویزیت با این شماره تماس بگیرید.

2186084961

تاثیرات پاکسازی روده

تحقیقات علمی در مورد پاکسازی روده بزرگ بسیار محدود هستند. طرفداران پاکسازی روده بزرگ بر این باور هستند که سموم دستگاه گوارش می تواند باعث ایجاد انواع مشکلات سلامتی مانند آرتریت و فشار خون بالا شود. آنها معتقدند که پاکسازی روده بزرگ با از بین بردن سموم، باعث افزایش انرژی و تقویت سیستم ایمنی بدن شده و سلامتی بدن را بهبود می بخشد.

شواهدی مبنی بر اثرات مثبت پاکسازی بر سلامتی وجود ندارد و حتی گاهی اوقات پاکسازی روده می تواند مضر باشد.

پاکسازی می تواند عوارض جانبی شدید یا خفیفی مانند گرفتگی، نفخ، اسهال، حالت تهوع و استفراغ را ایجاد کند.

سایر عوارض جانبی پاکسازی روده عبارتند از:

کم آبی بدن

پارگی در رکتوم ( سوراخ شدن )

عفونت

تغییر در تعادل الکترولیت های بدن که در صورت داشتن بیماری کلیوی یا قلبی یا سایر مشکلات سلامتی می تواند خطرناک باشد.

قرص پاکسازی روده

قرص بیزاکودیل (Bisacodyl) که با نام تجاری دولکولاکس (Dulcolax) و به صورت شیاف و قرص به فروش می رسد. این دارو یک ملین طبیعی است که با افزایش حرکات روده به دفع راحت تر و تخلیه کامل روده کمک می کند.

شیاف بیزاکودیل معمولاً برای اثربخشی به 15 دقیقه الی یک ساعت زمان و قرص بیزاکودیل به 10 الی 12 ساعت زمان نیاز دارد. درد شکم و سوزش مقعد از عوارض احتمالی این دارو به شمار می روند. این دارو از داروهای بدون نسخه است که می توانید آن را به راحتی تهیه نمایید.

روش های پاکسازی طبیعی روده بزرگ در خانه

پاکسازی روده بزرگ به دو روش اصلی دارویی و تنقیه قابل انجام است. داروهای پاکسازی شامل مکمل های خوراکی پودری یا مایع و استفاده از شیاف میشود. هدف از مصرف این داروها، تخلیه کامل روده بزرگ است.

همچنین می توانید کارهای ساده ای را برای تقویت یا “پاکسازی” سلامت روده بزرگ به طور طبیعی در خانه انجام دهید. این روشها اگر به درستی انجام شود، کاملا ایمن هستند.

1.آب

نوشیدن مقدار زیادی آب و هیدراته کردن بدن یک راه عالی برای تنظیم هضم و گوارش است. پزشکان نوشیدن شش تا هشت لیوان آب ولرم در روز را توصیه می کنند. مصرف خوراکی هایی که درصد بیشتری آب دارند، شامل میوه ها و سبزیجاتی مانند هندوانه ، گوجه فرنگی ، کاهو و کرفس نیز می تواند گزینه بسیار خوبی باشد.

2. آب نمک

نوشیدن آب نمک می تواند گزینه بسیار خوبی برای رفع مشکلات روده مثل یبوست باشد. مطالعه‌ای در سال 2010 انجام شد که نشان می دهد که آب نمک می‌تواند روده بزرگ را به خوبی پاکسازی نماید.

برای این منظور صبح ها، به صورت ناشتا  2 قاشق چایخوری نمک را با یک لیوان آب ولرم مخلوط کنید و با معده خالی بنوشید. این مخلوط باعث می شود، فقط در عرض چند دقیقه احساس نیاز به دفع داشته باشید.

این مخلوط باید یک ساعت قبل از خروج از منزل بنوشید. زیرا احتمالا چند دقیقه بعد از نوشیدن آن نیاز به دفع دارید.

3.رژیم غذایی با فیبر بالا

فیبر یک ماده مغذی ضروری است که اغلب در رژیم غذایی نادیده گرفته می شود. این ماده در غذاهای گیاهی کامل و سالم مانند میوه ها، سبزیجات، غلات، آجیل، دانه ها و غیره یافت می شود.

گیاهان حاوی سلولز و الیافی هستند که به حجیم شدن مواد اضافی در روده بزرگ کمک می کنند. آنها همچنین یبوست را درمان و بیش فعالی روده بزرگ را تنظیم می کنند، به علاوه این مواد باکتری های مفید مثل پروبیوتیک را نیز تقویت می کنند.

بیشتر بخوانید : فیبر چیست؟ خواص شگفت انگیز فیبر برای سلامتی

رژیم پاکسازی روده، رژیمی است که حاوی مقادیر بالایی فیبر باشد.

4.روغن کرچک

روغن کرچک طعم جالب و دلچسبی ندارد، اما می تواند در پاکسازی روده ها و درمان یبوست موثر باشد. مصرف یک قاشق کرچک در روز میتواند به رفع یبوست کمک کند. اگر در دوران بارداری و شیردهی هستید، قبل از مصرف این روغن با پزشک مشورت نمایید.

5.روغن ماهی

این روغن حاوی چربی های مفید امگا3 است و می تواند سموم و مواد زائد را از بدن دفع نماید. با مصرف این روغن می توانید از بیماریهای کبدی نیز جلوگیری کنید.

ادامه مطلب را در سایت کلینیک عابدیان مطالعه کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

drabedian

کلینیک عابدیان، مرکز تخصصی درمان بیماریهای نشیمنگاهی با لیزر در تهران است. خدمات این مرکز شامل موارد زیر میشوند: درمان بواسیر با لیزر درمان کیست مویی با لیزر درمان شقاق با لیزر درمان فیستول با لیزر درمان واریس با لیزر

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان